AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Jeg har hatt en ganske tøff uke nå med sykt barn og en travel uke på jobb. Jeg har hatt stressede og frustrerte kollegaer jo jobb, og et sykt barn hjemme. Vi har hatt et virus som ga barnet feberfantasier, oppkast og diaré og hoste, natt og dag. Jeg er alene med barnet, og har delt omsorg. På jobb står jeg på, og jobber inn timer på kveld, som alle andre. Og nå denne uken sov jeg ikke på to netter, og på fredag var jeg så sliten etter to netter uten søvn med sykt barn, at jeg ikke greide å prestere like godt som vanlig. Jeg sier ifra. Jeg har sykt barn og har ikke sovet, men jobber så mye jeg kan. Lederen min ringer meg opp og vi snakker, og han lurer på hvordan det går. Han er bekymret da jeg virker stresset. Jeg sier at jeg har ikke sovet på to døgn, og han sier så at ja da får man bite tennene sammen og jobbe på. Jeg synes dette er en utrolig uproff måte å snakke til en kollega. Eller? Er det greit å si at man skal bite tenner sammen å fokusere på jobb? Skal si det slik at etter to døgn uten søvn så fungerer ikke hjernen min godt. Han bruker seg selv om eksempel og sier at dette hadde han greid helt fint. Nå føler jeg egentlig mest for å se etter en ny jobb der de har proffe ledere, men lurer på om dette er normen flere steder. 😵💫 Anonymkode: 1f53e...21a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Istedenfor å si det han sa, så burde han kanskje foreslå at du tok ut et par feriedager for å komme til hektene igjen. Faren er jo at du blir syk selv og ikke klarer og gå på jobb for at du er så sliten og veldig mottakelig for å bli syk. Anonymkode: 66359...5ed
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har hatt en ganske tøff uke nå med sykt barn og en travel uke på jobb. Jeg har hatt stressede og frustrerte kollegaer jo jobb, og et sykt barn hjemme. Vi har hatt et virus som ga barnet feberfantasier, oppkast og diaré og hoste, natt og dag. Jeg er alene med barnet, og har delt omsorg. På jobb står jeg på, og jobber inn timer på kveld, som alle andre. Og nå denne uken sov jeg ikke på to netter, og på fredag var jeg så sliten etter to netter uten søvn med sykt barn, at jeg ikke greide å prestere like godt som vanlig. Jeg sier ifra. Jeg har sykt barn og har ikke sovet, men jobber så mye jeg kan. Lederen min ringer meg opp og vi snakker, og han lurer på hvordan det går. Han er bekymret da jeg virker stresset. Jeg sier at jeg har ikke sovet på to døgn, og han sier så at ja da får man bite tennene sammen og jobbe på. Jeg synes dette er en utrolig uproff måte å snakke til en kollega. Eller? Er det greit å si at man skal bite tenner sammen å fokusere på jobb? Skal si det slik at etter to døgn uten søvn så fungerer ikke hjernen min godt. Han bruker seg selv om eksempel og sier at dette hadde han greid helt fint. Nå føler jeg egentlig mest for å se etter en ny jobb der de har proffe ledere, men lurer på om dette er normen flere steder. 😵💫 Anonymkode: 1f53e...21a Dette høres ikke normalt ut av en leder å si. Men jeg forstår ikke helt hvorfor du må jobbe samtidig som du skal ta deg av sykt barn. Du har krav på fri fra jobb pga sykt barn dager. Anonymkode: efa1e...759 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Vet du, sånn er livet. I perioder er det tøft og perioder er det rolig. Nå er det helg og da kan du slappe av, gjøre ingenting, være hjemme og ta deg inn. Jeg sliter med kronisk insomni, men det er mitt problem og ikke arbeidsplassen sitt. Jeg kan ikke klage over en dårlig natt (som det er mange netter i uken), det er min utfordring å løse, jeg må likevel gjøre jobben min. Du får huske på at småbarnafasen er nettopp det, en fase. Det blir bedre, selv om det er tøft mens det står på. Jeg er litt lei den "stakkars meg, alle må ta hensyn til meg som har det så tøft"-mentaliteten som breer om seg hos den yngre garde i arbeidslivet, gjerne med en samtidig krenketmine fordi man har fått beskjed om å bite tenna sammen. Alle kan ikke ta hensyn til alle andre for den minste ting, sånn fungerer faktisk ikke verden, og det har det aldri gjort. Du har ditt, andre har sitt. Nei, jeg syns ikke lederen din var uproff, men han snakket på en annen måte enn du ønsket. Du kan ta sykt barn dager hvis du ikke klarer å kombinere sykt barn og jobb. Anonymkode: f7808...b14 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå