AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Del Skrevet 22. januar 2023 Man hører så mye negativt, men det kan ikke være så fælt overalt? Anonymkode: 7a948...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 22. januar 2023 #2 Del Skrevet 22. januar 2023 Føler at det kanskje er bedre på bygda? Ei lita øy kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 22. januar 2023 #3 Del Skrevet 22. januar 2023 Jeg jobbet 6 år på sykehjem som pleieassistent før jeg ble ferdig sykepleier. Jeg stortrivdes! Var utrolig godt arbeidsmiljø og opplevde også at mine kolleger trivdes godt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Del Skrevet 22. januar 2023 Jeg elsket å jobbe på sykehjem. Har jobbet på de fleste avdelinger, men dement er nok mitt hjerte nærmest. Var noe eget med å trygge dem, og se dem blomstre på sitt vis. Vi løp beina av oss da. Jeg ler når folk sier det er sååå koselig å jobbe med de eldre, sitte å drikke kaffe og høre om gamle dager. Joda jeg har selvsagt hørt litt, og sittet noe med dem, men vi var ikke flere enn vi måtte være, og en kommer ikke på sykehjem før en virkelig må, og da er en dårlig på en eller flere måter. Jeg trivdes likevel. Siste plassen jeg jobbet hadde jeg en helt fantastisk sjef, og det var god mulighet for å utvikle seg faglig for alle som jobbet der, om en ønsket det. Noe gjennomtrekk av ansatte, og sjefen likte å gi mange en mulighet, så vi hadde folk som var utplassert for å lære norsk i jobb på sykehjem, og det var til tider bare en ekstra jobb, fremfor en berikelse. Noen av dem gikk det veldig fint med, bare så det er sagt. Vi skulle gjerne hatt flere hender, og mer tid, men jeg trivdes virkelig godt, og savner jobben den dag idag. Stort sett fine kollegaer også. Anonymkode: 6addc...5ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mitch92 Skrevet 22. januar 2023 #5 Del Skrevet 22. januar 2023 Har jobbet på et sted jeg trivdes og sted hvor jeg ikke har trivdes. Jevnt over er det ganske høyt arbeidspress overalt, men noen steder er helt ekstreme og om man i tillegg har late kolleger eller kolleger som ikke vil hjelpe så blir det helt forferdelig. Men det finnes altså helt greie sykehjem, der man har tid til å prate med og bli kjent med brukerne, og ikke sliter seg ut totalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Del Skrevet 23. januar 2023 Bestevenninnen min har jobbet på samme sykehjemmet i over ti år nå, og stortrives. Elsker jobben sin. Anonymkode: e4566...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heln Skrevet 23. januar 2023 #7 Del Skrevet 23. januar 2023 Det har så mye å si hvem man jobber med. Pasienter er pasienter og arbeidstrykket er som regel stort, men med hjelpsomme kolleger som er positivt innstilt så går det som regel bra likevel. Jeg trives på sykehjem, om jeg skulle sagt noe jeg mistrives med så er det at det er så rutinepreget. Det skjer ikke noe nytt, det er samme tralten hver dag. Men det kan være godt det også altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Man hører så mye negativt, men det kan ikke være så fælt overalt? Anonymkode: 7a948...61d Jobba i samme stilling i tyve år til sommeren. Liker godt sykehjems jobb men det har sine ups and downs særlig med tanke på antallet kvinnfolk på samme sted og alt som følger med av sladder og vas. Men sånn det er nå så har vi det veldig koselig sammen ❤️ De eldre er jo skjønne for det meste, noen kan være litt ufortjent kritiske men som oftest så går det greit. Anonymkode: d6fc6...6ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #9 Del Skrevet 23. januar 2023 Ja, jeg elsker jobben min, når vi har nokk ressurser vel og merke, er ikke veldig gøy der nå, når vi går underbemannet. Håper kommunen snart våkner og bevilger med penger, men det er vel ønsketenkning, må vel bli ordentlig krise først, og kjenner jeg mine kollegaer rett, så skal det mye til før de gir opp pasientene, og gir opp. Anonymkode: 47cb6...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Del Skrevet 23. januar 2023 Elsker den faktiske jobben. Utrolig viktig og god jobb, men arbeidsmiljøet og enkelte kollegaer ødelegger arbeidsgleden med å jobbe der.. Anonymkode: e5d62...ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Del Skrevet 23. januar 2023 Jobber på sykehjem. Trives godt med de fleste kollegaene og har et fint miljø på jobb. Har også gode forhold med mange av beboerne og synes det er en veldig givende jobb på mange måter. Hadde man bare hatt ressurser nok til å slippe løpe rævva av seg hver dag og komme hjem fullstendig utslitt etter hver eneste vakt, hadde alt vært toppers. Anonymkode: 38c46...4de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg trivdes da jeg jobbet ved siden av sosionomstudiene noen år mellom 2005-2010. Men allerede da merket jeg til nedskjæringene. Men vi hadde fortsatt kapasitet til å gi omsorg, en god prat, ta på neglelakk og sette hårruller av og til i helgene. Eller lese fra Bibelen eller hva de ønsket. Små ting som dette betyr mye for gamle folk! Bare smøre krem på sprukne hender som har arbeidet et helt liv... eller sette på gammel musikk fra de var unge, og høre på historier fra livet deres. Latter var det også tid til! Men jeg hadde aldri klart det i dag uten å bli syk av sorg over hvordan vi som nasjon behandler de som har vært med på å bygge opp landet vårt etter krigen. Det er helt uverdig. 💔 Anonymkode: 67a76...e2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #13 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg opplever at de spl jeg studerte med som fortsatt jobber på sykehjem, synes det er litt «flaut» å fortelle om dette. Jeg har nok en annen stolthet over jobben min som spl på en barneavd. Jeg merker at andre gjerne stiller meg spm om min jobb, mens de som jobber på sykehjem bare får kommentarer som «det er vel tungt å jobbe der?». Anonymkode: b0681...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #14 Del Skrevet 24. januar 2023 Hvordan takler dere å jobbe med så mye dritt (bokstavelig talt) Blir det en vanesak å hanskes med avføring og oppkast? Anonymkode: 7991c...468 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mitch92 Skrevet 24. januar 2023 #15 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan takler dere å jobbe med så mye dritt (bokstavelig talt) Blir det en vanesak å hanskes med avføring og oppkast? Anonymkode: 7991c...468 Faktisk oppkast og drit er faktisk lettere å forholde seg til enn baksnakking. Huff. Er heldigvis ikke så sladrekultur der jeg jobber 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #16 Del Skrevet 9. januar Dette er en misforståelse. Jeg har jobbet på ulike somatiske avdelinger på sykehuset, og det var mer oppkast og dritt der. Anonymkode: 0ba52...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #17 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er en misforståelse. Jeg har jobbet på ulike somatiske avdelinger på sykehuset, og det var mer oppkast og dritt der. Anonymkode: 0ba52...62e Er mange med demens som kliner med avføring. Har mange ganger kommet inn på et rom der hele senga og veggen er dekorert. Anonymkode: 53edf...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #18 Del Skrevet 9. januar Jeg har jobbet på sykehjem i mange år. Kunne ikke tenke meg noe annet. Det er en givende jobb Anonymkode: d9f02...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #19 Del Skrevet 10. januar Jeg har jobbet på lindrende/palliativ avdeling og synes det var veldig fint og givende! Kunne ikke tenkt meg kortid eller langtidsplasser med mye demens, men vi er alle forskjellige! Anonymkode: 9a1b1...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #20 Del Skrevet 11. januar Jobber en periode i demensomsorg/sykehjem. Trivdes veldig godt. Fikk brukt mye av min kompetanse på ting som arrangering av miljøbetingelser for å redusere uro og utagering. Men syntes samtidig jeg måtte bruke for mye tid på legemidler/medisinrom etc. En periode var jeg konstituert avdelingsleder for alle demensavdelingene. Det var for så vidt en nyttig erfaring, men ikke noe jeg trivdes med. Vernepleier Anonymkode: 17cb3...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå