AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #41 Skrevet 22. januar 2023 frivis skrev (14 minutter siden): Tenker du halv pris av prisjakt.no/prisguiden.no rekordbillig pris? Eller tenker du den "dyre" butikken du kjøpte den fra? Man må ta utgangspunkt i billigste man får kjøpt varen på tilbud ny. Der er det mange som synder. Ut fra det jeg har sett, velger folk halv pris av den dyreste prisen de finner…. Og så lurer de på hvorfor de ikke får solgt 🙄 Anonymkode: 0fa45...225 7 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #42 Skrevet 22. januar 2023 Synes det er ganske enkelt å selge nå, men det må være populære merker. La ut 3 annonser i dag - baby bjørn vippestol rosa, dock boots og kattnakken regntøy. Alt solgte til god pris. Anonymkode: 85bc6...732 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #43 Skrevet 22. januar 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det er ganske enkelt å selge nå, men det må være populære merker. La ut 3 annonser i dag - baby bjørn vippestol rosa, dock boots og kattnakken regntøy. Alt solgte til god pris. Anonymkode: 85bc6...732 Finnes alltid noen idioter som kjøper ting for mer enn det er verdt. Derfor folk prøver seg på høye priser. Jeg personlig klarer ikke samvittghetsmessig å stå inne for å lure folk prismessig. Selger alltid laveste pris på finn for samme varemerke. Men vi er forskjellig. De fleste jeg ser har ikke peiling på hva varen de selger er verdt og priser den som regel alt for høyt av en eller annen grunn. Tror de går utifra butikkprisen de kjøpte den for når de skal sette ned prisen, noe som ofte er langt over hva den er verdt. Men det er supply and demand som gjelder, og noen ganger kan man prise opp om tilsvarende vare er vanskelig å få tak i andre plasser. Anonymkode: e448a...876 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #44 Skrevet 23. januar 2023 Jeg har kjøpt og solgt på Finn siden 2014. Fagbøker, klær, småmøbler, interiør, dyreutstyr osv. Har sendt 99% av det jeg har solgt, til og med da jeg bodde i en av de største byene i Norge. Den rette kjøperen fins ikke nødvendigvis i samme by. Er veldig dreven med sending, og nå som Fiks Ferdig inkluderer Posten som fraktselskap, har jeg fått en ny giv. Bor så grisgrendt til nå at PostNord/Helthjem ikke er å se i mils omkrets... Har bare én gang opplevd at en pakke ikke ble levert med Posten, og da var jeg kjøper. Posten er treig da, men det kommer frem. Min strategi er å prise meg rett under tilsvarende annonser, og gi så mye info som mulig. Synes det er svært irriterende å lete etter noe selv, når selger ikke har med mål/størrelse/spesifisering av farge/merke osv. Med det økonomiske bildet vi har nå skulle man trodd folk kom til å handle mer på Finn, men samtidig handler de jo ikke noe veldig unødvendig. Jeg la ut 3 annonser i går, og den ene er allerede solgt. Anonymkode: 08d74...f3b 1 1
aksase Skrevet 23. januar 2023 #45 Skrevet 23. januar 2023 frivis skrev (8 timer siden): Trenger ikke gjøre det så vanskelig, da gidder ikke folk selge. Jeg har solgt alt jeg har lagt ut på 1-3 dager. En enkel beskrivelse er alt du behøver og en realistisk pris så har du mange kunder. Men hvis du prøver å lure folk på pris, så er jeg enig med deg. Nei, kanskje ikke, men det er noen ganger en fordel. Jeg ser for eksempel etter en platespiller som kan spille 78rpm plater. Det er mange platespillere til salgs, men det er jo aldri noen som tar et nærbilde av platespillerens hastighetsvelger hvor jeg kan se hastighetene, eller skriver i teksten hvilke hastigheter spilleren kan ta? Mitt poeng er at slike små detaljer kan være viktige for noen, og det kan derfor være akkurat den lille ekstra opplysningen du tar med som fører til at akkurat din annonse fører til salg. 3
den Skrevet 23. januar 2023 #46 Skrevet 23. januar 2023 Jeg har solgt mye på finn over mange år og samboeren min mente jeg overdrev veldig når jeg prøvde å forklare hvor viktig bilde og beskrivelse var. Han hadde da hatt et produkt ute i et par uken uten noe interesse. Problemet var ikke prisen da han hadde lagt det ut til en lav symbolsk sum i håp om at det skulle selges fort. Jeg tok nye bilder og laget ny annonse og satte prisen til det dette produktet vanligvis ble solgt for, og samme kveld var produktet solgt og hentet. 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #47 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 21.23): Ja, det strøket der er nok proppa full av folk som ikke ønsker å kjøpe brukt. Kall meg dømmende om du vil, men jeg kjenner noen fra den kanten og de har ikke akkurat lite penger å bruke... Anonymkode: 8e30b...03b Flittig handler på finn jeg, og bor i Bærum. Anonymkode: fdb4e...3cf
Thyra Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #48 Skrevet 24. januar 2023 Ullvott skrev (På 22.1.2023 den 20.41): Et kjapt søk på Finn viser at det ligger skikkelig mange vippestoler ute. Da kan det være at tilbudet er større enn etterspørselen, og at halv pris ikke er rett pris. Ja, det er nok noe i det. Kan kanskje like godt bare gi den bort.
Thyra Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #49 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 23.51): Jeg har faktisk lett på Finn etter vippestol, men prisene er jo sinnsyke. Folk skal ha flere hundre kroner for en godt brukt stol. Endte opp med å kjøpe en helt ny vippestol på salg på barnas hus til 150 kr i går… en pris ingen tilbød brukt. Problemet er som flere påpeker at folk har et totalt urealistisk bilde av hva tingen de selger er verdt. Anonymkode: 0fa45...225 Får man virkelig kjøpt vippestoler på salg til 150 kroner?!? Hva koster tilsvarende ny?
Whistler Skrevet 24. januar 2023 #50 Skrevet 24. januar 2023 Thyra skrev (På 22.1.2023 den 16.15): I disse trangere tider hører jeg flere selger ting de ikke har bruk for ......... Hva er deres erfaringer? Hvis ingen napper etter en dag eller to er prisen for høy, og da setter jeg prisen ned. Jeg selger det jeg ikke trenger, og jeg selger det billig til førstemann på døra med kontanter eller som betaler med Vipps. Sender ikke, holder ikke av. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #51 Skrevet 24. januar 2023 Thyra skrev (45 minutter siden): Får man virkelig kjøpt vippestoler på salg til 150 kroner?!? Hva koster tilsvarende ny? 649 i førpris. Syntes denne var helt fin til 150kr. Folk solgte tilsvarende brukt på Finn til 500🙄 https://www.barnashus.no/yngri/atle-vippstol-mesh Anonymkode: 0fa45...225 1 1
Thyra Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #52 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): 649 i førpris. Syntes denne var helt fin til 150kr. Folk solgte tilsvarende brukt på Finn til 500🙄 https://www.barnashus.no/yngri/atle-vippstol-mesh Anonymkode: 0fa45...225 Ja, den virket grei. Jeg prøvde å selge vippestol til 500, men den koster ca 1300 som ny, og den er veldig pent brukt.
Thyra Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #53 Skrevet 25. januar 2023 Mulig jeg har priset for høyt, men er jo nesten ikke bryet verdt å selge ting om man får 100 kroner her og 150 kroner der.... 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #54 Skrevet 25. januar 2023 Thyra skrev (På 22.1.2023 den 19.26): Hva er rett pris i forhold til ny pris og tilstand, tenker du? Umulig å svare på. En to år gammel brukt bil er verdt mye mer enn halv pris, en to år gammel brukt t-skjorte er egentlig ikke verdt noe, selv om den er pent brukt. Thyra skrev (På 22.1.2023 den 20.33): Jeg har f.eks forsøkt å legge ut en vippestol til baby. Pent brukt og godt under halv pris av ny. Men ingen respons. De fleste er vel også mer opplyste i dag om at vippestol ikke et bra for baby, pluss at med dyrtid sløser man kanskje ikke bort pengene på helt unødvendige ting? Fredelig skrev (På 22.1.2023 den 23.05): Folk har helt urealistiske forventninger til hva deres godt brukte gjenstander er verd. Derfor får de ikke solgt. Jeg vurderer å kjøpe en brukt sofa. Annonser av typen: "Flott sofa kjøpt i 2015 selges for kun kr 15.000. Tilsvarende sofa koster nå ny kr. 30.000." Da tenker jeg butikker har ofte salg på sofaer, opptil 50%. I tillegg betalte de ikke kr. 30.000 for sofaen da den ble kjøpt for åtte år siden. Jeg mener kr. 2.000 er en mer realistisk pris... Dette. Thyra skrev (7 minutter siden): Mulig jeg har priset for høyt, men er jo nesten ikke bryet verdt å selge ting om man får 100 kroner her og 150 kroner der.... Det er derfor jeg heller gir bort enn å selge. Jeg orker ikke stresset for så lite penger. Anonymkode: cefff...6cd
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #55 Skrevet 25. januar 2023 Heller vanskelig å KJØPE noe på finn spør du meg... Folk er så useriøse. Selv med fiks ferdig.. Fikk melding her om dagen at jeg kunne by mer hvis jeg ville ha varen, fordi andre også var interessert. Og en annen skrev at han hadde oppgitt "feil" pris så varen skulle selges for noe høyere sum hvis jeg var interessert i å kjøpe. Noen svarer ikke i det hele tatt og andre dropper å sende pakken før fristen går ut. Anonymkode: 6fbd0...49f 1
Turtellure12 Skrevet 25. januar 2023 #56 Skrevet 25. januar 2023 Av egen erfaring kommer det helt an på hva du selger og hvor detaljert annonsen er. Syns for eksempel det er vanskelig å selge bord og stoler fordi det er så mye ute i den kategorien. Samme med vaser, lamper og nips. De gangene jeg har fått solgt så har det vært så og si nyere ting, mange bilder og nøye beskrevet annonse
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #57 Skrevet 25. januar 2023 Jeg selger mye på Finn , selger ca 20 ting i måneden 😅 klær , vesker, sko, treningsklokke , men ja, priser jo nokså lavt, men syns det er bedre å selge med god samvittighet og at ting blir solgt , enn at det ikke blir solgt 😁 Anonymkode: 882d0...5c5 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #58 Skrevet 25. januar 2023 On 1/23/2023 at 12:56 AM, AnonymBruker said: Finnes alltid noen idioter som kjøper ting for mer enn det er verdt. Derfor folk prøver seg på høye priser. Jeg personlig klarer ikke samvittghetsmessig å stå inne for å lure folk prismessig. Selger alltid laveste pris på finn for samme varemerke. Men vi er forskjellig. De fleste jeg ser har ikke peiling på hva varen de selger er verdt og priser den som regel alt for høyt av en eller annen grunn. Tror de går utifra butikkprisen de kjøpte den for når de skal sette ned prisen, noe som ofte er langt over hva den er verdt. Men det er supply and demand som gjelder, og noen ganger kan man prise opp om tilsvarende vare er vanskelig å få tak i andre plasser. Anonymkode: e448a...876 Pent brukte dresser av det merket med populære mønster går for 400-600kr. Jeg solgte en i den prisklassen, og kjøpte en til samme pris i større størrelse. Føler ikke jeg har lurt noen fordi min annonse ikke hadde den laveste prisen. Om man har bilder som fremstiller tingen som den er og en ærlig beskrivelse, tenker jeg du ikke skal ha dårlig samvittighet selv om du ikke priser lavest. Anonymkode: 85bc6...732 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #59 Skrevet 25. januar 2023 Vippestol er vel vippestol uavhengig av om den er dyr eller billig. Jeg skjønner nok ikke helt vitsen med å kjøpe en dyr, og i alle fall ikke brukt. Vogn f.eks. skjønner jeg mer at må være i god kvalitet. Hvis jeg skulle prøve å selge en dyr vippestol (over 400), ville jeg nok skrevet i overskriften hva som er ekstra bra med dem. Bildet bør være i godt lys på skrå forfra. Resten av bildene bør vise nærbilde av festet, av vippeledd, av stoffet og noen oversiktsbilder. Gjerne bilde fra produsent med baby i. I teksten bør det stå litt om funksjoner, antall kg, kan man vaske stoffet, hvordan syntes du den vippet og satt baby godt i den? Skryt litt av den. Hvor mange barn har brukt den? Fungerer den som ny? Kanskje bable litt om at barnet dessverre har vokst ut av den, men den er jo så fin enda og bør få følge mange flere barn for å spare miljøet... Og kanskje litt under halv pris er nok for noe slikt. Anonymkode: 6f632...7e9 2
Einus Skrevet 25. januar 2023 #60 Skrevet 25. januar 2023 Det meste lar seg selge som regel, men det kommer an på pris, bilder og at det er i orden. Dog kan man brenne inne med noe og må kjøre det på fyllinga. I mitt vedkommende, hadde jeg 11 lysarmaturer som jeg ønsket å gi bort. Ingen kontaktet meg. I går ble de levert på fyllinga. Ser mange slike annonser, men at de vil ha opp til 150-200 kr pr stk for liknende lamper. Og da lurer jeg litt. Bor på sentrale østlandet sør for Oslo Men ingen regel uten unntak. Hadde en batt drevet hekkesaks fra Meec (Jula) som jeg solgte for 400,-kr, den koster ny 399,-kr. Dvs hver dag står en ny idiot opp…..😂😂😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå