Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan arbeidsgiver se sykdom på sykemelding? Og må jeg sende melding til arbeidsgiver å si at jeg ikke møter opp til jobb, eller er det nok når de mottar sykemelding? 

Anonymkode: 3d3e6...3e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ringe og si du blir sykmeldt, du kan ikke bare la være å møte opp. Diagnose vises ikke. 

Anonymkode: d27b3...55c

• Liker 3
Skrevet

Arbeidsgiver kan ikke se diagnose på sykemelding. Det er vanlig å ringe og si hvor lenge du er sykemeldt, det kan ta et par dager før sykemeldingen fra nav dukker opp hos arbeidsgiver 

• Liker 5
Skrevet
Minmorsbarn skrev (1 time siden):

Arbeidsgiver kan ikke se diagnose på sykemelding. Det er vanlig å ringe og si hvor lenge du er sykemeldt, det kan ta et par dager før sykemeldingen fra nav dukker opp hos arbeidsgiver 

Sykmeldingen dukker opp hos arbeidsgiver så fort man selv har sendt sykmeldingen. Det er en selv som må logge inn på nav.no og sende sykmeldingen til arbeidsgiver.

Anonymkode: 88cbb...8cc

Skrevet

Du må ringe og si ifra. Arbeidsgiver ser ikke diagnose. Jeg er selv leder og får ikke alltid sykemeldinger før dagen etter så det er prekært at arbeidstaker gir beskjed. Noe annet ville jeg sett på som veldig negativt...

Anonymkode: 0056c...7a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sykmeldingen dukker opp hos arbeidsgiver så fort man selv har sendt sykmeldingen. Det er en selv som må logge inn på nav.no og sende sykmeldingen til arbeidsgiver.

Anonymkode: 88cbb...8cc

Har opplevd et par ganger at det tar over et døgn før arbeidsgiver får sykemeldingen fra nav, grunnen til at jeg vet det er at jeg har en sjef som er ekstremt ‘på’ når noen blir sykemeldt, og ringer deg for å etterlyse og sjekke om du har levert

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...