Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg har fått solgt det meste på finn, men nå legger jeg bare ut nettbrett og mobiler der, eller andre større ting.

en del mindre ting er lettere å selge på fb. jeg sender nesten aldri. har sendt et nettbrett, ellers har de hentet. 

edit: det gjelder å ha god tid, det meste blir solgt til slutt.

Endret av Ænema
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regnet ut hvor mye jeg har solgt for de siste 3-4 ukene og kom opp i 2170 kroner. Elektronikk går med en gang, feks en gammel mobiltelefon jeg hadde liggende i skuffa de siste årene (ny i 2017) gikk for 1200 med en gang. Klær er vanskelig å få solgt. Andre ting har kanskje ligget en liten stund før det ble solgt. Håper å få solgt mer da vi har opprydding i hjemmet før flytting☺️

Anonymkode: ad26b...b94

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De fleste er vel også mer opplyste i dag om at vippestol ikke et bra for baby, pluss at med dyrtid sløser man kanskje ikke bort pengene på helt unødvendige ting.

Anonymkode: cefff...6cd

Det er vel ikke direkte skadelig om man bruker det med måte. De fleste jeg kjenner har vippestol til babyen.

Og jo, veldig mange sløser da fortsatt bort penger på helt unødvendige ting. Tobakk, alkohol, støpenegler, vippeextension, restylane...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 18.32):

649 i førpris. Syntes denne var helt fin til 150kr. Folk solgte tilsvarende brukt på Finn til 500🙄

https://www.barnashus.no/yngri/atle-vippstol-mesh

Anonymkode: 0fa45...225

Denne er ofte på tilbud på barnas hus (fra 99-150), men den er jo ikke særlig god og kan absolutt ikke sammenlignes med BabyBjørn sin vippestol. Jeg skjønner godt at en brukt babybjørn ligger ute til en mye høyere pris enn denne

Anonymkode: 5dbdc...bb9

• Liker 3
Skrevet
Thyra skrev (På 22.1.2023 den 16.32):

Jeg har alltid skrevet, "må hentes", er muligens derfor. Men om man ikke selger så dyre ting, blir jo nesten portoen dyrere enn tingen? Og større tyngre ting er vel vanskelig å sende?

Hva, men folk betaler gjerne frakt for ting de vil ha :)

legg inn fiks ferdig, så skal du se det går lettere. Er jo så enkelt Å sende ting.  

Anonymkode: 59d9f...3ad

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt stor tålmodighet når jeg legger ut ting som det er et smalt marked for på Finn.

Nå sist la jeg ut noe den 25. desember. Ingen respons. Ikke før i dag. En måned og tre dager etterpå. I dag var det en som ville kjøpe det, og hun kom og hentet det nå på formiddagen.

Det gjelder bare å vente på at den rette kjøperen ser DIN annonse, så får man solgt det meste. Noen av de mer populære tingene rives jo gjerne bort samme dag annonsen legges ut, men jeg tror nok det er et marked for det meste bare man venter.

Har en annonse til ute nå som det også er litt laber respons på, bare et par svindelforsøk, men det er bare å vente :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg får solgt alt jeg legger ut. F.eks. i løpet av oktober og november i fjor solgte jeg for 8000 tilsammen. 

Dette var stort sett klær og sko, pluss en gamingstol, noen bilder, og en parfyme.

Har også solgt mye leker, småmøbler, barneutstyr, bokserier, barnebøker og DVD'er (ja, finnes mange samlere der ute!).

Fiks ferdig bruker jeg alltid på klær, sko og andre mindre varer, for det er superenkelt og varen går unna - så lenge man har "proffe" bilder, oppgir ny-pris så kjøper ser hva de sparer, samt skriver en kort og tydelig beskrivelse, gjerne med noen gode "sales pitch" i teksten.

Anonymkode: 40142...c90

Skrevet

Jeg har kjøpt en del klær til meg selv på finn. Særlig i det siste, fordi jeg har byttet jobb, og kleskode...

Gjennomgående er jo at folk skriver veldig lite i annonsene sine. F.eks. tagger folk et plagg som medium (38,40), men skriver ingenting mer om det. Akkurat som om det er likegyldig om blazeren er 38 eller 40...

Når jeg kjøper klær på finn vil jeg vite:

Nøyaktig størrelse. Jeg vil vite hva som faktisk står på lappen. Om det er en amerikansk str 8, så er det det jeg vil vite, ikke hva du mener det "oversettes" til. 

Modellnavn. For selv om modellen har gått ut av sortimentet, går det ofte fortsatt an å finne nettbutikk-bilder av et plagg. 

Hva plagget er laget av. 

Jeg setter også pris på å vite om plagget kan vaskes eller må renses - så jeg setter veldig pris på de få som tar bilde av lappen. 

Det ligger MYE dameklær på finn, så jeg hopper som regel bare til neste annonse, om jeg ikke får infoen jeg trenger fra annonsen.  Skal være et rimelig unikt plagg om jeg skal gidde å drive å melde frem og tilbake om et plagg jeg ikke en gang vet om er rett størrelse.  

Dette gjelder for så vidt også barneklær. Vil gjerne vite hvilken modell av reima-dress det, og vannsøyle osv. Men synes folk jevnt over er flinkere på å skrive annonser for barnetøy. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er en av de som kjøper klær på finn, gjerne i pakker. Jeg hopper over 90% av annonsene, ikke fordi prisen er for høy eller klærne ikke fine nok, men fordi:

- Vedkommende har tatt ett bilde av stabler med klær, eller enda verre: Bilde av en søppelsekk med innholdet oppi. Hvis jeg skal kjøpe noe, så må jeg faktisk se hva jeg kjøper, folkens... Bilde av ett og ett plagg settes pris på, helst med en person inni. En beskrivelse av hva som er i pakken er heller ikke for mye forlangt.

Jeg dropper å prute hvis annonsen er gjort flid med.

- Folk som skriver "må hentes". Hvorfor det?? Du klarer å sende en pakke med klær, det er superenkelt med helthjem, så hvorfor være så sta at man nekter? Jeg bor i kjøreavstand til Oslo, men jeg gidder faktisk ikke å kjøre inn dit for å hente en sekk med klær. Diesel og bomring koster mer enn frakten.

• Liker 7
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (På 22.1.2023 den 16.15):

I disse trangere tider hører jeg flere selger ting de ikke har bruk for (og noen ganger ting de har bruk for) for å få inn litt ekstra penger. Jeg har tidligere forsøkt å selge ulike ting på finn, men det har vært mager respons. Det meste jeg har lagt ut har jeg ikke fått solgt. Er dette vanlig, eller gjør jeg noe feil? Prøver å ikke selge for dyrt, men er jo ingen vits om jeg ikke får inn litt penger...

Hva er deres erfaringer?

Helt grusomt vanskelig å selge på finn nå for tiden ja. Men det som ikke er greit er at hundrevis trykker hjerte, men ingen tar kontakt eller skal kjøpe. Eller så skal de ha det gratis det som jeg legger ut. For eks en vare jeg allerede har satt mye ned til 400 kr, så kommer det en og skal by 200... da gidder jeg ikke åpne mld engang. 🙄 det burde vært straffbart å sette hjerter på alt mulig på finn, når dem ikke skal kjøpe allikevel. For det blir bare rot og useriøst av det. Man burde fått vite hvem de som setter hjerter er, så man kan rapportere dem for manglene oppfølging og at de ikke handler. Så de kan utestenges. Har og lest i artikkel om at over 60 % er useriøse innpå finn. 😑

Anonymkode: 4dc7d...102

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la ut en macbook til 8000kr, men siden eneste valg var å bruke fiks ferdig, så trakk jeg annonsen og fikk heldigvis til slutt solgt via lokal fb-gruppe.

Betingelsene på fiks ferdig og tanken på svindlere og ellers kyniske mennesker gjorde til at jeg ga meg. Ellers har jeg hatt uflaks meg folk som ikke gidder gi beskjed om at de ikke kommer. Uansett om det er gratis eller ikke. Bruker sjelden finn lenger.

Anonymkode: bef34...d22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg la ut en macbook til 8000kr, men siden eneste valg var å bruke fiks ferdig, så trakk jeg annonsen og fikk heldigvis til slutt solgt via lokal fb-gruppe.

Betingelsene på fiks ferdig og tanken på svindlere og ellers kyniske mennesker gjorde til at jeg ga meg. Ellers har jeg hatt uflaks meg folk som ikke gidder gi beskjed om at de ikke kommer. Uansett om det er gratis eller ikke. Bruker sjelden finn lenger.

Du jo ikke bruke fiks ferdig? Folk selger jo ikke møblene sine med fiks ferdig heller, så du står helt fritt til å velge det bort.

Anonymkode: 08047...cb5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt grusomt vanskelig å selge på finn nå for tiden ja. Men det som ikke er greit er at hundrevis trykker hjerte, men ingen tar kontakt eller skal kjøpe. Eller så skal de ha det gratis det som jeg legger ut. For eks en vare jeg allerede har satt mye ned til 400 kr, så kommer det en og skal by 200... da gidder jeg ikke åpne mld engang. 🙄 det burde vært straffbart å sette hjerter på alt mulig på finn, når dem ikke skal kjøpe allikevel. For det blir bare rot og useriøst av det. Man burde fått vite hvem de som setter hjerter er, så man kan rapportere dem for manglene oppfølging og at de ikke handler. Så de kan utestenges. Har og lest i artikkel om at over 60 % er useriøse innpå finn. 😑

Hva er det med deg, jeg ser du beklager deg over dette i flere tråder?

Er det sånn for deg at hvis du går inn i en fysisk butikk, så må du kjøpe noe? At alt handles på impuls, og du aldri tenker over tid på noe du kanskje ønsker å kjøpe senere?

Skal nettbutikker som Zalando og Boozt også sutre over og innføre sanksjoner overfor folk som setter ting på ønskelisten, men som de ikke kjøper?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du jo ikke bruke fiks ferdig? Folk selger jo ikke møblene sine med fiks ferdig heller, så du står helt fritt til å velge det bort.

Jeg vil jo ikke det, men når kjøper krever det er det jo vanskelig…de vil ikke vippse et så stort beløp. Fortrekker fysisk oppmøte ved så dyre ting, så de ikke kan påberope mangler som ikke er der ved sending.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det at folk legger annonsen inn på favorittlisten sin betyr ikke at de ønsker å kjøpe.

Anonymkode: d4603...a0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det at folk legger annonsen inn på favorittlisten sin betyr ikke at de ønsker å kjøpe.

Anonymkode: d4603...a0a

Ok så for deg, hva betyr det i ditt tilfelle? 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok så for deg, hva betyr det i ditt tilfelle? 

Merker feks fem jakker med hjerte og går inn og velger etterpå. Kjøper bare én, men fjerner ikke hjerte på de andre. Hva tror du hjerte betyr egentlig?

Anonymkode: fb723...b26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Merker feks fem jakker med hjerte og går inn og velger etterpå. Kjøper bare én, men fjerner ikke hjerte på de andre. Hva tror du hjerte betyr egentlig?

Anonymkode: fb723...b26

Ok men du merker dem jo fordi du vil kjøpe de. Og når man da velger en annen enn de andre jakkene er det bare fair å fjerne hjerte på de andre, ellers gir det falske forhåpninger til de andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok men du merker dem jo fordi du vil kjøpe de. Og når man da velger en annen enn de andre jakkene er det bare fair å fjerne hjerte på de andre, ellers gir det falske forhåpninger til de andre. 

Jeg tror ikke de fleste som selger har like store issues med dette som du kanskje har. Jeg tenker i hvert fall at folk kan ha mange ulike motiver for å «hjerte» tingene mine, ikke at de nødvendigvis har tenkt å kjøpe tingen i nærmeste fremtid eller i det hele tatt.

På Tise er jeg relativt ny, men der har jeg faktisk litt mer inntrykk av at noen bruker det som en slags Instagram der de bare «liker» andres klær/ting uten noen hensikt om å kjøpe 😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger jevnlig ting på finn. Siste året har jeg bla solgt en takboks, to barnesykler, en lenestol, en brødbakemaskin, ett par skøyter, to sett med slalom utstyr til barn, en bilstol, ett bord, diverse leker og kostymer samt diverse klær og sko (mest til barn, men også noe fra meg) 

Jeg sørger for å ta gode bilder, og generelt ha med en skikkelig beskrivelse av varen (tilstand, mål eller størrelse, evt link til varen hvis den fortsatt er i salg i butikk). Jeg vasker, eller minimum tørker over, før jeg tar bildene slik at det jeg selger fremstår så bra som mulig. Prismessig legger jeg meg stort sett på 50% av ny pris, eller noe mer. Litt avhengig av hva det er og produktets tilstand. 

Jeg skriver i annonsen at varen må hentes. Jeg får jevnlig spørsmål om å sende, men det slår jeg bare til på hvis jeg har slitt med å få solgt varen. Det er rett og slett litt styr å fikse emballasje, komme meg på postkontoret osv. 

Jeg har kun ved ett tilfelle hatt problemer med en kjøper som det var mye frem og tilbake med. Stort sett så lager vi en konkret avtale om når noe skal hentes med en gang, og så sant det ikke er en veldig verdifull ting jeg selger er det ofte vi avtaler at jeg setter tingen utenfor døren og så vippser selger når han henger. Jeg har aldri opplevd noen problemer med at noe blir stjålet, eller at kjøper ikke betaler avtalt beløp. 

Jeg har noen få ting som har ligget ute lenge (flere måneder), men stort sett får jeg solgt i løpet av en uke eller to. Det er jo noe med å legge ut ting når det er i sesong også. Skøyter går ikke unna i mai liksom. 

Anonymkode: 08be8...f37

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...