Anonym-bruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Føler meg så tung og tjukk. Ansiktet ser tykt ut, føler jeg har dobbelthake. Bare føler meg.. blææh.. Noen som vet om hvis jeg slutter/ kutter ned på sukker, vil jeg da kunne se resultater ganske fort? Spiser ganske usunt nå. Noen med erfaring?
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Skal man ned i vekt er det lureste å legge om kostholdet til noe varig, ikke en diett, hvis man kutter noe helt, en slags diett så vil man bare legge på seg igjen når dietten er ferdig. Jeg synes beste metode er å være i ett kalori underskudd, finnes flere kalkulatorer på nett som hjelper deg å regne ut dette. Men ofte skal damer ha ca 2000 kcal i døgnet, så legger du deg da p` 1600 så vil du gå raskt ned. Men da ingen utskeielser med alkohol eller lignende i helger. Jeg har selv gjort dette og det har funket 😉
megda Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 Jeg har vært i god og dårlig form gjennom livet, men jeg har aldri opplevd raske resultater. Om jeg ikke gjør gode beslutninger over flere måneder så skjer det ingenting. Jeg kan være en superfreak i 1-2 uker for å tvinge frem noe, men da sitter jeg plutselig på en lørdag med 1.5 liter brus, en svær pizza, en pose smash og potetgull etter en enorm craving. Neste uke spiser jeg også usunt fordi jeg føler det ikke er vits mer fordi jeg gikk på en smell også spiser jeg bare mer dårlig mat og da skjer det ingenting. Det eneste som funker er å bygge stein på stein. Det er kjedelig og enkelt, men det gir alltid resultater. Å kutte sukker er viktig fordi da får man ikke så mange cravinger fordi insulin og glukose-nivået ikke går som en jojo i løpet av uka. Prøv å lag maten selv med råvarer fra butikken. Dette er essensielt! Maten man spiser er det viktigste om man vil ned i vekt. Kroppen fungerer enormt mye bedre på denne måten. Deretter kommer fysisk aktivitet. en gåtur med en podcast på 30 minutter hver dag blir 3.5 timer med trim hver uke. Da har du lagt et svært godt fundament for å kunne skape gode resultater i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Selvsagt. Men det er ikke å anbefale. Det kan være veldig helseskadelig. Jeg stod i en livskrise og gikk ned 10 Kg på tre uker. Det er bare å slutte å spise. Det du trenger er kostholdsveiledning og trening. En sunn kropp kommer ikke av sjokkslanking, med eller uten forsett. Anonymkode: 4cb98...1ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå