Gå til innhold

Dagens irrasjonelle frykt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du vet den følelsen, når du skal opp om mindre enn seks timer men kjenner at du er fullstendig på høygir over forestillingen om at boligblokka du bor i plutselig revner og alt raser. Du vet den? 

Ikke det nei? 

Det traff meg som et lynnedslag. De sprekkene nede i garasjen. Det kommer selvfølgelig av setningsfeil, eller hva det heter. Hele bygget er skjevt og kommer nå til å revne i to eller flere deler. I natt, eller en natt snart. Frost, vann og værforhold har fått grunnen i bevegelse. Og alt du kan tenke på er forskjellige scenarioer hvor du og familien din ryker med i første brak, eller scenarioet der du bare ser at veggen og gulvet forsvinner, og du når bare frem til en del av leiligheten, og ikke der barnet ditt er. Er det feil å ville sove ved siden av det i natt eller? Hva hvis du har to eller flere, og de sover i hver sin del av leiligheten? Du er fucked. 

Klarer ikke la være å tenke Hva hvis hva hvis hva hvis. Tenker at jeg skriver dette under helse fordi det ikke er helt sunt å plutselig tenke sånn og bekymre seg over det. Men så har det jo vært faktiske faretegn den siste tiden. Og slike ting KAN faktisk skje. Tør ikke engang ta sovetablett for å være klar for jobb i morgen. Hva hvis jeg da av den grunnen ikke får med meg skjelvende i starten, en observasjon som kan snu om på hele historien. 

Jaja. Det var dagens irrasjonelle fra meg. Får fortsatt ikke sove. Har du en god en på lur også? 

Anonymkode: 248ba...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At hver gang noen rundt meg får barn, er jeg mindre verdt. Det er irrasjonelt, men jeg føler stadig på at det er indeksen på et meningsfullt liv. Jeg har et meningsfullt liv føler jeg. Jeg har alt i livet jeg kan be om, men er redd for at folk skal nedvurdere meg og se ned på meg fordi jeg ikke har barn 

Anonymkode: 62af5...487

Skrevet

Tankespinn, overtrøtt osv. Ta deg en kopp kamillete. Les en bok, se tv, legg fra deg mobilen så får du søvn snart.

Skrevet

Det kalles tankespinn.. spesielt når man skal sove så raser tankene på om alt og ingenting.. la det ligge, og tving deg selv til å tenke på en god opplevelse du har hatt, da faller kroppen til ro 

Anonymkode: 74000...567

Skrevet

Fy samme her, også at blokken skal brenne, bor i øverste etasje i blokken. Mye tanker om eventuelle innbrudd osv..

Anonymkode: dfb43...457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...