AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Hvordan kombinerer dere det med jobb? To av mine fire barn har oppfølging fra bupa og i perioder blir det veldig mye. Forrige uke hadde jeg 9-12 to dager. Uka som kommer har jeg 10-12 en dag. Uka etter 13-15 en dag + et skolemøte (tverrfaglig). I tillegg kommer vanlige utviklikingssamtaler, tannlege, lege osv. Er borte fra jobb minimum én gang i uka pga dette og kjenner at både ledelse og kolleger begynner å bli skikkelig lei, og det skjønner jeg! Så nå har jeg valgt å redusere stillingen min med 20%. Problemet er bare at alle disse timene er ikke bestillingsvare og man må bare ta i mot de timene man får. Jeg er pedagogisk leder I barnehage og kan ikke drive å flytte rundt på fridagene min fra uke til uke desverre. Hvordan gjør dere andre ned lignende utfordringer det? Anonymkode: 2074c...7b5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Har du ikke krav på omsorgspermisjon eller lignende når barna dine har diagnoser via NAV? Anonymkode: 79538...6dd
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du ikke krav på omsorgspermisjon eller lignende når barna dine har diagnoser via NAV? Anonymkode: 79538...6dd Jeg får permisjon fra jobben, de er greie sånn. Problemet er at jeg stadig vekk er borte. Og det blir ikke satt inn vikar når det dreier seg om noen timer. Arbeidspresset på mine kollegaer blir derfor høyere (jobber som sagt i barnehage). Hos oss, så går det så vidt rundt når alle man er på dekk og det dette er slitsomt for de rundt meg. Ikke for å snakke om for meg som halser fra det ene til det andre uten noen som helst pause og med konstant dårlig samvittighet både for jobben og for ungene mine. Anonymkode: 2074c...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Jeg har vært i litt samme båt, og har samme jobb som deg. Løste det ved p være åpen om utfordringene, samt være sjukt fleksibel. For eks dekket jeg «alltid»opp en av yttervaktene, og brukte plantiden min (jobbet det inn på kveldstid). Passet også på å ta noen ekstra senvakter de dagene jeg er på jobb (fordi de jeg jobbet tettes med elsket tidligvakter= litt glede tilbake). Mannen min dekket alt det vanlige som tannlege, blodprøver, og flest syktbarndager osv, og jeg tok dagene med lenger økter på sykehuset (som gjerne krevde at man var borte en halv dag eller liknende). det går en stund, men veldig lurt å gå ned i stilling sånn at man innimellom kan hente seg inn. husk at omsorgsdager kan deles opp i timer. Verste jobben å ha de behovene du beskriver i… fastlåste arbeidstider,lite fleksibilitet, lite vikarer osv Anonymkode: 43f95...1ad
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har vært i litt samme båt, og har samme jobb som deg. Løste det ved p være åpen om utfordringene, samt være sjukt fleksibel. For eks dekket jeg «alltid»opp en av yttervaktene, og brukte plantiden min (jobbet det inn på kveldstid). Passet også på å ta noen ekstra senvakter de dagene jeg er på jobb (fordi de jeg jobbet tettes med elsket tidligvakter= litt glede tilbake). Mannen min dekket alt det vanlige som tannlege, blodprøver, og flest syktbarndager osv, og jeg tok dagene med lenger økter på sykehuset (som gjerne krevde at man var borte en halv dag eller liknende). det går en stund, men veldig lurt å gå ned i stilling sånn at man innimellom kan hente seg inn. husk at omsorgsdager kan deles opp i timer. Verste jobben å ha de behovene du beskriver i… fastlåste arbeidstider,lite fleksibilitet, lite vikarer osv Anonymkode: 43f95...1ad Mannen min tar også det meste av andre ting. Tror jeg har hatt én vanlig syk barn dag de siste årene og da var han bortreist med jobben. Han tar også noe av bupa- timene , men spesielt det ene barnet er veldig avhengig av at det er jeg som følger. Føler jeg slites i stykker 😔. Jeg har ikke rett på omsorgsdager på disse to barna i utgangspunktet, da de er over 12 år. Det er snakk om angst og traumebehandling etter kompleks mobbing. Jeg prøver også å være så fleksibel som mulig. Men det er mye som skal følges opp, også av annen karakter når man har fire barn, og jeg har ikke mulighet til å jobbe til 17.00 hver dag når de skal på ulike aktiviteter osv. Har mest lyst til å kaste inn håndkle, søke permisjon og leve på sparepengene en tid fremover. Anonymkode: 2074c...7b5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen min tar også det meste av andre ting. Tror jeg har hatt én vanlig syk barn dag de siste årene og da var han bortreist med jobben. Han tar også noe av bupa- timene , men spesielt det ene barnet er veldig avhengig av at det er jeg som følger. Føler jeg slites i stykker 😔. Jeg har ikke rett på omsorgsdager på disse to barna i utgangspunktet, da de er over 12 år. Det er snakk om angst og traumebehandling etter kompleks mobbing. Jeg prøver også å være så fleksibel som mulig. Men det er mye som skal følges opp, også av annen karakter når man har fire barn, og jeg har ikke mulighet til å jobbe til 17.00 hver dag når de skal på ulike aktiviteter osv. Har mest lyst til å kaste inn håndkle, søke permisjon og leve på sparepengene en tid fremover. Anonymkode: 2074c...7b5 Men kanskje dere ikke skal ha så mye fritidsaktiviteter på ettermiddagene hvor barna er avhengig av at dere foreldre kjører? Det er jo helt åpenbart at hverdagen ikke går opp og det er ikke heldig for jobben din at du er borte i hytt og pine. Du bør derfor redusere ettermidagsaktivitene slik at du faktisk kan jobbe til kl 17 og ikke overbelaste dine kollegaer. Anonymkode: c0c68...4d7
fru Alving Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 Kanskje noe av grunne til at fire barn ikke er for alle. Det er mye å følge opp aktiviteter, skole og helse for fire unger, når to stykker får ulike utfordringer i tillegg blir det for mye. Jeg ville tatt ulønnet permisjon en periode og kommet litt ajour. ingen er tjent med at du møter veggen heller.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 Er det aktuelt med pleiepenger? Anonymkode: a319d...b94
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kanskje dere ikke skal ha så mye fritidsaktiviteter på ettermiddagene hvor barna er avhengig av at dere foreldre kjører? Det er jo helt åpenbart at hverdagen ikke går opp og det er ikke heldig for jobben din at du er borte i hytt og pine. Du bør derfor redusere ettermidagsaktivitene slik at du faktisk kan jobbe til kl 17 og ikke overbelaste dine kollegaer. Anonymkode: c0c68...4d7 Det er kun de to yngste som må følges/kjøres til hver sin fritidsaktivitet. Kan ikke ta de ut av det pga søsken krever ekstra i en periode. Jeg jobber til 17.00 en fast dag i uka akkurat som alle de andre på gruppa. Det jeg ikke kan gjøre, er å ta alle andres seinvakter for å vøre grei og liksom betale tilbake for at jeg må følge opp ungene. Seinvakten er dessuten de mest slitsomme vaktene hos oss. Hadde jeg skulle tatt de hver dag, hadde jeg gått ned for full telling etter få uker. Anonymkode: 2074c...7b5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det aktuelt med pleiepenger? Anonymkode: a319d...b94 Nei, tror ikke det. Begge går på skole, så sånn sett, så trenger de ikke neg hjemme. Anonymkode: 2074c...7b5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #11 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min tar også det meste av andre ting. Tror jeg har hatt én vanlig syk barn dag de siste årene og da var han bortreist med jobben. Han tar også noe av bupa- timene , men spesielt det ene barnet er veldig avhengig av at det er jeg som følger. Føler jeg slites i stykker 😔. Jeg har ikke rett på omsorgsdager på disse to barna i utgangspunktet, da de er over 12 år. Det er snakk om angst og traumebehandling etter kompleks mobbing. Jeg prøver også å være så fleksibel som mulig. Men det er mye som skal følges opp, også av annen karakter når man har fire barn, og jeg har ikke mulighet til å jobbe til 17.00 hver dag når de skal på ulike aktiviteter osv. Har mest lyst til å kaste inn håndkle, søke permisjon og leve på sparepengene en tid fremover. Anonymkode: 2074c...7b5 Du kan søke om å få utvidet omsorgsdager for de over 12. Kan du søke pleiepenger kanskje, dersom barna er såpass dårlige? Anonymkode: 9ae0c...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå