Gå til innhold

Overgangsalder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i overgangsalder, og har hetetokter innimellom, og ustabilt humør og hjernetåke… Har hittil brukt Femarelle, samt Ovesterin vagitorier. Nå lurer jeg på om jeg skal forsøke med østrogen plaster. Noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: c4470...937

Skrevet
Virpi skrev (2 minutter siden):

Jeg er i overgangsalder, og har hetetokter innimellom, og ustabilt humør og hjernetåke… Har hittil brukt Femarelle, samt Ovesterin vagitorier. Nå lurer jeg på om jeg skal forsøke med østrogen plaster. Noen som har erfaringer med dette?

Kollegaen min og jeg satte igang samtidig. For henne er det bare velstand og veldig vellykka. For meg gikk det ikke så bra; jeg la på meg og fikk ammepupper, så jeg hoppa av.

Skrevet

Jeg har gått på hormontilskudd et par år nå, det var ikke noe valg for min del. Uten ville jeg nok ikke klart å stå i jobb ettersom hetetoktene var helt ubeskrivelige og psyken gikk i dass. Med hormontilskudd fikk jeg nesten livet tilbake.

Anbefaler å snakke med en lege som har kunnskap om dette, dessverre kan fastlegen ofte ha litt begrenset kjennskap til både virkning og bivirkning. Det finnes flere preparater å velge i og legen (feks en gynekolog) vil hjelpe med å finne den rette. Du vil aldri få et rent østrogentilskudd dersom du ikke har fjernet livmoren, men en kombinasjon av østrogen og progestron.

Anonymkode: b26fd...e83

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: c4470...937

Nærmer meg 49. Fått påvist overgangsalder på blodprøver.

Skrevet

Har prøvd østrogen plaster, men fikk smerter i nedre del av magen av det.  kanskje pga endomentriose ?

Anonymkode: a59a8...37c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...