AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Hvilken erfaring har du med abort? jeg er ekstremt redd for å spy, og på grunn av dette har jeg lyst til å ta utskrapning uten narkose. Men jeg bare lurte på, dere som både har vært igjennom fødsel og en selvbestemt abort. Var det like vondt? Og kastet du opp mye, bar det på grunn av smertene eller hormoner? Jeg har vært igjennom to fødsler uten noen form for smertelindring, og har ikke kastet opp under disse. Men føler majoriteten spyr i en abort, derfor lurer jeg. Anonymkode: d265d...37c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Spydde kun under medisinsk abort. Anonymkode: f0857...0a6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Spydde kun under medisinsk abort. Anonymkode: f0857...0a6 Pga smerter? Anonymkode: d265d...37c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Jeg tok abort i uke 16 og således hadde jeg rier og en mini fødsel. Det var igrunn ganske uproblematisk rent fysisk. Jeg fikk medikamenter, det gjekk noen timer, ingen oppkast og lite smerte. Ble sent hjem noen timer seinere, hadde en del blødninger men veldig lite smerter i etterkant. Anonymkode: 101d0...ad6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 Hei. Jeg spydde mye etter abort på sykehuset. Pga narkosen. Det visste jeg ikke da men etter flere operasjoner senere ber jeg alltid om kvalmestillende i forbindelse med narkose da jeg blir så dårlig. Og det har fungert så bra. Ingen spy eller kvalm og isåfall gir de deg intravenøst kvalmestillende som hjelper fort. Har aldri spydd når jeg har født. (vaginale fødsler). Anonymkode: e609e...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg spydde mye etter abort på sykehuset. Pga narkosen. Det visste jeg ikke da men etter flere operasjoner senere ber jeg alltid om kvalmestillende i forbindelse med narkose da jeg blir så dårlig. Og det har fungert så bra. Ingen spy eller kvalm og isåfall gir de deg intravenøst kvalmestillende som hjelper fort. Har aldri spydd når jeg har født. (vaginale fødsler). Anonymkode: e609e...a5f Okei, tusen takk! Har så angst for at denne kvalmestillende ikke skal hjelpe… så fort kvalme er en følelse så går jeg helt i overlevelsesmodus, og det kan bli litt problematisk. Så jeg kommer nok til å be om en god del beroligende også😅 Anonymkode: d265d...37c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Pga smerter? Anonymkode: d265d...37c Jepp. Medisinsk abort er det verste, mest smertefulle jeg noen gang har vært gjennom. Trodde jeg skulle dø. Anonymkode: f0857...0a6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 Fødsel og abort kan ikke sammenlignes 😅 Stor forskjell på å føde ut et 9 mnd gammelt barn, og å renne ut en 9 uker liten celleklump. Abort føltes bare som en stor mensenkladd om du skjønner, ingen smerter eller noe, ikke kvalm eller noe, det bare dryppet ut mens jeg satt over doskålen og litt blodklumper trusa i bind i noen timer. Merket ingenting til det dagen etter eller noe Anonymkode: cf5be...658
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Abort føltes bare som en stor mensenkladd om du skjønner, ingen smerter eller noe, ikke kvalm eller noe Snakk for deg selv. Jeg lå i dusjen i flere timer med et smertehelvete av en annen verden. Anonymkode: f0857...0a6 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fødsel og abort kan ikke sammenlignes 😅 Stor forskjell på å føde ut et 9 mnd gammelt barn, og å renne ut en 9 uker liten celleklump. Abort føltes bare som en stor mensenkladd om du skjønner, ingen smerter eller noe, ikke kvalm eller noe, det bare dryppet ut mens jeg satt over doskålen og litt blodklumper trusa i bind i noen timer. Merket ingenting til det dagen etter eller noe Anonymkode: cf5be...658 Okei. Høres ut som at du har vært heldig hvis dette i det hele tatt er sant😅 Anonymkode: d265d...37c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Okei, tusen takk! Har så angst for at denne kvalmestillende ikke skal hjelpe… så fort kvalme er en følelse så går jeg helt i overlevelsesmodus, og det kan bli litt problematisk. Så jeg kommer nok til å be om en god del beroligende også😅 Anonymkode: d265d...37c Jeg spydde så sykt mye og hele dagen ved første narkosen. Aldri vært så dårlig. Andre operasjoner(for andre ting) har jeg aldri spydd. En gang begynte jeg å føle meg dårlig så ga beskjed og fikk kvalmestillende intravenøst og det virket med en gang! Tror det skal gå helt fint for deg. Men si til de at du gruer deg vrldig fir å bli veldig kvalm og dårlig og om du kan få kvalmestillende(de gir det under narkosen). så våkner du og ikke er dårlig. Gi beskjed om du merker noe så får du mer. Anonymkode: e609e...a5f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 Medisinsk abort, ingen kvalme, lite smerter, helt greit egentlig. Fikk både kvalmestillende, paracet og ibux (tror jeg?). Valgte å gjennomføre på sykehuset til jeg var ferdig (trodde jeg). Reiste hjem etter ca 5timer, blødde en del og kom litt klumper når jeg var der, så jeg trodde det var "done". Restene og den største klumpen kom ut etter jeg tråkket ut av bilen da jeg kom hjem. Litt uvel dagen etter, men ikke noe jeg hadde vegret meg for å gjøre igjen om situasjonen skulle oppstått igjen. Fødsel derimot kan IKKE sammenlignes med selvbestemt abort for min del. Har født to ganger og tatt en abort. Anonymkode: e38d2...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå