Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse trangere tider hører jeg flere selger ting de ikke har bruk for (og noen ganger ting de har bruk for) for å få inn litt ekstra penger. Jeg har tidligere forsøkt å selge ulike ting på finn, men det har vært mager respons. Det meste jeg har lagt ut har jeg ikke fått solgt. Er dette vanlig, eller gjør jeg noe feil? Prøver å ikke selge for dyrt, men er jo ingen vits om jeg ikke får inn litt penger...

Hva er deres erfaringer?

Skrevet

Er man villig til å sende og bruker Finn sin "fiksferdig" er det lettere. Og å ha nok bilder og god beskrivelse av hva man selger. Jeg ser det er mange som f.eks. legger ut speil og bord uten å oppgi mål og da tenker jeg at hvis de ikke tar seg bryet med det så tar jeg meg ikke bryet med å spørre heller. 

Anonymkode: a6690...f8b

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er man villig til å sende og bruker Finn sin "fiksferdig" er det lettere. Og å ha nok bilder og god beskrivelse av hva man selger. Jeg ser det er mange som f.eks. legger ut speil og bord uten å oppgi mål og da tenker jeg at hvis de ikke tar seg bryet med det så tar jeg meg ikke bryet med å spørre heller. 

Anonymkode: a6690...f8b

Jeg har alltid skrevet, "må hentes", er muligens derfor. Men om man ikke selger så dyre ting, blir jo nesten portoen dyrere enn tingen? Og større tyngre ting er vel vanskelig å sende?

Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Jeg har alltid skrevet, "må hentes", er muligens derfor. Men om man ikke selger så dyre ting, blir jo nesten portoen dyrere enn tingen? Og større tyngre ting er vel vanskelig å sende?

Kjøper betaler jo porto. 

Vi selger mye. Gode bilder og rett pris er cluet

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Illuminatum skrev (22 minutter siden):

Kjøper betaler jo porto. 

Vi selger mye. Gode bilder og rett pris er cluet

Hva er rett pris i forhold til ny pris og tilstand, tenker du?

Skrevet
Thyra skrev (6 minutter siden):

Hva er rett pris i forhold til ny pris og tilstand, tenker du?

Jeg pleier å søke etter noe lignende jeg skal selge, for å se hvilke priser andre har lagt seg på:) 

Anonymkode: 8e79d...271

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er vanlig å ikke få solgt på Finn. 

Anonymkode: 9c6b9...5f7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vanlig å ikke få solgt på Finn. 

Da har jeg vært veldig heldig i så fall. Jeg har stort sett alltid fått solgt det jeg har lagt ut. Selger da ting som er svært pent brukt og pent behandlet. Vasker alt før jeg tar bilder og legger ut. Ser mange legger ut uvaskede og falmede ting. Skikkelig ekkelt med bilder av f.eks klær/sko/ski med søle og/eller lo/hår på. Da får man jo ikke solgt heller. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har fått solgt mye via finn. Men kun med fiks ferdig. Eksempel er klespakker  og yttertøy til baby / barn. Reduserer prisen noe pga at kjøper må betale frakt også. Men har solgt for 4000 totalt siden starten av desember, noen ting for bare 80 kr (+frakt), dyreste vare var 1200. De aller fleste varene var under 250 kr pr kjøp.

Anonymkode: dea4c...fd3

• Liker 3
Skrevet (endret)

Noen ting er inn i tiden og lette å selge, andre ting er skikkelig tungsolgt. Hvis det er ting av den typen det går 13 av på dusinet skal man ha skikkelig tålmodighet. 

Småtteri som ikke er verdt å sende er sjelden særlig enkelt å selge på Finn, og særlig ikke hvis man ikke bor i en av de større byene. I så fall egner ofte lokale Facebookgrupper seg bedre. 

Endret av Ullvott
  • Liker 3
Skrevet

Prisen må være riktig. Jeg ser flere som legger ut til høyere pris enn varen faktisk koster som ny i butikk, til og med de som tar skjermbilde av produktet med pris fra nettbutikk, og likevel legger seg dyrere. Jeg selger fint brukte ting og bruker å legge meg på halv pris av nypris, og de jeg ikke husker/klarer å finne ut pris på legger jeg meg på tilsvarende pris som andre i området. Det er kun ubrukte varer jeg kan legger meg på over halv pris. Har fått solgt hageutstyr, dyreutstyr og bøker. 

Anonymkode: 72509...3f8

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har solgt mye på finn, med unntak av bøker og noen klesplagg så blir det meste solgt. Det absolutt viktigste er gode bilder av det som skal selges, god beskrivelse av objektet, alle mål må med, vær ærlig om slitasje, og ikke pris for høyt. Sjekk hva tilsvarende varer ligger ute for, og legg deg på det nivået. Du får naturligvis mindre interessenter ved at det må hentes, da er det jo bare folk i nærområdet som er kjøperne.  

Anonymkode: 85edd...905

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Ms. Steele skrev (15 minutter siden):

Da har jeg vært veldig heldig i så fall. Jeg har stort sett alltid fått solgt det jeg har lagt ut. Selger da ting som er svært pent brukt og pent behandlet. Vasker alt før jeg tar bilder og legger ut. Ser mange legger ut uvaskede og falmede ting. Skikkelig ekkelt med bilder av f.eks klær/sko/ski med søle og/eller lo/hår på. Da får man jo ikke solgt heller. 

Det kommer nok an på hva man selger. Møbler blir solgt veldig lett, helt sikkert sportsutstyr også. Klær er vanskelig å få solgt etter min erfaring, selvom det er til og med nytt og ubrukt og selges til under halv pris. Har en merkejakke og en vinterjakke parkas til 150 kr som har ligget på finn i et år uten å bli solgt, og hatt mange klespakker med fine bluser og topper til 20 kr per plagg som heller ikke blir solgt. 

Skrevet

Jeg tar bilder og legger ut på Finn (enig med de andre om at bildene må være gode og grei tekst med info i annonsen). Deretter samler jeg tingene jeg har lagt ut på Finn i en Ikea-pose i boden. Noen ganger blir det solgt raskt, andre ganger tar det lenger tid, men da ligger det klart i boden. Etter en stund setter jeg gjerne ned prisen litt for å få det solgt. 
vinterdresser blir lettere solgt på høsten/vinteren enn om sommeren, så sesong har også noe å si for hvor lett ting blir solgt, 

Hender jo så klart at ting ikke blir solgt. Da gir jeg det bort. ☺️

Anonymkode: 265c6...537

• Nyttig 3
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det nok kommer an på hva du skal selge. Selv hadde jeg aldri kjøpt klær o.l. via Finn, så om det er slike ting du skal selge er det jo kanskje derfor responsen ikke er så bra. 

Selv har jeg kun erfaring med å selge mobiler, pc-er og det siste jeg solgte nå var Airpods Max. Alt har blitt solgt innen én dag.

Skrevet

Jeg har stort sett, med tålmodighet, fått solgt det meste. Med 3-4 unntak. Nå har jeg et par annonser ute på Finn hvor det ser ut til å være litt tungt å få solgt det, men det skyldes nok bare at rett person ikke har sett dem ennå 🙂 Jeg har nylig satt ned prisen noe, får se om det hjelper.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Prisen må være riktig. Jeg ser flere som legger ut til høyere pris enn varen faktisk koster som ny i butikk, til og med de som tar skjermbilde av produktet med pris fra nettbutikk, og likevel legger seg dyrere. Jeg selger fint brukte ting og bruker å legge meg på halv pris av nypris, og de jeg ikke husker/klarer å finne ut pris på legger jeg meg på tilsvarende pris som andre i området. Det er kun ubrukte varer jeg kan legger meg på over halv pris. Har fått solgt hageutstyr, dyreutstyr og bøker. 

Anonymkode: 72509...3f8

Jeg har f.eks forsøkt å legge ut en vippestol til baby. Pent brukt og godt under halv pris av ny. Men ingen respons.

Skrevet
Thyra skrev (5 minutter siden):

Jeg har f.eks forsøkt å legge ut en vippestol til baby. Pent brukt og godt under halv pris av ny. Men ingen respons.

Et kjapt søk på Finn viser at det ligger skikkelig mange vippestoler ute. Da kan det være at tilbudet er større enn etterspørselen, og at halv pris ikke er rett pris. 

• Liker 8
Skrevet

Klær er lettere å selge på Tise. Ellers må prisen være rett. 

Anonymkode: 3e39d...431

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...