Gå til innhold

KG kan bruke innlegg slik de vil

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Når du skriver et innlegg på Kvinneguiden gir du samtidig Kvinneguiden rett til å bruke innlegg og spørsmål slik de måtte ønske - på alle måter og i alle media, uten vederlag.

Så at Hege lenket til denne biten av reglene i en annen tråd, og må si jeg ble ganske overrasket.

Dette betyr jo i realiteten at det kan gis ut bok om en bruker, eksempelvis en hel dagbok.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. Dvs jeg liker det ikke, men skjønner jo også at KG har interesse av å reklamere. Like fullt synes ejg det skurrer litt. Vil en bruker eksempelvis få beskjed om noe slikt skulle skje? Ikke fullt så artig å skrive om sensitive ting, hvis man risikerer at det havner i media på et eller annet vis, med forumets velsignelse.

Endret av Melk
Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg reagerte også på det. På hvilken måte kan kg bruke innlegg herfra?

Gjest Lilleulv
Skrevet

:overrasket:

ikke kult synes jeg! Faktisk så ble jeg litt stressa... Kanskje slette dagboka mi?

Skrevet

Hvorfor ikke ta med resten også?

Kvinneguiden vil imidlertid ikke gjøre dette uten først å opplyse om dette til registrerte brukere, om det gjelder publisering andre steder enn på Kvinneguiden.
Skrevet (endret)

Poenget er vel om KG spør og respekterer et nei eller om KG opplyser om at de gjør det uavhengig av hva brukeren syns om at sitt innlegg blir brukt.

Endret av Shagya
Skrevet

Ser litt lettere på det jeg, men lurer likevel på:

Har dette vært gjort før?

Dersom brukeren sterkt motsetter seg dette, vil det bli tatt med i vurderingen?

Skrevet

Hege; jeg hentet det fra innlegget du selv siterte, jeg hentet det ikke fra reglene. Beklager så mye at jeg ikke gjenga alt.

Synes uansett ikke noe om det.

Vil man få beskjed før eller etter det er gjort? (Selv kunne jeg eksempelvis muligens ha ønsket å gått inn og moderet/"slettet" mine innlegg. Men dere tar dem kanskej før man rekker det?

Skrevet

Ser ut til at dere oppdager reglene for første gang nå. *ikke lese bruksanvisning* trodde jeg var forbehodt menn. :ler:

Gjest Kan Hege svare?
Skrevet

Jeg likte ikke det jeg leste, Melk, men fint du kom over det og tok det opp...

Det hele blir for kommers for meg i alle fall. Det jeg/vi skriver, kan bli sitert og brukt og SOLGT videre. Ganske sleipt. Utrolig sleipt.

NÅR ble denne tillatelsen til videre mangfoldeliggjøring av det vi skriver gyldig?

Har det alltid vært slik, eller er det noe som er kommet f.eks. etter at man ble medlem. Da gjelder det jo i såfall ikke de som ble medlem FØR de "ga denne tillatelsen", for da har de jo aldri gitt sin tillatelse...

Kan Hege svare?

Kanskje derfor Kg er så stille og mange brukere er forsvunnet?

Skrevet
Ser litt lettere på det jeg, men lurer likevel på:

Har dette vært gjort før?

Dersom brukeren sterkt motsetter seg dette, vil det bli tatt med i vurderingen?

Dette lurer jeg også på.

Skrevet
Ser ut til at dere oppdager reglene for første gang nå. *ikke lese bruksanvisning* trodde jeg var forbehodt menn. :ler:

Har jo vært her en del år, og husker ikke alt jeg leste fo flere år tilbake. Desverre. ;)

Gjest Skriv som gjest da...
Skrevet

En gjest har jo ikke gitt noen tillatelse, så da bør vi kanskje alle bli gjester her inne...

Gjest Betty Boop
Skrevet
Ikke fullt så artig å skrive om sensitive ting, hvis man risikerer at det havner i media på et eller annet vis, med forumets velsignelse.

Internett er i høyeste grad et medium. Det som står her kunne like godt stå i vg. Man føler seg privat når man sitter hjemme i sin egen stue og legger inn innlegg. Men det er jo fritt for alle å lese det.

Skrevet

Dette er en av grunnene til at jeg sluttet å bruke nick'et mit... i tillegg til at jeg fant noen av mine innlegg da jeg googlet meg.. synes derfor det er bedre å være anonym!

Skrevet
En gjest har jo ikke gitt noen tillatelse, så da bør vi kanskje alle bli gjester her inne...

Skulle gjerne ha visst om gjester er unntatt denne regelen også, som så mange andre.

Skrevet

For å snu litt på det, den regelen besyktter oss også. Nå kan ikke media bruke noe fra Kg uten å hente tillatselse for det først ;)

Skrevet
Har jo vært her en del år, og husker ikke alt jeg leste fo flere år tilbake. Desverre. ;)

Da er det jo fint at det ble lagt ut i sin helhet her da, slik at misforståelser kan unngås.

Da gjelder det jo i såfall ikke de som ble medlem FØR de "ga denne tillatelsen", for da har de jo aldri gitt sin tillatelse...

Kan Hege svare?

Kvinneguiden vil imidlertid ikke gjøre dette uten først å opplyse om dette til registrerte brukere, om det gjelder publisering andre steder enn på Kvinneguiden.

Hvordan det var før vet jeg faktisk ikke, men dette punktet i reglene har ligget der en god stund.

Skrevet
Internett er i høyeste grad et medium. Det som står her kunne like godt stå i vg. Man føler seg privat når man sitter hjemme i sin egen stue og legger inn innlegg. Men det er jo fritt for alle å lese det.

Det forstår jeg.

Like fullt synes jeg det er annerledes om KG aktivt oppsøker andre medier og hadde gitt ut en dagbok i bokform, der man skrev om private ting, og attpåtil tjent penger på det. Mange interessante dagbøker her man kunne tenkes brukt som reklame. CarpeDiem om kreft, Mysan om rus, andre skriver om angst og utroskap.

Kanskje særlig spesielt for de som er supermedlemmer, og attpåtil betaler penger til forumet, og så risikere å bli gitt ut for at KG skal tjene enda mer.

Regner det ikke som sannsynlig at KG ville gjort noe slikt, men de kan det i hht reglene. Og da er det greit å ta en drøfting om slike regler, i mine øyne.

Skrevet
Dette er en av grunnene til at jeg sluttet å bruke nick'et mit... i tillegg til at jeg fant noen av mine innlegg da jeg googlet meg.. synes derfor det er bedre å være anonym!

Fikk du opp dine innlegg da du googlet deg selv? Hvordan kunne det skje, hadde du brukt fullt navn innlegg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...