AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Forstår ikke hvorfor Oslo og områdene rundt er så himla dyre? Det finnes så mange utrolig flotte boliger andre steder som er mye større og finere til akseptable priser.. Hvordan tar folk seg råd til leiligheter til flere millioner når de er førstegangskjøpere?.. For meg er alt dette en gåte.. Anonymkode: b9ae2...6d9 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Fordi det er mange som vil bo i Oslo. Bare spør om det er noe mer du lurer på Anonymkode: 62d13...14a 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det er mange som vil bo i Oslo. Bare spør om det er noe mer du lurer på Anonymkode: 62d13...14a Ehhh, det var vel egentlig det som var spørsmålet til ts. Hvorfor vil så mange bo i Oslo istf. andre steder? Anonymkode: b9ae2...6d9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Jobb. Jeg bor utenfor Oslo, og pendler. Kjøpte meg rekkehus leilighet på Lier og pendler til Bærum.. Om du har mulighet å ta hjemmekontor er det jo perfekt men ikke alle arbeidsplasser tilbyr det. Anonymkode: 168fd...c11
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ehhh, det var vel egentlig det som var spørsmålet til ts. Hvorfor vil så mange bo i Oslo istf. andre steder? Anonymkode: b9ae2...6d9 Jobb. Anonymkode: 168fd...c11
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 Jobb, familie, nettverk, hobbyer, at man trives i en større by og ikke ønsker å tilbringe så stor andel av hverdagen som pendler? Jeg skjønner at mange trives ruralt, eller i mindre byer, mer øde, omgitt av natur. Jeg skjønner også at mange ønsker å bo i Oslo av ulike grunner. Det jeg ikke skjønner er at det er vanskelig for noen å forstå at det for andre kan være attraktivt å bo i Oslo. Anonymkode: 7e881...753 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 Oslo har det beste av 3 verdener. Nærhet til marka og yrende kulturliv som gjør livet verdt å leve når man (3) ikke er på jobb i Norges største arbeidsmarked. Kort til resten av verdenen. Dagsturer til ymse Europeiske storbyer innen rekkevidde. mvh ei som flytta fra et fantastisk og rikt liv i Oslo, til det flotte, billige huset i gokk. Anonymkode: b39a1...ce4 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår ikke hvorfor Oslo og områdene rundt er så himla dyre? Det finnes så mange utrolig flotte boliger andre steder som er mye større og finere til akseptable priser.. Hvordan tar folk seg råd til leiligheter til flere millioner når de er førstegangskjøpere?.. For meg er alt dette en gåte.. Anonymkode: b9ae2...6d9 Fordi Oslo er en storby (til Norge å være) med langt mer tilbud. Oslo har mye mer å by på både i form av cafè, restauranter, og uteliv. Kultur, parker, shopping, reisemuligheter, og ikke minst er Oslo omringet av uendelige og flotte turmuligheter. I tillegg til strender, ikke behov for bil pga veldig godt utbygget kollektivnett, så er det flott å bo i Oslo. Man kan velge om man vil bo i gryta, eller om man vil bo i utkanten med skogen rett utenfor døra - og 25 minutter med t-banen til sentrum. Og t-banen går hele tiden. Du trenger ikke forstå det, vi liker forskjellige ting. Personlig flyttet jeg fra Oslo fordi jeg ikke har råd til å bo der. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg blitt værende. Anonymkode: 6ea66...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Oslo har det beste av 3 verdener. Nærhet til marka og yrende kulturliv som gjør livet verdt å leve når man (3) ikke er på jobb i Norges største arbeidsmarked. Kort til resten av verdenen. Dagsturer til ymse Europeiske storbyer innen rekkevidde. mvh ei som flytta fra et fantastisk og rikt liv i Oslo, til det flotte, billige huset i gokk. Anonymkode: b39a1...ce4 Angrer du eller trives du like bra der? 😊 Anonymkode: 3c355...10c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 Fordi Oslo har så mye som jeg ville savnet hvis jeg flyttet vekk. Teater, opera, restauranter, museer, og selvsagt familien min, da jeg er født og oppvokst her. Et kjempebonus at man ikke trenger å ha bil. Kan ikke se for meg å bo noe sted hvor jeg ikke får alt dette. Anonymkode: ce57d...a80 1
Portia Catonis Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 Har bodd i Oslo, og det var helt greit, men jeg kunne aldri tenkt meg å bodd der nå som jeg har passert 40. Jeg ønsker plass rundt meg, hage, skog, nærhet til havet, la hunden gå løs. Drømmer om å flytte til en liten bygd i Nordland.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #13 Skrevet 22. januar 2023 Portia Catonis skrev (6 timer siden): Har bodd i Oslo, og det var helt greit, men jeg kunne aldri tenkt meg å bodd der nå som jeg har passert 40. Jeg ønsker plass rundt meg, hage, skog, nærhet til havet, la hunden gå løs. Drømmer om å flytte til en liten bygd i Nordland. Jeg har alt dette i Oslo. Anonymkode: e3b85...aa4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 Bor i Bærum. Født og oppvokst her, så om si all slekt her. Er her jeg føler meg hjemme. 5 min til jobb enda kortere til marka. Anonymkode: 7e2e7...37a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #15 Skrevet 22. januar 2023 Vi bor under en time utenfor Oslo og nå som barna akkurat har flyttet hjemmefra så har vi tenkt å selge huset og kjøpe en leilighet i Oslo. Vi er lei av å bo i stort hus, vedlikehold, hagearbeid osv. Nå vil vi gå på konserter, teater, museum og ta et glass vin når det passer oss. Anonymkode: bb3f8...e12
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #16 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Angrer du eller trives du like bra der? 😊 Anonymkode: 3c355...10c Angrer, savner vennene og tilbudet, og veien tilbake økonomisk er for lang, så stuck i gokk og psyker meg opp til å gjøre det beste ut av det. Får heldigvis en del besøk i ferier. Anonymkode: b39a1...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #17 Skrevet 22. januar 2023 Fordi det er flest jobber og skoler i Oslo derfor er mange tvunget til å være i Oslo. Det skaper konkurranse og høye priser Anonymkode: 9d39a...4c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå