AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Del Skrevet 22. januar 2023 hei, jeg er i tidlig 20 årene og har slet med mat og vekt siden jeg var liten. jeg har begynt med vekt trening igjen, men jeg må opp i vekt siden jeg er også litt undervektig. jeg jobber ikke så jeg er begrenset på hvor mye jeg kan kjøpe av mat. siden prisøkning så har dette gjort det mye mer vanskelig. jeg foresatt bor hjemme og det er slitsomt når jeg har en ste mor som kommenterer på maten jeg spiser hele tiden. jeg har en plan å prøve å spise 4 måltider om dagen, men når jeg har lunsj og en måltid noen timer før middag så vet jeg ikke hva jeg skal spise. jeg spiser brødskive om morningen med bra pålegg. middag har jeg veldig bra sunt mat å, men mellom det så vet jeg ikke? jeg kan lage protein pannekaker/vaffel kanskje 2 ganger i uka, jeg kan spise ris noen ganger i uka, men vet ikke hva jeg skal ha med den. takk hvis noen kunne komme med tips Anonymkode: e55fc...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 22. januar 2023 #2 Del Skrevet 22. januar 2023 Marsipan 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wolverinestorm Skrevet 22. januar 2023 #3 Del Skrevet 22. januar 2023 Just now, Andro said: Marsipan ordentlig mat ikke sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 22. januar 2023 #4 Del Skrevet 22. januar 2023 Animalsk protein, nøtter, kjerner, frø, avokado, oljer og oliven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Del Skrevet 22. januar 2023 Om du virkelig vil opp i vekt så er det raske karbohydrater som gjelder. Det som vi alle andre prøver å unngå, men som trigger belønnings senteret så enormt. Anonymkode: 5c49e...5e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Del Skrevet 22. januar 2023 Avokado, oljer, nøtter/frø, fløte, rød fisk, kjøtt med ~20% fett (f.eks. kjøttdeig av storfe). Anonymkode: 2e22e...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Del Skrevet 22. januar 2023 Drikke kaloririk drikke? Melk, juice, kakao, kaffe med fløte. Alltid spise deg litt for mett til måltidene. Ubehaget gir seg etterhvert når magesekken utvider seg litt. Knaske på nøtter og tørket frukt mellom måltidene. Bruke mye olje og smør når du steker mat. Ikke steke ting i ovnen men heller i fett i panna. Velge kjøttdeig stekt i olje. Ikke vær redd for litt godteri, peanøtter osv. De aller fleste har dette i kostholdet sitt. Mørk sjokolade feks? Mulig å få deg en jobb og flytte ut? Det er viktig å trives… Anonymkode: 4195c...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wolverinestorm Skrevet 22. januar 2023 #8 Del Skrevet 22. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Drikke kaloririk drikke? Melk, juice, kakao, kaffe med fløte. Alltid spise deg litt for mett til måltidene. Ubehaget gir seg etterhvert når magesekken utvider seg litt. Knaske på nøtter og tørket frukt mellom måltidene. Bruke mye olje og smør når du steker mat. Ikke steke ting i ovnen men heller i fett i panna. Velge kjøttdeig stekt i olje. Ikke vær redd for litt godteri, peanøtter osv. De aller fleste har dette i kostholdet sitt. Mørk sjokolade feks? Mulig å få deg en jobb og flytte ut? Det er viktig å trives… Anonymkode: 4195c...855 takk for tips. har faktisk sett noen videoer om kaloririk drikke så skal prøve det. ja, driver jo å søke etter jobb, men med ingen utdanninger så er det litt vanskelig. skal få hjelp hos Nav håper jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 22. januar 2023 #9 Del Skrevet 22. januar 2023 Jeg ville lagt til gresk yoghurt som mellommåltid, som du strør med solsikkefrø, sesamfrø, linfrø, valnøtter og blåbær (for godhetens skyld bare). Utrolig mye kalorier i små mengder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 23. januar 2023 #10 Del Skrevet 23. januar 2023 visp skrev (19 timer siden): Jeg ville lagt til gresk yoghurt som mellommåltid, som du strør med solsikkefrø, sesamfrø, linfrø, valnøtter og blåbær (for godhetens skyld bare). Utrolig mye kalorier i små mengder. Med mandelsmør på denne er det et skikkelig godt lunsjmåltid😋 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Del Skrevet 23. januar 2023 Hva er det bonusforelderen din kommenterer med maten? Om det er kostnaden av dyrt kosthold - så forsøk å unngå dyre ting som proteinpulver/ferske bær osv. Om du vil opp i vekt blir det vanskelig om du skal spise veldig proteinrikt, for det er innmari mettende. Men i pannekakene kan du tilsette frø, nøtter, banan, nøttesmør osv. Toppingen kan være rømme og litt syltetøy. Eller nøttesmør om du ikke har det i røra. Stek i sunn olje, ikke vær veldig gnien på mengden. Drikk kalorier også i form av melk eller noe annet. Når du spiser Youghurt kan du tilsette en spiseskje smaksløs olje. Om du spiser noe næringsrik salat (ikke salatblader), så risle over olje. Og så videre Anonymkode: b999e...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Del Skrevet 23. januar 2023 Unngå alt av lightprodukter! Bruk kremfløte i stedet for melk, meierismør i stedet for plantemargarin, ekte majones, seterrømme, fete sauser. Drikk mye Cola. Spis junkfood så ofte som mulig! Og godis og potetgull, gjerne med dipp laget av seterrømme! Og spis loff i stedet for grovbrød. Anonymkode: 87b8c...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #13 Del Skrevet 23. januar 2023 •Brødskive med hummus og avocado og brødskive med peanøttsmør og banan •Næringsbarer lagd med peanøttsmør,havregryn,sirup,tørketfrukt,nøtter,kakaonibs og kokosolje •Lag smoothie med bananer,ønsket frukt og/eller bær,kokosmelk,juice,havregryn,penøttsmør og en ss kokosolje. Til ris bruker jeg å ha indisk daal(Linsegryte),Søtpotetcurry eller blomkålkorma Anonymkode: a926e...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå