Gå til innhold

Å få barn med donor som uattraktiv kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med egne tanker og må få dem ut et sted. Jeg klarer ikke å fortelle om det til mine nærmeste.

Jeg er en 33 år gammel kvinne. Jeg har mastergrad, eier tre-roms leilighet i Oslo, har veldig god lønn, lederposisjon og bil. Men som mange ufrivillig barnløse kvinner i denne alderenkjenner jeg på ensomhet. Jeg har alltid hatt lys på familie, mann og barn. Men jeg har dessverre ikke fått denne muligheten pga. mitt utseende. Jeg får sikkert spørsmål om vekt og jeg er normalvektig(56 kg og 170 cm), men jeg har veldig uattraktive ansiktstrekk. Jeg er ikke stygg. For jeg tar vare på utseendet mitt. Jeg går til frisøren for å få highlights, jeg sminker meg litt, går faktisk en gang i måneden til hudpleier og tar vippeextensions. Disse tingene er selvfølgelig ikke krav for å se bra ut, men jeg ser "clean" ut. Allikevel har jeg uattraktive ansiktstrekk. Dette fikk jeg fortalt allerede som barn da jeg ble mobbet og som ungdom. Jeg hadde en kjæreste i starten av 20-årene og frem til midten av 20 årene som sa rett ut at jeg hadde fantastisk personlighet, hadde alt på stell, men jeg var ikke akkurat den fineste utseendemessig. Han slo opp med meg, fordi jeg var som en perfekt bestevenn for han, men ikke en kvinne han var tiltrukket av. Etter det har jeg prøvd å date menn via tinder, men jeg var aldri interessert i ONS og de mennene som var litt mer seriøse sa rett ut at det ikke var noe kjemi pga. mitt utseende. Jeg har en sær hobby og jeg har snakket en del men folk fra utlandet på nett. Jeg snakker ikke med dem fordi jeg er på jakt etter kjærlighet, men for å kjøpe samlingsobjekter osv. Men jeg har fått en del venninner og kompiser via denne hobbyen. Jeg hadde helt fantastiske samtaler med noen menn via denne hobbyen og disse samtalene ble rask avsluttet etter at vi sendte hverandres instagram profiler eller facebook profiler og de fikk sett mine bilder. Så jeg har gradvis med alderen akseptert at ingen mann vil akseptere mitt utseende. Og at jeg ikke vil være sammen med en mann som ikke finner meg attraktiv, men bare liker personligheten min. Og det er vanskelig å finne en mann som ikke bryr seg om kvinners utseende. Og det skjønner jeg godt.

Nå er jeg I den alderen hvor jeg må snart bestemme meg ang. Barn. Er det uetisk for en som er lite attraktiv å få barn med donor? Vennligst ikke anbefal meg psykolog, jeg har gått til psykolog eller ikke kom med kommentarer at det er subjektiv osv. Spørsmålet er om det er feil av en som er litt attraktiv å lage et barn? 

Anonymkode: 64c87...16d

• Liker 2
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spør om det er feil av en som er uattraktiv å få barn?

Svaret på det er nei. 

Klarer du å ta vare på barnet? Gi det det som trengs? I form av kjærlighet og økonomi? Isåfall er svaret ja!

Å få barn har INGENTING med utseende å gjøre..

Skrevet
Sprite skrev (1 minutt siden):

Du spør om det er feil av en som er uattraktiv å få barn?

Svaret på det er nei. 

Klarer du å ta vare på barnet? Gi det det som trengs? I form av kjærlighet og økonomi? Isåfall er svaret ja!

Å få barn har INGENTING med utseende å gjøre..

Barnet vil arve mine ansiktstrekk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg STORE problem med å tro på at du er såpass uattraktiv at du ikke bør få barn. 

Dessuten får du barn sammen med en annen så det er ikke sikkert barnet ligner mest på deg. Jeg har to barn og ingen av de ligner spesielt mye på meg men mest på faren.

Gjest CatPerson123
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Untatt om det faktisk er noe galt med ditt utseende som en sykdom (ingenting galt med det) er det verken spesielt arvelig, eller et problem! Alle er forskjellige. Jeg sliter med å tro at du er så uattraktiv ! 

Skrevet

Jeg kan ikke tro at Ts er særdeles uattraktiv, jeg har aldri sett noen noensinne som er det. 
(Mobbing og ord, kan ha lenge innvirkning på en person, men det betyr ikke at de er riktige). 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sliter litt med egne tanker og må få dem ut et sted. Jeg klarer ikke å fortelle om det til mine nærmeste.

Jeg er en 33 år gammel kvinne. Jeg har mastergrad, eier tre-roms leilighet i Oslo, har veldig god lønn, lederposisjon og bil. Men som mange ufrivillig barnløse kvinner i denne alderenkjenner jeg på ensomhet. Jeg har alltid hatt lys på familie, mann og barn. Men jeg har dessverre ikke fått denne muligheten pga. mitt utseende. Jeg får sikkert spørsmål om vekt og jeg er normalvektig(56 kg og 170 cm), men jeg har veldig uattraktive ansiktstrekk. Jeg er ikke stygg. For jeg tar vare på utseendet mitt. Jeg går til frisøren for å få highlights, jeg sminker meg litt, går faktisk en gang i måneden til hudpleier og tar vippeextensions. Disse tingene er selvfølgelig ikke krav for å se bra ut, men jeg ser "clean" ut. Allikevel har jeg uattraktive ansiktstrekk. Dette fikk jeg fortalt allerede som barn da jeg ble mobbet og som ungdom. Jeg hadde en kjæreste i starten av 20-årene og frem til midten av 20 årene som sa rett ut at jeg hadde fantastisk personlighet, hadde alt på stell, men jeg var ikke akkurat den fineste utseendemessig. Han slo opp med meg, fordi jeg var som en perfekt bestevenn for han, men ikke en kvinne han var tiltrukket av. Etter det har jeg prøvd å date menn via tinder, men jeg var aldri interessert i ONS og de mennene som var litt mer seriøse sa rett ut at det ikke var noe kjemi pga. mitt utseende. Jeg har en sær hobby og jeg har snakket en del men folk fra utlandet på nett. Jeg snakker ikke med dem fordi jeg er på jakt etter kjærlighet, men for å kjøpe samlingsobjekter osv. Men jeg har fått en del venninner og kompiser via denne hobbyen. Jeg hadde helt fantastiske samtaler med noen menn via denne hobbyen og disse samtalene ble rask avsluttet etter at vi sendte hverandres instagram profiler eller facebook profiler og de fikk sett mine bilder. Så jeg har gradvis med alderen akseptert at ingen mann vil akseptere mitt utseende. Og at jeg ikke vil være sammen med en mann som ikke finner meg attraktiv, men bare liker personligheten min. Og det er vanskelig å finne en mann som ikke bryr seg om kvinners utseende. Og det skjønner jeg godt.

Nå er jeg I den alderen hvor jeg må snart bestemme meg ang. Barn. Er det uetisk for en som er lite attraktiv å få barn med donor? Vennligst ikke anbefal meg psykolog, jeg har gått til psykolog eller ikke kom med kommentarer at det er subjektiv osv. Spørsmålet er om det er feil av en som er litt attraktiv å lage et barn? 

En jeg kjenner ser ut som et smeltet monster av brannskader. Han har både kone og to barn, og det selv om han møtte henne etter han allerede var brannskadet.

Det finnes ikke mennesker som er så lite pene at de ikke kan få seg en partner.

Derimot er lavt selvbilde ekstremt lite attraktivt.

Du må fjerne få barn, men prøv å ikke overføre dine issues overfor dem. Ikke snakk ned ditt eget utseende til dem, og for guds skyld ikke noen negative kommentarer om trekk de evt måtte ha til felles med deg.

Anonymkode: 93f55...ac0

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Amantha skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke tro at Ts er særdeles uattraktiv, jeg har aldri sett noen noensinne som er det. 
(Mobbing og ord, kan ha lenge innvirkning på en person, men det betyr ikke at de er riktige). 

Tenkte det samme. TS er nok bare preget av mobbing som liten,og dermed ikke klarer å se seg selv tydelig. Jeg er sikker på at du TS ikke er stygg!

Skrevet

Ja du bør få barn om du ønsker dette og barnet vil jo arve litt fra deg og litt fra far og det kan være en god kombinasjon.

• Liker 2
Skrevet

Ser mange uattraktive kvinner med barn på butikken.

Anonymkode: c7f78...93e

• Liker 3
Gjest CatPerson123
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En jeg kjenner ser ut som et smeltet monster av brannskader. Han har både kone og to barn, og det selv om han møtte henne etter han allerede var brannskadet.

Det finnes ikke mennesker som er så lite pene at de ikke kan få seg en partner.

Derimot er lavt selvbilde ekstremt lite attraktivt.

Du må fjerne få barn, men prøv å ikke overføre dine issues overfor dem. Ikke snakk ned ditt eget utseende til dem, og for guds skyld ikke noen negative kommentarer om trekk de evt måtte ha til felles med deg.

Enig med deg, men ikke så hyggelig å si at noen ser ut som et smeltet monster, assa

Skrevet

Hvis du tror du klarer alene, så kjør på 😊

Anonymkode: 46965...21c

Skrevet

At ansiktet ditt har karakter betyr ikke at det er stygt, uansett hva mobbere eller en ex må ha sagt til deg. Jeg ville ikke ha gitt opp kjærligheten, du har SÅ mye å komme med! Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg tolker det som at du er redd for at du "fordømmer" barnet ditt til et liv i ensomhet, og med et lite uattraktivt utseende, dersom du velger å få barn.

Dersom alle skulle tenkt slik er det veldig få som kunne fått barn  - enten fordi man i slekten er er lav, disponert for fedme, har enorme ører, krokete nese eller hva det enn måtte være. Vi skal være overlykkelige for mangfoldet, og jeg synes virkelig, virkelig, virkelig ikke du skal la disse tankene stå i veien for deg.

Barnet ditt vil heller ikke bli en kopi av deg, men vil få halvparten av genene fra deg, og halvparten fra far. Det er dermed overhodet ikke gitt at de trekkene du er misfornøyde med vil gå videre til barnet ditt, og selv om de skulle gjøre det vil barnet likevel se helt annerledes ut. 

Med tanke på hva du skriver har jeg 100% tro på at du helt fint vil greie å være alenemamma og gi barnet eller barna en fantastisk oppvekst, så hvis det er dette du virkelig vil - la det stå til!

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er du helt sikkert pen nok til å bli mamma, det er heller ikke sikkert at barna arver de trekk du ikke liker ved deg selv.

Jeg fulgte onskemamma da hun gikk gjennom prosessen med å bli gravid som enslig, og hun måtte også ha donor på egg, om jeg ikke husker feil, så det er vel en mulighet også. 

Anonymkode: d1364...c30

• Liker 1
Skrevet

Utseende spiller ingen rolle, men nettverk av familie og venner er viktig. Samt at du må klare å ikke overføre dine problemer rundt utseende til barnet, men la barnet finne sin egen vei gjennom eventuelle utfordringer med utseende. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg nekter å tro på at du er så uattraktiv! Selvfølgelig er det greit at du får barn, så lenge det er ønsker og du er istand til å ivareta det både økonomisk og emosjonelt ❤️

• Liker 3
Skrevet
CatPerson123 skrev (23 minutter siden):

Enig med deg, men ikke så hyggelig å si at noen ser ut som et smeltet monster, assa

Han sier det selv - og han er en dødskul, smart, morsom flott fyr. Det var uansett ment for å få frem at man ikke må være pen for å få partner og barn.

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde en kjæreste i starten av 20-årene og frem til midten av 20 årene

Dette tilsier jo at du er attraktiv nok til å tiltrekke deg partnere og dermed kan du jo også få barn.

38 minutter siden, AnonymBruker said:

. Etter det har jeg prøvd å date menn via tinder, men jeg var aldri interessert i ONS

Her kunne du også fått barn i teorien dersom du ville, men du var ikke interessert i ONS. 

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Så jeg har gradvis med alderen akseptert at ingen mann vil akseptere mitt utseende

dette virker jo å tale imot erfaringene dine med at du har hatt kjæreste og kunne hatt ONS. 

• Liker 1
Skrevet

Altså, for hver «uattraktiv» kvinne finnes det en «uattraktiv» mann. Som betyr, det finnes noen der ute for alle. Så lenge du ikke forventer å date Brad Pitt så finnes det mange menn der ute. Men er nok bedre å møte noen face to face istedet for på internett. På nettet blir utseende viktigst for det er alt man ser, selv hvis man prater med noen først så bygger de seg opp en fantasi basert på stemmen og kan da lett bli skuffet uansett. Så jeg sier gå ut å prøv mer, du sier selv at du har en flott personlighet, det er 100% mange menn der ute som finner deg attraktiv.

Anonymkode: f2216...b97

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke nødvendig vis, jeg er ikke spesielt pen, men fikk helt seriøst verdens nydeligste unge. Fikk alltid masse komentarer fra fremmede og kjente helt fra han var baby hver gang jeg gikk ut av døren på hvor nydelig han er. Har ikke endret seg som større🥰

Anonymkode: e0f8d...73e

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...