AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Del Skrevet 22. januar 2023 Vi har det innimellom på jobben. Typ still dere på rekke etter når dere stod opp i dag, alfabetisk etter mors fornavn... Fortell en personlig ting om deg selv, hvilket lag holder en ball i luften lengst... Jeg skjønner ikke hvordan disse aktivitetene skal gjøre meg bedre i jobben min. Jeg opplever det som kleint og rart. Det ender med at jeg går rundt og håper på å bli syk hver gang det står teambuildingsdag i kalenderen. Kan noen forklare meg, gjerne med teskje, hvordan disse aktivitetene er positive for arbeidsmiljøt? Anonymkode: 6c4c0...0e7 5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Del Skrevet 22. januar 2023 Samarbeid fører til samhold. Men er jo bare tull, selvfølgelig. Anonymkode: ffe68...25c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Del Skrevet 22. januar 2023 Jeg jobber bedre sammen med folk jeg kjenner godt. Vi forstår hverandre bedre, og vi tør å foreslå ting som ikke er ferdig gjennomtenkt. Det å se hverandre i en mer menneskelig setting, gjør at man blir ganske raskt kjent. Men jeg er ikke sikker på at det fungerer så bra om deltakerne avskyr aktiviteten. Anonymkode: 5d21d...0e5 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Del Skrevet 22. januar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber bedre sammen med folk jeg kjenner godt. Vi forstår hverandre bedre, og vi tør å foreslå ting som ikke er ferdig gjennomtenkt. Det å se hverandre i en mer menneskelig setting, gjør at man blir ganske raskt kjent. Men jeg er ikke sikker på at det fungerer så bra om deltakerne avskyr aktiviteten. Anonymkode: 5d21d...0e5 Men kan man ikke bli kjent uten slike kleine leker? Anonymkode: 6c4c0...0e7 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Del Skrevet 23. januar 2023 Ingen gode forklaringer? Anonymkode: 6c4c0...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg forstår også tanken om at man får bedre samhold når man kjenner hverandre bedre. Derfor liker jeg godt sosiale kvelder som lønningspils eller møtes utenfor jobben noen ganger. Men teambuilding får jeg bare helt noia av. Er syk de dagene. Anonymkode: 3fd3d...599 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #7 Del Skrevet 23. januar 2023 Man blir bedre kjent med sine kollegaer, på en litt annen måte. Det er variasjon i hverdagen, et avbrekk fra rutiner og jobb. Det skaper ofte latter og god stemning, som igjen fører til bedre samhold. Alle har godt av å gå litt ut av komfortsonen innimellom, det gir vekst personlig. Anonymkode: 7e663...275 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man blir bedre kjent med sine kollegaer, på en litt annen måte. Det er variasjon i hverdagen, et avbrekk fra rutiner og jobb. Det skaper ofte latter og god stemning, som igjen fører til bedre samhold. Alle har godt av å gå litt ut av komfortsonen innimellom, det gir vekst personlig. Anonymkode: 7e663...275 Var det én ting korona lærte meg etter hjemmekontorhelvete, så var det dette. 👆 Anonymkode: a2033...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttibobledress Skrevet 23. januar 2023 #9 Del Skrevet 23. januar 2023 Det er en hel industri av «hobbypsykologselskaper» som tilbyr teambuildingaktiviteter. Disse er interessert i å tjene penger! Så selger de inn disse tjenestene til ledere og får lederne til å tro at de er dårlige ledere om de ikke satser på det psykososiale. så bruker bedriftene masse penger på å irritere på seg de ansatte istedet for å bruke pengene på å skape et godt miljø ved å la de ansatte selv foreslå aktiviteter/tiltak. akkurat lite poengløst som rekrutteringsselskaper. 4 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var det én ting korona lærte meg etter hjemmekontorhelvete, så var det dette. 👆 Anonymkode: a2033...30f Det handler vel mye om det; alle er forskjellige. Noen elsker monotone dager, hjemmekontor, og skulle helst gått hjemme, og møtt de samme menneskene på samme måten. Da forstår jeg at slike øvelser er et lite helvete. Så har du de som trekker energi av variasjon, det sosiale, det å le med andre, som får en del ut av det. Jeg har opp gjennom vært gjennom mye som er "ukomfortabelt" (men ikke farlig), og føler jeg vokser på å gå ut av komfortsonen og mestre det. Derfor kan slike aktiviteter/leker gi meg veldig mye. Anonymkode: 7e663...275 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 23. januar 2023 #11 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men kan man ikke bli kjent uten slike kleine leker? Anonymkode: 6c4c0...0e7 Det kan man sikkert, men har du noen konstruktive forslag å komme med i stedet for nytteløs kritikk? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Del Skrevet 23. januar 2023 For ekstroverte mennesker med litt sånn gladkristent livet leker-syn på tilværelsen, skal det visst føre til at de føler seg nærmere sine kolleger og samarbeider bedre. For oss andre har det en mulig nytteverdi i å gi bedret samhold i en kollegagruppe ved at vi kan hate aktiviteten sammen. Anonymkode: 584ab...e75 13 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 23. januar 2023 #13 Del Skrevet 23. januar 2023 Lekene er irrelevante. Poenget er å få de ansatte ut av kontorlokalene sammen og gjøre noe sammen. Gjerne noe som gjør at man må holde hverandre i hånda, se hverandre i øynene og le sammen. Da vil man lettere bli lagspillere og se hele personen, og ikke bare roller, ansvar og leveranser. Mye av dette kan man oppnå selv. La forskjellige avdelinger på rundgang arrangere årsfest hvor de selv må ha to underholdningsinnslag. Reis på huttetur med enkel standard hvor man må fyre og lage mat sammen. Gå en tur med innlagt enkel hinderløype. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 23. januar 2023 #14 Del Skrevet 23. januar 2023 Guttibobledress skrev (1 time siden): Det er en hel industri av «hobbypsykologselskaper» som tilbyr teambuildingaktiviteter. Disse er interessert i å tjene penger! Så selger de inn disse tjenestene til ledere og får lederne til å tro at de er dårlige ledere om de ikke satser på det psykososiale. så bruker bedriftene masse penger på å irritere på seg de ansatte istedet for å bruke pengene på å skape et godt miljø ved å la de ansatte selv foreslå aktiviteter/tiltak. akkurat lite poengløst som rekrutteringsselskaper. Godt sagt. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #15 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg har aldri vært på teambuilding der vi har hatt slike leker som du beskriver ts 😂 Men som flere nevner, det er nok for å bli kjent på en litt annen måte. Om det er kleint, teit eller hva nå enn, er vel opp til hver enkelt. Jeg tenker som så at du kan komme med innspill til sjefen om du synes dette blir "for teit". Anonymkode: 07b3d...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 23. januar 2023 #16 Del Skrevet 23. januar 2023 Det kommer jo an på øvelsen selvfølgelig, men jeg ser nytteverdien i øvelser som får frem ulike måter å tenke på og fra hvilke vinkel man angriper problemet. Dersom man forstår de ulike medlemmenes måte å tenke på kan det gjøre det enklere å samarbeide om faktiske problemer. Dette bør helst gjøres før teamene settes sammen slik at man kan optimalisere sammensetningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #17 Del Skrevet 23. januar 2023 13 minutter siden, Reign said: Det kan man sikkert, men har du noen konstruktive forslag å komme med i stedet for nytteløs kritikk? Det er et oppriktig spørsmål. Jeg skjønner virkelig ikke nytteverdien av kleine fadderukeleker for voksne mennesker. Anonymkode: 6c4c0...0e7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #18 Del Skrevet 23. januar 2023 8 minutter siden, Snok1 said: Gjerne noe som gjør at man må holde hverandre i hånda, se hverandre i øynene og le sammen. Og om man har en kollega som er uttalt incel og kommer med rasistiske kommentarer? Skal en mørkhudet kvinne bli bedre lagspiller av å se ham i øynene og holde hender? Anonymkode: 6c4c0...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #19 Del Skrevet 23. januar 2023 Oppgavene du nevner her , høres jo helt høl i huet ut. Men har vært på noe der vi alle måtte bidra på oppgaven. Og hadde sumo fotball. Det hjalp litt på teamet å få ned de seriøse supompene på et litt mer hyggeligere nivå Anonymkode: 4208b...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #20 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg blir rett og slett syk av slike oppgaver. Å le godt sammen er gull for arbeidsmiljøet men jeg ler bedre av å spinne på fantasien i samtaler, litt tull og tøys mens man jobber enn å være med på oppgaver som gir meg angst. Anonymkode: ea18d...f64 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå