Kaneel Skrevet 23. januar 2023 #41 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 12.37): Vi har det innimellom på jobben. Typ still dere på rekke etter når dere stod opp i dag, alfabetisk etter mors fornavn... Fortell en personlig ting om deg selv, hvilket lag holder en ball i luften lengst... Jeg skjønner ikke hvordan disse aktivitetene skal gjøre meg bedre i jobben min. Jeg opplever det som kleint og rart. Det ender med at jeg går rundt og håper på å bli syk hver gang det står teambuildingsdag i kalenderen. Kan noen forklare meg, gjerne med teskje, hvordan disse aktivitetene er positive for arbeidsmiljøt? Anonymkode: 6c4c0...0e7 Bare idioti! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 23. januar 2023 #42 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For ekstroverte mennesker med litt sånn gladkristent livet leker-syn på tilværelsen, skal det visst føre til at de føler seg nærmere sine kolleger og samarbeider bedre. For oss andre har det en mulig nytteverdi i å gi bedret samhold i en kollegagruppe ved at vi kan hate aktiviteten sammen. Anonymkode: 584ab...e75 Hahahahha spot on! Og det er akkurat den type «morsomme» ting som pinsemenigheten flommer over av 😂🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #43 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 12.47): Men jeg er ikke sikker på at det fungerer så bra om deltakerne avskyr aktiviteten. Jeg hater sånne sosiale leker. Er heldigvis ikke i en jobb hvor dette gjennomføres, men har ofte opp igjennom årene vært på fester hvor det på død og liv skal arrangeres diverse leker. Jeg hater det! Det er kleint og guffent, og det ødelegger den gode stemningen som opprinnelig var i rommet. Man drikker og skravler litt, og stemningen tar seg gradvis opp samtidig som man selv føler seg mer og mer relaxed, og såå settes disse lekene igang, stemningen er brutt, de fine samtalene stoppes, og man blir klin edru igjen. At dette skal hjelpe noe på samarbeid mellom kolleger, fatter jeg ikke. Anonymkode: 43565...987 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 23. januar 2023 #44 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man drikker Helt utrolig at du MÅ ha alkohol innabords for å gjøre noe sosial med folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #45 Del Skrevet 23. januar 2023 Reign skrev (1 minutt siden): Helt utrolig at du MÅ ha alkohol innabords for å gjøre noe sosial med folk. Hverdagen for mange. Ikke spes utrolig. Anonymkode: c8643...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #46 Del Skrevet 23. januar 2023 Å herrefred, ingenting er noe så kleint som å måtte sitte sammen i ring med kolleger og la en stein vandre mellom hverandre og skal liksom si noen velvalgte ord til et gitt tema. Husker det var seminar på teams og de hadde leid inn ei dame om å snakke om å ta vare på seg sjæl. Glad jeg hadde hjemmekontor og kunne gjøre andre ting i bakgrunn😅 Anonymkode: 5a5ea...45e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #47 Del Skrevet 23. januar 2023 Sånne idiotiske ting bør være frivillig. Jeg skyr slike "morsomme" leker som pesten og klarer alltid å finne på en unnskyldning for å slippe, i verste fall later jeg som om jeg er syk. Jeg hadde brukt mange dager på å kverne og manne meg opp, og på selve dagen hadde jeg hatt det helt jævlig. Og etterpå ville jeg har tenkt igjennom hvor dumt det var var og om jeg så like dum ut som alle andre. Med andre ord, det er ikke verdt det. Om andre får noe ut av det, flott. Men tvang burde det ikke være. Jeg er ansatt for å gjøre en jobb og jeg gjør en god jobb. Jeg er ikke der for å drite meg ut på "morsom" lek. Anonymkode: 0a84e...944 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #48 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dere er nok ikke veldig mange... Anonymkode: 021ec...094 Om det er hva du trenger å fortelle deg selv, så greit. Her er det mye med frivillig påmelding på kveldstid. Likevel stort engasjement. Anonymkode: 7e663...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23. januar 2023 #49 Del Skrevet 23. januar 2023 Leeloo skrev (3 timer siden): Det kommer jo an på øvelsen selvfølgelig, men jeg ser nytteverdien i øvelser som får frem ulike måter å tenke på og fra hvilke vinkel man angriper problemet. Dersom man forstår de ulike medlemmenes måte å tenke på kan det gjøre det enklere å samarbeide om faktiske problemer. Dette bør helst gjøres før teamene settes sammen slik at man kan optimalisere sammensetningen. Poenget med teambuildingen er ikke å vinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #50 Del Skrevet 23. januar 2023 1 hour ago, TheHairyToothfairy said: Stort sett har vi hatt veldig god suksess på dette, og det er sjelden noen negativt tilbakemelding. Tvert imot har vi en innsikt på hvem det er som klager, og det er som oftest den eller de som sliter med å jobbe på lag, og jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at det at dette er de samme personene kundene våre ikke ønsker å forholde seg til nettopp av samme årsak. Jeg har aldri ytrer ett negativt ord om dette på jobben. Jeg får også mye tilbakemelding på at jeg er sosial, skaper et inkluderende miljø osv. Om disse lekene hadde fungert (som en nevnte tideligere) til å skape trygghet, ville jeg kanskje turt å nevne at jeg opplever dette som ukomfortabelt. Anonymkode: 6c4c0...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 23. januar 2023 #51 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri ytrer ett negativt ord om dette på jobben. Jeg får også mye tilbakemelding på at jeg er sosial, skaper et inkluderende miljø osv. Om disse lekene hadde fungert (som en nevnte tideligere) til å skape trygghet, ville jeg kanskje turt å nevne at jeg opplever dette som ukomfortabelt. Anonymkode: 6c4c0...0e7 Gjør det da! Kan jo hende flere mener det samme, og dermed er dere på samme spor - eller det skaper mer forståelse for åssen du har det. Jeg hadde satt pris på det, både som leder og kollega Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #52 Del Skrevet 23. januar 2023 Just now, TheHairyToothfairy said: Gjør det da! Kan jo hende flere mener det samme, og dermed er dere på samme spor - eller det skaper mer forståelse for åssen du har det. Jeg hadde satt pris på det, både som leder og kollega Du ser at det ikke akkurat oppleves som et sjakktrekk, når du også har en "innsikt i hvem som klager" og trekker paralleller med dette og samarbeidsevne? Anonymkode: 6c4c0...0e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #53 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du ser at det ikke akkurat oppleves som et sjakktrekk, når du også har en "innsikt i hvem som klager" og trekker paralleller med dette og samarbeidsevne? Anonymkode: 6c4c0...0e7 Hva slags arbeidsplasser er det dere er på? Og hvorfor gidder dere å være der om dere føler tvang, utestengelse og press? Jeg ELSKER teamaktiviteter, og deltar gjerne. Men jeg hater en ting; å synge. Så om noe innebærer sang så sier jeg helt enkelt; "Takk, men nei-takk, her er jeg tilskuer ) Har aldri opplevd noen ubehageligheter rundt det. Anonymkode: 7e663...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 23. januar 2023 #54 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ser at det ikke akkurat oppleves som et sjakktrekk, når du også har en "innsikt i hvem som klager" og trekker paralleller med dette og samarbeidsevne? Anonymkode: 6c4c0...0e7 Vel, la meg ordlegge meg litt annerledes. Det er forskjell på å sette ord på hva man faktisk føler og ikke synes er behagelig eller utrygt kontra den som sutrer bare fordi man kan. Jeg beklager om jeg beskriver dette litt klossete. For meg er det tross alt viktig å se om et miljø fungerer eller om det kveler vilje og rom for å si fra om noe man ikke liker. Jeg ville jo aldri dratt med gjengen min på rafting eller fallskjermhopping om jeg ikke hadde et troverdig "ok, dette gjør vi!" fra alle sammen, men prøver heller finne ting som kanskje utfordrer på et litt mer lavterskel nivå. Ser liten vits i å skremme vettet av folk, det er ikke sånn vi skal utav komfortsoner. La meg legge til at det også er et annet premiss for mine ansatte i og med at vi jobber med konflikt og har absolutt fullstendig behov for tillit mellom kollegaer, kanskje sterkere i mange andre yrker. Det setter nok en litt annen terskel, men samtidig så er vi på fjellturer og titter på natur etc uten at man blir fullstendig 71 Grader Nord annet enn at man er ute sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #55 Del Skrevet 23. januar 2023 11 minutter siden, TheHairyToothfairy said: La meg legge til at det også er et annet premiss for mine ansatte i og med at vi jobber med konflikt og har absolutt fullstendig behov for tillit mellom kollegaer, kanskje sterkere i mange andre yrker. Det setter nok en litt annen terskel, men samtidig så er vi på fjellturer og titter på natur etc uten at man blir fullstendig 71 Grader Nord annet enn at man er ute sammen. Jeg tror dette er annerledes for oss som har valgt økad Anonymkode: 6c4c0...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sanninga Skrevet 23. januar 2023 #56 Del Skrevet 23. januar 2023 Guttibobledress skrev (5 timer siden): Det er en hel industri av «hobbypsykologselskaper» som tilbyr teambuildingaktiviteter. Disse er interessert i å tjene penger! Så selger de inn disse tjenestene til ledere og får lederne til å tro at de er dårlige ledere om de ikke satser på det psykososiale. så bruker bedriftene masse penger på å irritere på seg de ansatte istedet for å bruke pengene på å skape et godt miljø ved å la de ansatte selv foreslå aktiviteter/tiltak. akkurat lite poengløst som rekrutteringsselskaper. Akkurat dette 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #57 Del Skrevet 23. januar 2023 Reign skrev (1 time siden): Du omtaler deg selv som "introvert" samtidig som du åpenbart ikke har peiling på hva begrepet innebærer. Å være introvert eller ekstrovert har ingenting med å like eller ikke like sosial omgang å gjøre. Det handler utelukkende om du får energi eller tappes for energi i sosial omgang. Det du har, er en eller form for sosial angst. Du virker som en hyggelig person å ha med på en teambuildingaktivitet. Er det vanskelig for deg å forstå at det kan føles energitappende for noen introverte å tvinges til å være med å «leke» med kolleger? Det betyr ikke at man avskyr sosial omgang og at man har sosialangst. 🙄 Anonymkode: d1bae...a4a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #58 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg hater sånne sosiale leker. Er heldigvis ikke i en jobb hvor dette gjennomføres, men har ofte opp igjennom årene vært på fester hvor det på død og liv skal arrangeres diverse leker. Jeg hater det! Det er kleint og guffent, og det ødelegger den gode stemningen som opprinnelig var i rommet. Man drikker og skravler litt, og stemningen tar seg gradvis opp samtidig som man selv føler seg mer og mer relaxed, og såå settes disse lekene igang, stemningen er brutt, de fine samtalene stoppes, og man blir klin edru igjen. At dette skal hjelpe noe på samarbeid mellom kolleger, fatter jeg ikke. Anonymkode: 43565...987 Jeg er en som er med på aktivitetene, selvom det som regel ikke er særlig morsomt, men dette her er så spot on! Tviler på at det er mange voksne som syns det er så veldig gøy å være med på leker under sosiale tilstelninger. På julebordet skulle vi plutselig leke en lek hvor vi skulle si positive ting om oss selv, det ødela den gode stemningen som ble byttet ut med klein stemning. Anonymkode: d1bae...a4a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 23. januar 2023 #59 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du virker som en hyggelig person å ha med på en teambuildingaktivitet. Er det vanskelig for deg å forstå at det kan føles energitappende for noen introverte å tvinges til å være med å «leke» med kolleger? Det betyr ikke at man avskyr sosial omgang og at man har sosialangst. 🙄 Anonymkode: d1bae...a4a Ja, jeg er veldig hyggelig å ha med på teambuilding. Jeg er generelt en hyggelig kar på jobb, for jeg vet jeg selv er ansvarlig for eget arbeidsmiljø. Og nei, det er ikke vanskelig å forstå hvordan introverte har det, fordi jeg er selv introvert. Vedkommende jeg svarte fikk det til å se ut som om man ikke liker å være med folk fordi man er introvert. Og da svarer jeg at man har misforstått introvert-ekstrovert. For det er SÆRDELES mange som ikke skjønner hva dette innebærer. Det har INGENTING å gjøre om man liker sosial omgang eller ei. Det har UTELUKKENDE å gjøre med hvordan sosial omgang påvirker deg. Dette virker det ikke som du forstår heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #60 Del Skrevet 23. januar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hater sånne sosiale leker. Er heldigvis ikke i en jobb hvor dette gjennomføres, men har ofte opp igjennom årene vært på fester hvor det på død og liv skal arrangeres diverse leker. Jeg hater det! Det er kleint og guffent, og det ødelegger den gode stemningen som opprinnelig var i rommet. Man drikker og skravler litt, og stemningen tar seg gradvis opp samtidig som man selv føler seg mer og mer relaxed, og såå settes disse lekene igang, stemningen er brutt, de fine samtalene stoppes, og man blir klin edru igjen. At dette skal hjelpe noe på samarbeid mellom kolleger, fatter jeg ikke. Anonymkode: 43565...987 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en som er med på aktivitetene, selvom det som regel ikke er særlig morsomt, men dette her er så spot on! Tviler på at det er mange voksne som syns det er så veldig gøy å være med på leker under sosiale tilstelninger. På julebordet skulle vi plutselig leke en lek hvor vi skulle si positive ting om oss selv, det ødela den gode stemningen som ble byttet ut med klein stemning. Anonymkode: d1bae...a4a Enig i dette. Opplever disse lekene som kleine forstyrrelser, være seg på fest eller i arbeidstiden Anonymkode: 6c4c0...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå