must Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 (endret) Leser stadig påstander om at kvinner er altfor kresne og bare sveiper på 5% av menn på Tinder (og det påstås også at dette utelukkende er de kjekkeste mennene). På den andre siden, hevdes det at menn ukritisk sveiper på et stort antall kvinner. Kan dette virkelig stemme? Jeg er klar over at svar i tråden kun blir anekdoter, men for moro skyld: hva får deg til å sveipe på noen på Tinder, og hva sveiper du aldri på? Oppgi gjerne kjønn og alder Endret 22. januar 2023 av must
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Nå er ikke jeg på tinder, men en annen app. Antar det fungerer ganske likt. Jeg sveiper vekk ved masse skrivefeil, åpenbare sådanne. Uten punktum, komme eller stor bokstav. Da får jeg kløe. Det må være bilder, gjerne flere. Har ikke likt så mange enda, da jeg er veldig selvkritisk og tørr ikke ta første steget. K46 Anonymkode: d49bd...d78 3 1
must Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå er ikke jeg på tinder, men en annen app. Antar det fungerer ganske likt. Jeg sveiper vekk ved masse skrivefeil, åpenbare sådanne. Uten punktum, komme eller stor bokstav. Da får jeg kløe. Det må være bilder, gjerne flere. Har ikke likt så mange enda, da jeg er veldig selvkritisk og tørr ikke ta første steget. K46 Anonymkode: d49bd...d78 Enig med deg om bilder. Finnes det ikke bilder av personen, er det umiddelbart nei. Skrivefeil er grusomt, men jeg kan i enkelte tilfeller klare å overse det, dersom det ellers virker som en hyggelig fyr. Men godt språk er ALLTID en fordel. 1
Fluefisker1 Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Sveiper vekk profiler uten tekst eller med dårlig språk/masse skrivefeil. Profiler uten bilder sveipes vekk, samme dersom det er bilder med filter, effekter fra snap, osv. Lipfillers er også rett ut. God tekst som appellerer til meg, noen like interesser, alder rundt min og normale bilder går til høyre. M46 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 Utstråling og fin seriøs profiltekst får meg til å sveipe liker. Dårlige bilder i dårlig lys, evn ingen bilder eller low effort profiltekst får meg til å sveipe vekk Anonymkode: 27ec4...c88 1 1
must Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2023 Mitt eget bidrag: Jeg er på jakt etter noe som kan bli langvarig, og det stemmer nok at jeg bare sveiper på ca 5%, men utseende er lite utslagsgivende sammenlignet med andre ting. Jeg "siler" slik: Har Tinder gull, og sorterer bare på dem som har likt meg, frisveiping gjør jeg sjelden. Da lukes det bort mange sveip bare der. Videre sveiper jeg bort alle som bor lenger enn 3 mil unna, jeg har barn og mange forpliktelser, og det er ikke kompatibelt med stor avstand. Par, menn uten bilder, eller menn som flagger seksuelle fetisjer sveipes også vekk. Det samme med dem som er tydelige på at de er på jakt etter kortsiktig moro, enten i tekst, eller i form av bilder av utvalgte deler av kroppen. Jeg er ganske slank, men har noen kosekilo, sveiper derfor vekk dem som fremstår veldig opptatt av trening og kosthold, fordi vi neppe er noen god match. Ekstremt overvektige av samme grunn. Mannen må ha de barna han vil ha, for jeg vil ikke ha flere. Ytres det ønske om egne barn, eller at han ikke ønsker noen med barn fra før, er det selvfølgelig nei fra meg. Jeg er opptatt av tid sammen, hobbyer som klatring og ekstremski vet jeg av erfaring at fungerer dårlig av den grunn. Med andre ord: det som er viktig for meg når jeg sveiper er at jeg tror vi kan ha noe felles og at vi kanskje begge er på jakt etter noe seriøst. Videre må han virke hyggelig i tekst og bilder og se normal ut. De modellkjekke sveiper jeg heller aldri på, da jeg ikke er noen supermodell selv. Så ja, jeg er nok kresen, men det handler svært lite om utseende 😅 K37 2 1
BobTheNoob Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 Jeg sveiper veldig sjelden til høyre. Men høyre sveipes: * Damer på min alder , max 6-7 år yngre som har ting til felles med meg (livsstil, interesser osv) og som ser ok ut etter min smak. Venstre sveipes: * Alle uten skikkelige bilder av seg selv * Alle uten skikkelige beskrivelser og tags med interesser * Alle som ikke virker som "min" type. Blir ganske få igjen da, men so what. m50 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 9/10 kvinner har ikke tekst. Jeg antar de er ute etter ONS, og sveiper til venstre. Halvparten med tekst har en setning med et teit påstand eller noe surmaga, de går til venstre. Halvparten som ikke har gått til venstre enda ser jeg at jeg har for lite til felles med eller at bildene ikke er så tiltalende, de går til venstre. Da er det kanskje 2,5% igjen da, og de går til høyre. Deg spiller uansett ingen rolle, da jeg erfaringsmessig aldri kommer fram i køen om jeg sveiper først. Anonymkode: cc54b...e42 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 Sveiper bort alle menn i bar overkropp, de som har påfallende skrivefeil (dog ikke en bokstav som er malplassert), de som bare har fest -og tullebilder, de som ikke har bilder. K35 Anonymkode: d5d7b...26e 1
must Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2023 BobTheNoob skrev (1 time siden): Jeg sveiper veldig sjelden til høyre. Men høyre sveipes: * Damer på min alder , max 6-7 år yngre som har ting til felles med meg (livsstil, interesser osv) og som ser ok ut etter min smak. Venstre sveipes: * Alle uten skikkelige bilder av seg selv * Alle uten skikkelige beskrivelser og tags med interesser * Alle som ikke virker som "min" type. Blir ganske få igjen da, men so what. m50 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): 9/10 kvinner har ikke tekst. Jeg antar de er ute etter ONS, og sveiper til venstre. Halvparten med tekst har en setning med et teit påstand eller noe surmaga, de går til venstre. Halvparten som ikke har gått til venstre enda ser jeg at jeg har for lite til felles med eller at bildene ikke er så tiltalende, de går til venstre. Da er det kanskje 2,5% igjen da, og de går til høyre. Deg spiller uansett ingen rolle, da jeg erfaringsmessig aldri kommer fram i køen om jeg sveiper først. Anonymkode: cc54b...e42 Ser ut som menn som er på jakt etter noe seriøst er like selektive på hva de sveiper på som den jevne kvinne. Kanskje forskjellen i sveipemønster henger vel så mye sammen med hva man er på jakt etter, som kjønn? 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #11 Skrevet 22. januar 2023 Sveiper vekk menn med fylla bilder og gruppe bilder. K27 Anonymkode: d4760...91e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 must skrev (21 timer siden): Ser ut som menn som er på jakt etter noe seriøst er like selektive på hva de sveiper på som den jevne kvinne. Kanskje forskjellen i sveipemønster henger vel så mye sammen med hva man er på jakt etter, som kjønn? Fremdeles bare helt anekdotisk, men det stemmer for min del. Jeg sveiper på mindre enn fem prosent i utgangspunktet. Jeg har gull, så de som har sveipet meg, kan jeg vurdere over mange dager, før jeg sletter mesteparten av dem. Utseendet betyr mye, men interesser og livsstil er like avgjørende. De som har ett ansiktsbilde, og resten bare random naturbilder, har diskvalifisert seg selv. M53 Anonymkode: 71cab...cac 1
norw Skrevet 23. januar 2023 #13 Skrevet 23. januar 2023 Sveiper kanskje halvparten av damene til høyre, eller litt under, men det er bare grovsiling. De som ryker til venstre er de som åpenbart ikke er innenfor mine preferanser ut ifra bildene (fedme, ansiktstrekk, andenebb, crazy bryn, øreflipputvidere, piercinger i ansiktet), de som bor laaaangt unna, de som virker fake, transpersoner, de som virker negative/vanskelige ("bein i nesa", "take it or leave it", damer som virker bitre osv, dårlig idé å gi det inntrykket).
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #14 Skrevet 23. januar 2023 Det er da ikke kresent å sveipe på 5 av 100 hundre menn?? Samme om man søker venner eller kjæreste så er der mange mennesker som er uaktuell og noen få som er aktuell. Det er ellers bare tull at kvinner sveiper på de kjekkeste mennene. Det er knapt NOEN kjekke menn på datingsider fordi de som regel finner seg date etter sånn 5 aktive sekunder. Der er også tynt med helt alminnelige menn på datingsider fordi disse også får mye oppmerksomhet. Det der derimot er MYE av på datingsider er psykiske kasus, menn som har liv som er vanskelig forlignelig med forhold, samt menn som er så overvektig og utrent at man trenger lift for å heise dem opp av godstolen. Anonymkode: 3fba1...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #15 Skrevet 23. januar 2023 Overraskende mange menn skriver i profilen at de er flinke til å lage kanelboller;) Det er ikke særlig originalt lenger😄(Men bra at de kan bake:) Anonymkode: 2dec3...a1b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #16 Skrevet 23. januar 2023 Dette er ikke noe som påstås. Denne dataen og statistikken sitter jo app-selskapene på, og har publisert. Det er sånn det ER, selv om det sikkert kommer flere med anekdotiske bevis om at «jeg gjør jo ikke det, men finner ikke menn uansett». Som mann (37) så swiper jeg kun på kvinner 18-25 som er 7’ere eller bedre. Og det er nok av de å velge blant til at jeg ikke trenger å swipe på styggere eller eldre damer. Anonymkode: 3e876...537
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #17 Skrevet 23. januar 2023 Unngår de med skrivefeil og tatoveringer, tydelige overvektige menn og menn som ikke er etnisk norske/hvite. Anonymkode: e1706...16b 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 Jeg er ikke på Tinder akkurat nå siden jeg har pause, men jeg var nok ganske kresen og hvorfor skulle jeg ikke være det? Jeg er ute etter noe seriøst og da sveiper jeg selvfølgelig på de jeg synes virker interessante. Sveiper ikke for å være snill. Sveipet bort de uten tekst stort sett. Kunne sveipe liker på noen av dem om de hadde bilder som var litt "beskrivende". Sveipet bort bitre bioer, negative bioer, tåpelige ordspill/vitser osv som veldig mange hadde, seksuelle ting, veldig mye skrivefeil, bioer som bare ikke traff meg. Når det gjelder bilder så sveipet jeg bort de som hadde for mange friluftslivbilder/ute i naturen bilder, de som så altfor sosiale ut, menn som så ut som de bodde på treningssenteret, typiske kjekkasen (ikke min greie), menn med masse bilder av alt mulig annet (skjønner ikke hva noen tenker med der. Bilder av bilen, huset, campingvogna osv eller intetsigende bilder av et tre, utsikt og så tilslutt ett bilde av seg selv med solbriller), menn med bilder av seg selv med masse rot/søppel i bakgrunnen og de som bare ikke traff meg. Jeg skjønner ikke hvorfor noen mener at man ikke skal kunne være kresen når det er så sinnsykt mye rart der ute. Jeg ga menn som jeg kanskje ikke synes var min type en sjanse hvis jeg likte det han skrev for noen ser mye bedre ut i virkeligheten og kan gi et helt annet inntrykk der. For meg var egentlig bio avgjørende. Likte jeg ikke den så var jeg stort sett ikke interessert. Anonymkode: acffd...7c1 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #19 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Unngår de med skrivefeil og tatoveringer, tydelige overvektige menn og menn som ikke er etnisk norske/hvite. Anonymkode: e1706...16b Om han for eksempel er adoptert og har bodd i Norge med sin norske familie hele livet, så velges han bort kun på grunn av hudfarge? Anonymkode: 1a18b...4b7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #20 Skrevet 24. januar 2023 Sveiper vekk oversminka berter som ser ut som de tror de er deilige, litt for mange av de, de er oftest veldig overfladisk og høye på seg selv, litt sånn typisk insta damer, sveiper også alltid vekk de som skryter av å være sporty, for veldig mange av de bare later som. Sveiper høyre på damer som har en profil som ser ut som de har humor, og en sunn selvtillit, og har en naturlig look. Når det gjelder dette med skjev balanse mellom menn og kvinner, så er det gjort forskning og sosiale eksperimenter som viser tydelig at det er ekstremt stor forskjell på å være mann og dame på tinder. Var et sosialt eksperiment hvor noen damer laget en bra profil av en kjekk mann, de fikk helt sjokk hvor vanskelig det var å få noe oppmerksomhet, og hvor hardt de måtte jobbe for å holde samtalen i gang. Der endte med at de endret veldig syn på hvordan det er å sjekke noen som mann, og de fikk brått mye mer medfølelse. Sånn for å dra en anekdote også, jeg og min kjæreste vil jeg si er i samme "liga", men over 5000 hadde trykket like på hennes profil, sammenliget med rundt 200 for meg, men føler meg jo heldig som ble plukket ut av 5000 Anonymkode: efcb6...0cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå