Gå til innhold

Han forteller noe som skulle være imellom oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en turbulent start på forholdet, jeg sliter med PTSD fra tidligere forhold, åpnet opp og fortalte han litt om hvorfor jeg sliter. Og trodde han skjønte at det skulle kun være imellom oss. 

Men nå har han fortalt om det videre for å forklare hvorfor vi har vært så av og på, og jeg vil egentlig ikke at folk skal vite om dette, vil bare løpe og gjemme meg. Så flaut ! Vil ikke være DEN dama liksom. Føler folk ikke vil respektere meg når de vet hvor dum jeg var den gangen.

Og nå vet jeg ikke om jeg tørr å fortelle han noe som helst lenger. 

Er det slik i langvarige forhold, at man  må regne med at venner og familie får vite om det meste ? 

Anonymkode: d19e4...7c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men hvis du mener han skal holde tett må du si det. Hvis han fortsatt ikke holder tett så er det ikke noe å samle på.

• Liker 4
Skrevet

Du må nok være helt eksplisitt med ham.

Men: Hvis du ser det fra hans side, hva skal han si når venner spør hvorfor han tok tilbake dama som dumpa ham flere ganger"uten grunn"? Hvis han ikke er åpen om at du har psykiske vansker virker det jo bare som han lar seg herse med...

Anonymkode: 56f0c...134

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye tror du egentlig at andre bryr seg? Sikkert ikke så veldig mye. De har fått en forklaring, og går videre i livet. Folk flest har sine egne problemer :) 

Litt som når noen blir gravide, de tror det er en verdensnyhet, men egentlig er det bare de helt nærmeste som bryr seg.

Anonymkode: 202b7...250

• Liker 3
Skrevet

Tenker at han ikke forsto at dette var hemmelig. Det virker som dere har hatt unormal kontakt med andre pga dette, og at andre da har lurt på om det er noe galt. De trodde kanskje at du er kontrollerende og slem. Dette vil han selvsagt ikke at folk skal tro, så han fortalte sannheten. Noe som setter deg i et bedre lys. Og han vil jo at andre ikke skal tro stygt om deg, men se den fine jenta han er glad i. Jeg er sikker på at at andre ikke synes noe dumt om deg når de fikk vite sannheten, og at det verste de vil føle ovenfor deg er omtanke ❤️

Anonymkode: 0b5b9...672

• Liker 3
Skrevet

Dere kan bli enige om hva du synes er greit å si videre og hva ikke. Kanskje du kan formulere noe til han som han kan få lov til å si ved behov for de nærmeste. Kan også bli aktuelt til arbeidsgiver hvis det har skjedd noe så han har måtte kommet hjem eller fulgt deg på noe timer

Anonymkode: 0b5b9...672

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du må nok være helt eksplisitt med ham.

Men: Hvis du ser det fra hans side, hva skal han si når venner spør hvorfor han tok tilbake dama som dumpa ham flere ganger"uten grunn"? Hvis han ikke er åpen om at du har psykiske vansker virker det jo bare som han lar seg herse med...

Anonymkode: 56f0c...134

Det er ikke så lett. Jeg har gjort samme feil selv flere ganger og min tidligere partner ble både lei seg og sår, og det med god grunn. Men man kan trampe i klaveret og er jo som oftest ikke gjort av vond vilje, men man "glemmer" seg, uansett er det ikke noen god følelse for den som blir "outet" uten å kunne ha innsigelser. 
De skulle vel helst ha pratet om dette og hvordan det skulle ha vært løst hvis spørsmål oppstod. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår at du blir lei deg for at han har gått og sagt noe så privat. Jeg har vært der selv. Jeg var lenge i et forhold som ikke var bra for meg.. Ble kontrollert og ble fortalt hvordan jeg skulle oppføre meg og være, da var jeg ganske ung og så ikke at dette var et problem. Men så traff jeg en annen mann kun etter å ha vært singel i et år.. og jeg følte meg ikke klar, da jeg hadde mye som måtte bearbeides og jeg følte meg ikke helt normal. Jeg var ærlig og sa det som det var, og at jeg til tider hadde sosial angst pga det jeg hadde vært gjennom, klarte ikke stole på noen. Han gikk videre til venner og sin familie og fortalte om dette.. det synes jeg var sårt og kjipt. Det må jo kunne forventes at mannen ikke forteller videre ting som man har sagt i fortrolighet, dette er viktig. Hva annet forteller han venner og familie liksom? Nei, synes det er tilittsbrudd. Om han følte sånn for å si det så kunne han hørt med deg først. Ingen som har krav på å vite noe om deg og ditt privatliv sånn uten videre.. 

Anonymkode: dc559...1ed

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...