AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Ei venninne ringte på forrige fredag og spurte om jeg kunne kjøre og hente henne i 40 årsdag den 11 Mars. Jeg sa at det tror jeg går bra, men skal gi beskjed når jeg vet helt sikkert. Denne Fredag ringte hun igjen og spurte om jeg hadde funnet ut av det. Jeg sa at jeg ikke hadde tenkt på det og at det er lenge til. Men jeg sa at vi ordner det. Sa at jeg eller mannen min kjører. I dag kom hun hit for å hente noe og spørr igjen: er du sikker på at dere gidder å kjøre meg den 11 Mars? Er dette mas eller vanlig? Anonymkode: a0a9f...7ef
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Hun kan ikke ta taxi som vanlige folk? Anonymkode: bd58a...52f 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 Hun vil sikkert bare være helt sikker på at det går bra, ellers vil hun høre med noen andre. Du har jo egentlig ikke gitt henne et tydelig svar, så sikkert derfor hun var usikker. Anonymkode: f0e38...ab0 16 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 Hun ønsker jo å få vite om dere virkelig setter av datoen til å kjøre henne. Hvor vanskelig er det å si ja, og notere det i avtaleboka? Eller nei dersom dere ikke ønsker å gjøre denne tjenesten? Om noe uforutsett dukker opp på selve datoen så bestiller dere en drosje til henne, og hun skal betale selv. Hun måtte uansett ha betalt bensinpenger til dere. Evt kan dere si nei og at hun må ordne drosje selv. Anonymkode: 43944...377 9
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 Nei, det er ikke mas. Skjønner godt at hun vil ha et klart svar så hun evt. kan ordne seg på annen måte.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun kan ikke ta taxi som vanlige folk? Anonymkode: bd58a...52f Jeg hadde iallfall ikke spurt om noen kunne hente meg fra fest, da hadde jeg tatt taxi😅 Men kanskje hun skal hjem tidlig. Anonymkode: f0e38...ab0
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun ønsker jo å få vite om dere virkelig setter av datoen til å kjøre henne. Hvor vanskelig er det å si ja, og notere det i avtaleboka? Eller nei dersom dere ikke ønsker å gjøre denne tjenesten? Om noe uforutsett dukker opp på selve datoen så bestiller dere en drosje til henne, og hun skal betale selv. Hun måtte uansett ha betalt bensinpenger til dere. Evt kan dere si nei og at hun må ordne drosje selv. Anonymkode: 43944...377 Og nei, det er ikke mas. Dere har svart uklart og unnvikende. Anonymkode: 43944...377 11 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 Litt masete er det jo. Men hun er sikkert en type som trenger å vite for å få ro. Så når du ikke kan gi svar så tidlig. Så får du gi en dato du kan svare henne. Anonymkode: 8bfbb...355 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde iallfall ikke spurt om noen kunne hente meg fra fest, da hadde jeg tatt taxi😅 Men kanskje hun skal hjem tidlig. Anonymkode: f0e38...ab0 Kan hende hun har dårlige erfaring med taxi også. Voldtektsforsøk etc. Anonymkode: 43944...377 1
Bombasi Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 (endret) Litt masete er det, ja, men det er fordi du ikke har gitt henne et tydelig JA eller NEI, og at svaret ditt er viktig for henne. Så at det oppleves som mas er din skyld. Endret 22. januar 2023 av Bombasi 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #13 Skrevet 22. januar 2023 Det er jo ikke rart at hun spør flere ganger når du ikke kan gi henne et klart svar. Anonymkode: f451c...545 8 1
visp Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 Jeg skjønner at hun vil ha et klart svar. I dag skal folk se an helt til siste minutt og det er utrolig irriterende for den som skal være på vent og prisgitt den andre. Men... jeg hadde blitt utrolig irritert om en venninne spurte meg om å holde av en hel fredagskveld for å kunne kjøre og hente henne. Jeg hadde muligens sagt at ja, vi får se nettopp fordi motviljen var der. Det beste er jo å si nei, det er litt for mye på en fredag. Ta en taxi. Det skulle være en spesielt god grunn for at hun ikke klarte seg selv. 3
svartkatt Skrevet 22. januar 2023 #15 Skrevet 22. januar 2023 Både og 😆 Det varierer jo. Noen vil ha klare svar og bestemme ting i god tid. Andre tar det ikke så tungt, og tenker ting ordner seg alltid..
SPOCA Skrevet 22. januar 2023 #16 Skrevet 22. januar 2023 Nei, det synes jeg ikke, når du/dere ikke evner å gi et klart svar. Så dette får du ta på egen kappe, tenker jeg. Kan/vil du ikke, er det helt greit å si nei, men da må du faktisk gjøre det. Og ser ikke problemet med å spørre en god venn i så god tid i forveien. 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #17 Skrevet 22. januar 2023 Dette er mas, men slutter meg til dem over som mener at maset har sin grunn. Svar nå endelig ja eller nei. Nei er like greit som ja, men det er et faktisk svar. Regner med at du er en venn som overholder avtalen om du svarer ja. Og svarer du nei, så er vel det helt i orden også. Anonymkode: be5c5...eb9 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #18 Skrevet 22. januar 2023 Jeg svarte utydelig 1 gang hun spurte pga jeg må sjekke våres planer. Trodde ikke det haster siden det er nesten 2 måneder til. Men på fredag sa jeg ja at en av oss kjører. Trengte ikke å spørre på nytt i dag da Anonymkode: a0a9f...7ef
Laraa Skrevet 22. januar 2023 #19 Skrevet 22. januar 2023 Nei det er ikke mas synes jeg. 🙂 Hun ønsker sannsynligvis bare et svar, ja eller nei. Det handler forutsigbarhet. Det er ikke en god følelse å ikke ha noe uoppklart hengende over seg. Jeg kjenner selv godt den følelsen. Hun får garantert mer sjelefred hvis du sjekker kaldenderen din og sier: Ja, jeg har mulighet til å kjøre deg 11 mars. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #20 Skrevet 22. januar 2023 Hun må jo få vite det sikkert sånn at hun ikke plutselig står der to dager før og ikke kommer seg dit. Jeg skjønner det kan oppfattes masete når hun må spørre tre ganger men egentlig syns jeg det er du som må imøtekomme henne og forstå at dette må planlegges og fastslås. Anonymkode: 8f22c...eb6 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå