Gå til innhold

Når dere har barnefri ett par timer på dagtid hva gjør dere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar meg selv i å stresse over at barnet ikke er hos meg. 
Jeg må gjøre husarbeid etc for å få tankene over på noe annet.. Klarer liksom ikke helt slappe av. 
Tenker på om hun har det bra,hva hun gjør på, når skal jeg hente osv.. 

Er dette normalt? 
Skal sies at jeg er kontrollfreak av natur og det gjelder uansett hvem som passer henne. 
Hun er 3 år om det har noe å si.. barnet trives godt hos andre så er ikke det heller. 

Jeg er veldig god på å ønske meg egentid men når det skjer så blir det egentlig bare stress i hodet mitt. 
Er alenemor så det har vel gjerne noe med det å gjøre 

Anonymkode: ba4d5...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde nok hatt godt av å komme deg i jobb 

Anonymkode: 88ba3...26f

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er du så stresset? Hvor gammel er barnet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du hadde nok hatt godt av å komme deg i jobb 

Jobber 100% faktisk, du mener kanskje det ikke er nok?

• Liker 3
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du så stresset? Hvor gammel er barnet 

Står i HI

Skrevet

Tror du bare må prøve å slappe av. Men om dette ikke er deg..slå deg løs med husarbeid 

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Tror du bare må prøve å slappe av. Men om dette ikke er deg..slå deg løs med husarbeid 

Ja pleier å gjøre det :)

Skrevet

Varierer. Jeg sover, stikker ut og møter ei venninne, handler, husarbeid, slapper av på sofaen, har sex (hvis vi har barnefri når vi begge har fri fra jobb). Slapper fullstendig av, og nyter den tiden jeg har helt alene :) 

Anonymkode: 21fb9...b65

Skrevet

Slik harvjeg også hatt det, men så har jeg lært at verden går sin gang uansett. Og om ikke husetver 100 % ryddig, så er det bare jeg som merker det. Nå bruker jeg de få timene jeg har fri til å ligge på sofaen, lese en bok, dra på trening eller dra på kaffebesøk til naboer og venner. Det fir meg faktisk mer energi til ungene kommer tilbake enn å stresse med at de ikke er der. Men det er lett go si, og vanskeligere å endre tankegang. Øvelse gjør mester. Sett opp en liste over ting du ønsker å gjøre. Så starter du noen timer med det. Litt etter litt så blir det en del av vanen og tankene/stresset blir forhåpentligvis mindre etterhvert. 

Anonymkode: d5a94...c4a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skulle ikke det være nok? 

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være nok? 

Hvorfor går du utifra at jeg ikke jobber? Står ingen steder i HI at jeg ikke jobber !

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor går du utifra at jeg ikke jobber? Står ingen steder i HI at jeg ikke jobber !

Var vel sikkert at det virket som om barnet ikke var hos andre veldig ofte. 

Anonymkode: a2038...04c

Skrevet

Sover og gjør litt husarbeid, noen dager starter jeg på middagen før jeg henter i barnehagen.

Jeg jobber fra kl 06-1230, så har litt tid for meg selv hver dag stort sett etter jobb.

Anonymkode: 1b9c8...148

Skrevet

Var vel sikkert at det virket som om barnet ikke var hos andre veldig ofte. 

Anonymkode: a2038...04c

Skjønner ikke sammenhengen der med at jeg ikke jobber.. men ok.

Nei som skrevet i HI så liker barnet godt å være med andre enn meg,så dette er bare mitt problem.

Skrevet

Sover og gjør litt husarbeid, noen dager starter jeg på middagen før jeg henter i barnehagen.

Jeg jobber fra kl 06-1230, så har litt tid for meg selv hver dag stort sett etter jobb.

Anonymkode: 1b9c8...148

Ja,det er også en ting.. Om jeg har fri eller er syk så klarer jeg ikke la henne være i barnehagen til normal hentetid som er 15.30 ca.

Jeg klarer ikke engang dra på butikken etter jobb før jeg henter henne,for jeg får dårlig samvittighet. 

Jeg tror jo det er normalt egentlig hos mange men så føler jeg det er så sterkt hos meg..

• Hjerte 1
Skrevet

Tenker du må jobbe litt med deg selv her, du sliter deg jo ut mentalt og emosjonelt. Hva med å booke enten treningstime, velværetime eller noe annet som gjør at du MÅ gjøre noe for deg selv i det gitte tidsrommet? Ungen tenker mest sannsynlig ikke på deg i det hele tatt i det tidsrommet, så du må bare øve deg på å rive deg litt løs ellers blir det hardt for deg etterhvert som barnet blir mer selvstendig.

Anonymkode: a2223...3da

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tenker du må jobbe litt med deg selv her, du sliter deg jo ut mentalt og emosjonelt. Hva med å booke enten treningstime, velværetime eller noe annet som gjør at du MÅ gjøre noe for deg selv i det gitte tidsrommet? Ungen tenker mest sannsynlig ikke på deg i det hele tatt i det tidsrommet, så du må bare øve deg på å rive deg litt løs ellers blir det hardt for deg etterhvert som barnet blir mer selvstendig.

Anonymkode: a2223...3da

Ja du har nok rett i det. Jeg sliter jo allerede egentlig en del,tilgomed når barnet er hos faren. 

Skrevet

Jeg gjør husarbeid for å slippe å gjøre det om kvelden. Eller tar en lur. Slapper av. Trener. Handler uten å måtte ha med barn. Alt etter hva som trengs mest akkurat der og da. 

Anonymkode: ebb8a...654

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skjønner ikke sammenhengen der med at jeg ikke jobber.. men ok.

Nei som skrevet i HI så liker barnet godt å være med andre enn meg,så dette er bare mitt problem.

overskriften din er «Når dere har barnefri ett par timer på dagtid hva gjør dere da?»

Da høres det ikke ut som du rutinemessig har 8 timer barnefri fem dager per uke…

Uansett. Hvis jeg har barnefri et par timer på dagtid en dag det ikke er jobb så sover jeg, trener, tar en kaffe med en venninne eller kamerat, går tur, eller gjør noe husarbeid eller håndarbeid. 

Anonymkode: 2c66c...660

Skrevet

overskriften din er «Når dere har barnefri ett par timer på dagtid hva gjør dere da?»

Da høres det ikke ut som du rutinemessig har 8 timer barnefri fem dager per uke…

Uansett. Hvis jeg har barnefri et par timer på dagtid en dag det ikke er jobb så sover jeg, trener, tar en kaffe med en venninne eller kamerat, går tur, eller gjør noe husarbeid eller håndarbeid. 

Anonymkode: 2c66c...660

Nei burde vel spesifisert at dette omhandlet helger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...