Gå til innhold

Hvor finner jeg skjema for å søke om bruksendring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søk om å få en fritidsbolig endret til helårsbolig, som jeg kan bo i. Finner ikke søknadskjema til dette på kommunene sin side. 

Noen som har gjort dette og kan ta meg steg for steg til hva man skal gjøre?

Har dessverre ikke råd til å kjøpe enebolig og vil ikke bo i borettslag, der man ikke har noe man skal ha sagt selv og må følge fellesskapet. Ønsker derfor å kjøpe hytte/fritidsbolig og bruksendre dette til helårsbolig.

Anonymkode: 31e48...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har tenkt til å søke bruksendring på en hytte du ikke eier ennå? Det er sånn jeg leser innlegget ditt. Dette kan du selvfølgelig ikke gjøre.

Det er mange krav som skal være tilfredsstilt for å få dette godkjent. Har du satt deg inn i dette? Og har du sjekket at det er mulig iht. reguleringsplanen? Det er ganske risikabelt å kjøpe en hytte du planlegger å omsøke til bolig, da det ikke er en selvfølge at søknaden blir innvilget.

Hvis du finner en hytte som tilfredsstiller kravene til bolig, evt. at det er mulig ved å gjøre tiltak, bør du kontakte kommunen før du legger inn bud. Da kan du høre om hvordan mulighetene er for en hytte i dette området.

For å svare på det du spør om, skjemaer ligger her:

https://dibk.no/soknad-og-skjema/soknadsskjemaer-for-byggesak/

Anonymkode: eb44a...ab0

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...