Gå til innhold

Stram muskler i hode/skulder/nakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i ett langt giftig forhold med en mann som konstant prøvde å slite meg ut og sørge for at jeg aldri slappet av og følte meg trygg. Når jeg feks lå i sofaen en fredag etter lang uke med jobb osv, da lå jeg med teppe på, noe godt å spise og jeg var tydelig i kose modus. Da kom han med en gang «Koser du deg??» også lagde frykt i meg isteden. Han var skjult narisist og han presset og presset meg konstant, og kroppen min ble bare mer og mer sliten og jeg ble ofte syk med influensa osv, og musklene mine i kroppen ble låst overalt. Jeg fikk kommentarer fra frisør til slutt «du har veldig stram hodebunn», jeg fikk kommentarer fra massører «du er veldig stiv i brystet» jeg fikk kommenter fra kiropraktor «jeg tror du puster med brystet mer enn magen, du må øve deg på å puste med magen»

Nå er det 1 år siden jeg forlot han og musklene mine har begynt å løsne seg opp, det er stramt over hele kroppen. Spesielt foran brystet på høyre side, en stram klump. Jeg har trykket på musklene og har trykket at jeg har sår på brystet. Men nå har jeg vridd hode mitt mye for å løsne hode og nakke, ønsker å høre knekkelyder. Men jeg har vridd for mye tror jeg, så nå føles det veldig rart oppi hode, akkurat som hode rister og jeg er øm. Jeg håper ikke jeg har ødelagt noe.

hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 436e3...0ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke en slik bakgrunn, men jeg har opp gjennom årene blitt stivere og stivere. Er nok en blanding av å sitte for mye i ro i feil stillinger, mye fysisk arbeid på jobb, og skoliose.

Jeg er stiv som fy, men muskelknuter i fleng.

Jeg har begynt nå nylig for å prøve å retten opp i dette; og det via massasje.

Og jeg snakker ikke om massasje slik de fleste tenker på det, men massasje der man har blåmerker i etterkant. Når man finner noen som virkelig kan jobbe med musklene, og man klarer å bite tennene sammen og komme seg gjennom, da får man igjen for det. Jeg kan ikke beskrive den følelsen av å gå fra timen, og det kjennes ut som om man er 20kilo lettere.

Jeg kan sterkt anbefale flere slike behandlinger, for det tar mer enn bare en når man er skikkelig stiv over alt.

Anonymkode: c7ead...dba

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd målrettet trening? Det eneste som hjelper på sikt hos meg, er 2-3 økter i uka der jeg får bevegd meg og slik løst opp i det.

Anonymkode: e8481...74c

Skrevet

Psykomotorisk fysioterapi er løsningen. 

Anonymkode: cffde...ec8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...