Gå til innhold

Hvordan vite at en kunde er ærlig? Reklamasjoner og garanti..

Anbefalte innlegg

Skrevet

L oss si at en kunde kjøper rullegardin. Så kommer de tilbake og sier den ikke funket som den skal. Hvordan vet butikken at kunden ikke ødela den selv? Enkelte varer kan ikke taes i retur dersom forsegling er brutt. Men hva om kunden bare lyver og sier den funket ikke? Har de da krav på penger tilbake eller bare bytte?

På en side vil man ikke ha misfornøyde kunder, for man føler seg lurt om man kjøper en vare og så funker den ikke og så skal man ikke få noe tilbake. Men noen kan vel også finne på å si at den hadde mangler. 
Det er jo ikke sånn at ansatte har tid til å montere en vare og så sjekke at det faktisk er sant heller..

Anonymkode: e914a...bd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det beste i slike tilfeller er å tro på kunden. Kanskje 9 av 10 er ærlige og snakker sant, og hvis du er grei med dem og ikke krangler på en reklamasjon, kommer de gjerne tilbake fordi de er fornøyd med hvordan de blir møtt. Kanskje forteller de om sin hyggelige kundeopplevelse til flere.

Ni fornøyde kunder er mye mer verd en den ene som kanskje lurer deg for noen hundrelapper. 

Skrevet
aksase skrev (6 minutter siden):

Jeg tror det beste i slike tilfeller er å tro på kunden. Kanskje 9 av 10 er ærlige og snakker sant, og hvis du er grei med dem og ikke krangler på en reklamasjon, kommer de gjerne tilbake fordi de er fornøyd med hvordan de blir møtt. Kanskje forteller de om sin hyggelige kundeopplevelse til flere.

Ni fornøyde kunder er mye mer verd en den ene som kanskje lurer deg for noen hundrelapper. 

Ja det tror jeg og. Men noen ganger kan sjefen være strengere på returer. Fordi vi har faktisk folk som åpenbart prøvd å lure oss. Feks hadde en dame åpnet noe som ikke skulle vært åpnet. Men jeg tok en titt på det og det var helt i orden. Jeg gjorde det fordi i butikken blir samme varer åpnet i butikken, av klåfingrede kunder. Og vi teiper det bare igjen. Men sjefen var der og nektet å ta imot retur. Kunden måtte heller ta imot et gavekort. Resultatet ble sur kunde. Men det er jo sant at det står på kvitteringene at enkelte ting ikke skal åpnes.

Anonymkode: e914a...bd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...