Gå til innhold

Melatonin til barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sollen skrev (13 timer siden):

Hei, Jeg kjenner jeg har litt problemer med å tro på at melatonin fungerer så bra som det påstås, men samtidig vet jeg lite om det og kjenner ikke noen som har prøvd det ut. 

Jeg har en gutt på 12 år som ofte sliter med å sovne og det kan gå utover dagen etterpå om han ligger lenge å vrir seg i senga. Jeg har fått råd fra læreren hans om å teste ut melatonin på han, så jeg lurer da på om noen har testet dette ut på barna sine og kan fortelle meg om det fungerer eller ikke

obs bananer før legge tid. De inneholder naturlig melatonin og hjelper også på søvn.

men ja medisinen melatonin fungerer.

Anonymkode: fbae4...da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke allerede er gjort: se på søvnrutinene hans. Dagens skjermbruk ødelegger mye for barnas søvn. Det bør avsluttes i god tid før sengetid. Pass på at også rommet hans har optimale forhold. Mørkt, ryddig og rent, passe kjølig, og brukes kun til soving. Mange barn kan fint bruke soverommet til opphold også, men når han først sliter med søvnen er det greit å ta hensyn til dette. Vrir han seg lenge, prøv å stå litt opp for å drikke et glass vann, og lese bok (ikke ipad, telefon e.l.). Pass også på å prøve å legge seg og stå opp på til lignende tider. Når alt dette er på plass, og han fortsatt sliter, da er det på tide å prøve melatonin 😊

Anonymkode: e9661...32e

Skrevet

Problemet da blir at han sannsynligvis aldri vil klare sovne av seg selv. Jeg tipper at han da vil ha økt sjanse for å ende opp med tyngre rusmidler senere, fordi han leter etter midler til å fjerne ubehag og problemer. Han blir vant til at det finnes midler som løser ubehagelige problemer

Her må dere gjøre litt research og finne ut hva som er årsaken. Er det enklere ting som skjermbruk, leggerutiner- eller er det sykdom under problemene? Dere må forsøke finne en langvarig løsning, ikke en kortvarig som melatonin.

Anonymkode: 96f15...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...