AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Noen som har hatt sterke smerter i underlivet som ikke har vist noe galt på ultralyd, men der de har funnet noe når de har tatt kikkhullsoperasjon? Hatt uutholdelig vondt i to måneder nå og blir snart gal. Anonymkode: 39b0f...b82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Er vel typisk endometriose. Anonymkode: 647e4...dcd
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er vel typisk endometriose. Anonymkode: 647e4...dcd Jo, men du svarte egentlig ikke på det jeg spurte om. Anonymkode: 39b0f...b82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Ja, det har jeg hatt. Nei, det viste ingenting på ultralyd. Jeg har endometriose og adenomyose. Hadde imidlertid mange andre symptomer som var tydelig sykliske før jeg kom dit at smertene opplevdes kroniske. Om du ikke har hatt problemer som ligner tidligere, er annen og mer akutt sykdom like sannsynlig. Anonymkode: a7602...5de 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, men du svarte egentlig ikke på det jeg spurte om. Anonymkode: 39b0f...b82 Ok. Mange ganger viser det seg å være endometriose. Bedre? Anonymkode: 647e4...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det har jeg hatt. Nei, det viste ingenting på ultralyd. Jeg har endometriose og adenomyose. Hadde imidlertid mange andre symptomer som var tydelig sykliske før jeg kom dit at smertene opplevdes kroniske. Om du ikke har hatt problemer som ligner tidligere, er annen og mer akutt sykdom like sannsynlig. Anonymkode: a7602...5de Hatt smerter tidligere også. Men ikke sånn konstant og vanvittig smerter som nå. De vil ikke gjøre kikkhull før tidligst om en måned. Anonymkode: 39b0f...b82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Mange ganger viser det seg å være endometriose. Bedre? Anonymkode: 647e4...dcd Jeg spurte egentlig etter personlige erfaringer. Anonymkode: 39b0f...b82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spurte egentlig etter personlige erfaringer. Anonymkode: 39b0f...b82 Min personlige erfaringer er at det kan være endometriose. Anonymkode: 647e4...dcd 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 Det ble oppdaget endometriose hos meg, UL, CT og MR viste ingenting, måtte ha lap. Nå mange år senere så er smertene verre enn noen gang. Men de vil ikke ta en ny lap. Alternativet er hormonspiral. Anonymkode: eb881...e80 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ble oppdaget endometriose hos meg, UL, CT og MR viste ingenting, måtte ha lap. Nå mange år senere så er smertene verre enn noen gang. Men de vil ikke ta en ny lap. Alternativet er hormonspiral. Anonymkode: eb881...e80 Jeg prøvde hormonspiral, men tålte det dessverre ikke pga migrene. Men kan jeg spørre deg hvor smertene sitter og hvordan de er? Anonymkode: 39b0f...b82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #11 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg prøvde hormonspiral, men tålte det dessverre ikke pga migrene. Men kan jeg spørre deg hvor smertene sitter og hvordan de er? Anonymkode: 39b0f...b82 Mine smerter sitter fra navlen og ned, fra hoftekam til hoftekam. De er der hele syklusen, men blir veldig forverret ved menstruasjon og eggløsning. Da får jeg også samme smertene i ryggen og nedover lårene. Jeg har smerter uansett hva jeg gjør, men om urinblæren eller tarmen er full så blir det veldig forverret. Mine smerter trenger ikke å være menskramper hele syklusen igjennom. Men det stikker, føles oppblåst, er vondt å ligge på magen, helt umulig å klemme på magen, vondt å ha sex. Sex under eggløsning gir meg smerter i ryggen blant annet. Sex under mensen har jeg ikke, da har jeg alt for mye smerter. Anonymkode: eb881...e80 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Mine smerter sitter fra navlen og ned, fra hoftekam til hoftekam. De er der hele syklusen, men blir veldig forverret ved menstruasjon og eggløsning. Da får jeg også samme smertene i ryggen og nedover lårene. Jeg har smerter uansett hva jeg gjør, men om urinblæren eller tarmen er full så blir det veldig forverret. Mine smerter trenger ikke å være menskramper hele syklusen igjennom. Men det stikker, føles oppblåst, er vondt å ligge på magen, helt umulig å klemme på magen, vondt å ha sex. Sex under eggløsning gir meg smerter i ryggen blant annet. Sex under mensen har jeg ikke, da har jeg alt for mye smerter. Anonymkode: eb881...e80 Høres mye likt ut som meg. Anonymkode: 39b0f...b82
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #13 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Høres mye likt ut som meg. Anonymkode: 39b0f...b82 Da håper jeg at du får hjelp. Det er fryktelig slitsomt å gå sånn. Min fastlege tok meg ikke seriøst og heller ikke gynekolog på sykehuset. Måtte til privat gynekolog som henviste meg til Ullevål der hvor jeg fikk lap. Anonymkode: eb881...e80
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Da håper jeg at du får hjelp. Det er fryktelig slitsomt å gå sånn. Min fastlege tok meg ikke seriøst og heller ikke gynekolog på sykehuset. Måtte til privat gynekolog som henviste meg til Ullevål der hvor jeg fikk lap. Anonymkode: eb881...e80 Jeg blir forsåvidt tatt seriøst, men jeg vet ikke om jeg kommer i mål med fastlege og lokalsykehus. Får se når jeg har tatt enda en undersøkelse og det har gått noen uker til hva de gjør da. De snakker om å gjøre kikkhull om ikke smertene gir seg om noen uker. Anonymkode: 39b0f...b82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå