AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Dette her er sikkert et utrolig dumt spørsmål, men er det mulig å få mensen tidlig i graviditeten? Jeg fikk mensen forrige lørdag, én dag forsinket. Jeg har endometriose og er vant til kraftige og lange blødninger med sterke smerter. Har alltid mensen i en uke. Denne gangen var blødningene mindre og varte bare et par dager, smertene var heller ikke like sterke. Grunnen til at jeg nå har begynt å lure på om jeg kan være gravid er først og fremst fordi jeg har helt syke humørsvingninger. Er også utmattet og har hodepine. Den eneste måten jeg kan finne det ut på er jo selvsagt og ta en test. Men er det i det hele tatt noen muligheter for at jeg kan være gravid når jeg har hatt mensen? Anonymkode: 764eb...384
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Du kan ikke ha mensen å være gravid, du kan i midlertidig få en hormonell blødning/svangerskapsblødning, noe som ikke er uvanlig i starten av svangerskapet (og gjennom de første ukene). Eneste måten å vite på er å ta en test! lykke til😊 Anonymkode: a4db3...b84 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 Ja, her er det bare test som kan gi deg svar på om du er gravid. Jeg hadde småblødninger fra litt før jeg skulle fått mensen, og deretter hadde jeg flere runder med småblødninger i første trimester. Men da var det jo ikke mensen. Anonymkode: be1af...e4b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Jeg hadde også småblødninger de første mnd av mitt første svangerskap. Jeg ble først kjempeskuffa fordi jeg trodde mensen kom (hadde prøvd i 8 mnd), men den var veldig rar. Kom og gikk, liksom, og mindre enn vanlig. Så tok en test, og den var positiv🙂 Hadde lignende blødninger de fire første mnd, rundt mensentider, uten at det var noe galt. Mye hormoner ute og går🙂 Anonymkode: 30a1c...867
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 Jeg begynte å blø dagen jeg ventet mensen i begge svangerskap. Det var mindre enn en vanlig mens, men så mye at jeg måtte bruke bind. Jeg hadde mer menssmerter enn vanlig, og på grunn av de smertene hadde jeg tatt en test på morgenen før blødningen startet. Så jeg visste at jeg var gravid, men var ganske sikker på at det hadde gått galt første gangen. Anonymkode: 5edcf...bac
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 Jeg begynte å blø i uke 5, men da hadde jeg allerede fått positiv test. Trodde jeg hadde en SA, men alt gikk fint. Blødde av og på frem til uke 14. Anonymkode: 26467...052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå