AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Synes det er helt sykt hvor mye enkelte skal ha for brukte barneklær. Jeg skjønner at markedet bestemmer prisen, og det irriterer meg. Jeg har handlet mye brukte barneklær de 3 siste årene, og blir nesten sjokkert av hvor dyrt det har blitt. Jeg er medlem av mange kjøp/salg grupper av barneklær på Facebook, sjekker Tise og Finn omtrent daglig. Det er samme trenden over alt. Selger jeg noe selv tar jeg utg. punkt i halve nypris, og trekker ned summen etter tilstand på klær. Et eksempel jeg ofte har sett er babyklær med bomulls body/genser+ bukse fra H&M, i utgangspunktet billige klær kjøpt i 3/5 pack. Mange selger et slikt brukt sett for rundt 100,-. Jeg er HELT FOR brukte klær, kan gjerne kjøpe klær med anmerkninger dersom det gjenspeiles av prisen. Frakt av klær man kjøper brukt må man ta på egen kappe selvfølgelig, men jeg klarer ikke se helt fordelen med å kjøpe brukt lenger. Er man kjapp så kan man finne gode kupp innimellom, men helt vanlige hverdagsklær i bomull som gjerne er brukt i bhg er det vel ingen som vil betale nesten full pris for. Er folk blitt så opptatte av gjenbruk og det å være miljøvennlige at man ikke lenger ser på prisen? Anonymkode: a98d9...936 9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Nordmenn har hatt for mye penger mellom hendene og er ikke villig til å selge til under halv pris. De kaster det fremfor å selge lav pris Anonymkode: 43f3c...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 Jepp, kjøper derfor så og si ingenting brukt lengre. Anonymkode: 3e7be...b86 8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Reagerer på det samme jeg også. Noen virker jo å ta mere betalt enn hva plaggene koster nye🤨 Spesielt de som legger ut ett og ett plagg. Blir jo kjempedyrt. Anonymkode: d57cd...49c 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Reagerer på det samme jeg også. Noen virker jo å ta mere betalt enn hva plaggene koster nye🤨 Spesielt de som legger ut ett og ett plagg. Blir jo kjempedyrt. Anonymkode: d57cd...49c Tenker egentlig at da handler det om tjene penger for enkelte og ikke så mye miljø. Om man må betale mye for brukte klær kan man like godt handle nye klær på salg. Når jeg selger noe så selger jeg alt jeg har i sekker etter størrelse og tar 200 kr pr str. Da har man alt man trenger i den str til en symbolsk sum. Sånn synes jeg det bør være. Brukt er brukt. Anonymkode: d57cd...49c 10 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tenker egentlig at da handler det om tjene penger for enkelte og ikke så mye miljø. Om man må betale mye for brukte klær kan man like godt handle nye klær på salg. Når jeg selger noe så selger jeg alt jeg har i sekker etter størrelse og tar 200 kr pr str. Da har man alt man trenger i den str til en symbolsk sum. Sånn synes jeg det bør være. Brukt er brukt. Anonymkode: d57cd...49c Ja, men i vennegjengen og i familieselskapene skryter de nok av hvor miljø og klimabevisst de er 🤦♀️ Nyttige idioter Anonymkode: 43f3c...7c2 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men i vennegjengen og i familieselskapene skryter de nok av hvor miljø og klimabevisst de er 🤦♀️ Nyttige idioter Anonymkode: 43f3c...7c2 Garantert😂🙈 Anonymkode: d57cd...49c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker egentlig at da handler det om tjene penger for enkelte og ikke så mye miljø. Om man må betale mye for brukte klær kan man like godt handle nye klær på salg. Når jeg selger noe så selger jeg alt jeg har i sekker etter størrelse og tar 200 kr pr str. Da har man alt man trenger i den str til en symbolsk sum. Sånn synes jeg det bør være. Brukt er brukt. Anonymkode: d57cd...49c Jeg gjorde akkurat det samme, og solgte klær i tre forskjellige størrelser for 400,-. Pakken veide 7,8 kg, så det var mye klær for pengene. I ettertid angrer jeg for at jeg solgte så billig, når jeg ser hva andre tar betalt 🤨 Mener ikke å tjene penger, men jeg mener verdien på det jeg solgte var langt høyere. Anonymkode: a98d9...936
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjorde akkurat det samme, og solgte klær i tre forskjellige størrelser for 400,-. Pakken veide 7,8 kg, så det var mye klær for pengene. I ettertid angrer jeg for at jeg solgte så billig, når jeg ser hva andre tar betalt 🤨 Mener ikke å tjene penger, men jeg mener verdien på det jeg solgte var langt høyere. Anonymkode: a98d9...936 Hehe! Ser hva du mener. Man føler jo man gir det bort. Personen som kjøpte av meg pruta i tillegg og ville heller ikke betale frakt. Googla navnet for å se til at det ikke var noe lureri, å så da at det var en lege som handlet av meg😂da kjente jeg litt på at det hadde føltes bedre å selge til noen andre😂 Men tror nok at de som legger ut slike pakker til høye priser, sliter med å få solgt uansett. Åsså synes jeg det skal være billig da. Men irriterende å se hva andre legger ut for ja.. Å denne prutinga på allerede kjempebillige ting🤨 Anonymkode: d57cd...49c 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 Man tar vel det man kan få, på samme måte som alle andre som selger ting. Priser de for høyt får de ikke solgt, det finner de vel ut. Anonymkode: 60ed1...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man tar vel det man kan få, på samme måte som alle andre som selger ting. Priser de for høyt får de ikke solgt, det finner de vel ut. Anonymkode: 60ed1...9bd Ikke nødvendig vis. Jeg kan godt legge ut klær til en pris JEG syntes det er verd, men om jeg ikke får det velger jeg heller å gi det bort. Det er ikke verd tiden min å avtale med en selger som kanskje kommer, kanskje ikke, kanskje kommer 40 minutter for sent, så kanskje begynner å prute på prisen. All den jobben gidder jeg ikke for 100kr. Liksom, ei heller styre med å sende ting, og så klager de i etterkant. Anonymkode: f0811...d42 6 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 Ull derimot ❤️ Så lenge de har vært flinke å vaske det og det er nuppefritt og hulle/flekke fritt. Anonymkode: 1bc0d...c6b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #13 Skrevet 23. januar 2023 Klær selges som regel på halv pris av butikken selv når sesongen er over.. ser ikke vits med å kjøpe brukt til halv pris av ny pris.. jeg selger alltid mye rimeligere på finn.no. med mindre noe er nesten ubrukt. Anonymkode: 1c012...408 7
Fionas Skrevet 23. januar 2023 #14 Skrevet 23. januar 2023 Enkelte kjøper billig barnetøy for å selge det dyrt ut. Kynisk 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #15 Skrevet 23. januar 2023 Samtidig så er det veldig mange som forventer at de skal få ting tilnærmet gratis Anonymkode: 61ed7...904 7 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #16 Skrevet 23. januar 2023 Det kommer litt an på egentlig. Tynne, basis bomullsklær og f.eks litt utvasket eller nuppete ullklær hadde jeg donert bort. Vurderer verdien til å være så lav at jeg ikke hadde orket å ta bilder og drive med salg. Ulldresser i de minste størrelsene osv. er jo som oftest like fine. En nyfødt baby sliter ikke ut den dressen i vognen sin akkurat, og da skjønner jeg at de ikke legger den ut nesten gratis hvis nypris er 799 kr f.eks. Nå har vi spart på alt fordi vi venter to tette, men vil nok selge unna det som er fint, helt og fortsatt har litt verdi når lillesøster har brukt det også. I vårt tilfelle vil det jo da være plagg som er over et år gammelt og brukt av to barn, så "nesten nypris" blir det ikke hos oss😅 Anonymkode: ed440...e48 2
mereo Skrevet 23. januar 2023 #17 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samtidig så er det veldig mange som forventer at de skal få ting tilnærmet gratis Anonymkode: 61ed7...904 Oh yes! Jeg kjøpte mye ull til mitt barn, som ikke tåler ull. Dvs dette er ull vi kun har vaske før det skulle bli brukt, men aldri har blitt brukt og er kjøpt nytt av meg, selger det for halv pris - men det skal de ha enda billigere. Mange er interessert, men ikke i prisen. For helst skal prisen være tilnærmet gratis! 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #18 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Synes det er helt sykt hvor mye enkelte skal ha for brukte barneklær. Jeg skjønner at markedet bestemmer prisen, og det irriterer meg. Jeg har handlet mye brukte barneklær de 3 siste årene, og blir nesten sjokkert av hvor dyrt det har blitt. Jeg er medlem av mange kjøp/salg grupper av barneklær på Facebook, sjekker Tise og Finn omtrent daglig. Det er samme trenden over alt. Selger jeg noe selv tar jeg utg. punkt i halve nypris, og trekker ned summen etter tilstand på klær. Et eksempel jeg ofte har sett er babyklær med bomulls body/genser+ bukse fra H&M, i utgangspunktet billige klær kjøpt i 3/5 pack. Mange selger et slikt brukt sett for rundt 100,-. Jeg er HELT FOR brukte klær, kan gjerne kjøpe klær med anmerkninger dersom det gjenspeiles av prisen. Frakt av klær man kjøper brukt må man ta på egen kappe selvfølgelig, men jeg klarer ikke se helt fordelen med å kjøpe brukt lenger. Er man kjapp så kan man finne gode kupp innimellom, men helt vanlige hverdagsklær i bomull som gjerne er brukt i bhg er det vel ingen som vil betale nesten full pris for. Er folk blitt så opptatte av gjenbruk og det å være miljøvennlige at man ikke lenger ser på prisen? Anonymkode: a98d9...936 Jeg solgte 26 plagg for 500 kroner. Det var pent brunte klær uten flekker, hull osv. mange av disse var ubrukt og var fra Hust&Claire, P.O.P, NameIt, Janus, utlandet osv. Fikk så melding fra ei som ønsket jeg skulle gå ned i pris. Altså, stykkprisen på ca 20 kr og folk synes det er for dyrt. Det var pene klær i ull stortsett og fine, nøytrale farger. Det synes jeg er flaut. Men skjønner hva ts mener. Klær med hull og flekker hadde jeg aldri tatt penger for. Heller ikke tatt dyre priser for klær fra HM osv. Anonymkode: 6a114...1df 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #19 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Synes det er helt sykt hvor mye enkelte skal ha for brukte barneklær. Jeg skjønner at markedet bestemmer prisen, og det irriterer meg. Jeg har handlet mye brukte barneklær de 3 siste årene, og blir nesten sjokkert av hvor dyrt det har blitt. Jeg er medlem av mange kjøp/salg grupper av barneklær på Facebook, sjekker Tise og Finn omtrent daglig. Det er samme trenden over alt. Selger jeg noe selv tar jeg utg. punkt i halve nypris, og trekker ned summen etter tilstand på klær. Et eksempel jeg ofte har sett er babyklær med bomulls body/genser+ bukse fra H&M, i utgangspunktet billige klær kjøpt i 3/5 pack. Mange selger et slikt brukt sett for rundt 100,-. Jeg er HELT FOR brukte klær, kan gjerne kjøpe klær med anmerkninger dersom det gjenspeiles av prisen. Frakt av klær man kjøper brukt må man ta på egen kappe selvfølgelig, men jeg klarer ikke se helt fordelen med å kjøpe brukt lenger. Er man kjapp så kan man finne gode kupp innimellom, men helt vanlige hverdagsklær i bomull som gjerne er brukt i bhg er det vel ingen som vil betale nesten full pris for. Er folk blitt så opptatte av gjenbruk og det å være miljøvennlige at man ikke lenger ser på prisen? Anonymkode: a98d9...936 Jeg opplever at ingen vil kjøpe brukt bomullstøy, selv ikke når prisen tilsvarer 5-10 kr per plagg. Vi snakker pent brukt tøy, for jeg har måtte kjøpe mye nytt. Og selv da skal det forhandles, prutes, bare kjøpe noen plagg, f.eks alle pysjene i en pakke osv. Pakke for 200 kr foreslås å være inkludert frakt. Jeg orker ikke mer, så hverdagstøy går til Kirkens Bymisjon container (eller hva jeg finner som ikke er Fretex). Ulltøy og ytterplagg legger jeg ut, men opplever litt det samme der. Anonymkode: ea8b0...cd6 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #20 Skrevet 23. januar 2023 Fionas skrev (38 minutter siden): Enkelte kjøper billig barnetøy for å selge det dyrt ut. Kynisk Det er vel helt frivillig å kjøpe billig barnetøy dyrt brukt? Anonymkode: 7fa3b...8ba 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå