AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Hvordan er studiemiljøet, og læringsmiljø? Og er studiet veldig vanskelig? Hvor mye tid legger du i studiet per uke? Jeg er litt usikker på om det er rett for meg eller ikke, jeg har gjort litt lettere programmering og syns det er underholdende. Syns og det er gøy å fikse bugs og utrolig tilfredsstillende når man finner hva som har gått "skeis", men redd for at mer komplisert programmering skal bli for vanskelig. Men det vet jeg vel kanskje ikke før jeg har prøvd? Er det sånn at de fleste som prøver og øver får til dette? Har grei logisk sans og relativt god i matte hvis det har noe å si. Anonymkode: a3ae7...87a 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Nå har ikke jeg vurdert ren informatikk, men sitter å vipper mot informatikk: robotikk og AI ved UiO. Fra hva jeg har hørt / lest har iallfall den linjen et godt studiemiljø, og er veldig samarbeidsvillig. Skal også sies at robotikk og AI har en del lab. Så blir naturlig å samarbeide. Har null peil på vanskelighetsgrad, men UiO er rangert 1 i Norge, 3 i Europa og 12 i verden på informatikk, så antar de setter kravene litt høyere (mtp rangering de har), men antar du må være villig til å legge inn en del ekstra tid. Nå kan ikke det helt sammenlignes, men har en del kompiser som studere siv.ing, de ligger vel på 50-60 timers arbeid uken, igjen er dette ingeniørfag, men informatikk er noenlunde i samme bane. Anonymkode: e8625...da9 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har ikke jeg vurdert ren informatikk, men sitter å vipper mot informatikk: robotikk og AI ved UiO. Fra hva jeg har hørt / lest har iallfall den linjen et godt studiemiljø, og er veldig samarbeidsvillig. Skal også sies at robotikk og AI har en del lab. Så blir naturlig å samarbeide. Har null peil på vanskelighetsgrad, men UiO er rangert 1 i Norge, 3 i Europa og 12 i verden på informatikk, så antar de setter kravene litt høyere (mtp rangering de har), men antar du må være villig til å legge inn en del ekstra tid. Nå kan ikke det helt sammenlignes, men har en del kompiser som studere siv.ing, de ligger vel på 50-60 timers arbeid uken, igjen er dette ingeniørfag, men informatikk er noenlunde i samme bane. Anonymkode: e8625...da9 50-60 er mye, er jo 8 timer hver dag. Går det ann å kombinere med jobb? Har i tillegg litt reisetid til Oslo. Går kanskje å gå deltid? Men da er det jo mindre penger fra lånekassen, og desto mer må man jobbe. Så går jo kanskje for det samme. Men har hørt noe lignende fra siv ing studenter. Ntnu sier at informatikk studentene bruker ca. 48 timer i uka, så tviler igrunn ikke på at det kan gå med mye tid. Er jo litt individuelt hvor mye tid man bruker på å forstå og, så kan jo fort gå en del tid. Dog finner jeg andre kilder som sier 30 noe timer for informatikk studenter (og studier som feks medisin topper lista for hvor mye tid som brukes på studier). Anonymkode: a3ae7...87a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Jeg går 1.året på Informatikk - programmering og systemarkitektur på UiO, og trives veldig godt! Det er ganske utfordrende, men veldig gøy også. Vet ikke nøyaktig antall timer jeg jobber med faget i uka, men jobber en god del (jeg er ikke et kode-geni, så kan være derfor). Det var en del som strøk i programmerings-faget vi hadde forrige semester, så mange synes nok at studiet er vanskelig, men så lenge man jobber hardt og har interessen tror jeg de fleste kan klare det 😊 Synes alle er veldig hyggelige, og man får mye hjelp av både forelesere og gruppelærere. Anonymkode: 37863...edb 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg går 1.året på Informatikk - programmering og systemarkitektur på UiO, og trives veldig godt! Det er ganske utfordrende, men veldig gøy også. Vet ikke nøyaktig antall timer jeg jobber med faget i uka, men jobber en god del (jeg er ikke et kode-geni, så kan være derfor). Det var en del som strøk i programmerings-faget vi hadde forrige semester, så mange synes nok at studiet er vanskelig, men så lenge man jobber hardt og har interessen tror jeg de fleste kan klare det 😊 Synes alle er veldig hyggelige, og man får mye hjelp av både forelesere og gruppelærere. Anonymkode: 37863...edbj Må man ha mye kunnskaper fra før eller går det ann å være litt nybegynner som meg? Anonymkode: a3ae7...87a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Skrevet 23. januar 2023 Det går helt fint å være nybegynner, ganske mange var det da vi startet Anonymkode: 37863...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå