Einus Skrevet 22. januar 2023 #1 Del Skrevet 22. januar 2023 Her i sommer satt jeg utenfor en YX stasjon å spiste is, så kom en ganske ny Renault Kangoo varebil med tydelig påskrift på siden ELECTRIC. Han rygger bort til dieselpumpen og tok opp et lokk på siden og fylte diesel, hmmm tenkte jeg. Hva er dette for noe? Spurte vedkommende hva han drev med, han svarte at varmeapparatet gikk på diesel 😱 Er det slik på andre elbiler også? Og i tilfelle, hva er da forskjellen på en Prius og denne Renault bilen??? For mitt vedkommende så bør jo Renaulten kategoriseres som en hybrid??? Håper det er noen forståsegpåere her som kan gi noen vettuge svar 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 22. januar 2023 #2 Del Skrevet 22. januar 2023 42 minutter siden, Einus said: Her i sommer satt jeg utenfor en YX stasjon å spiste is, så kom en ganske ny Renault Kangoo varebil med tydelig påskrift på siden ELECTRIC. Han rygger bort til dieselpumpen og tok opp et lokk på siden og fylte diesel, hmmm tenkte jeg. Hva er dette for noe? Spurte vedkommende hva han drev med, han svarte at varmeapparatet gikk på diesel 😱 Er det slik på andre elbiler også? Og i tilfelle, hva er da forskjellen på en Prius og denne Renault bilen??? For mitt vedkommende så bør jo Renaulten kategoriseres som en hybrid??? Håper det er noen forståsegpåere her som kan gi noen vettuge svar 🤔 Franskmennene er kjent for å finne på egne løsninger i bilene sine, og denne løsningen synes jeg som har en elbil der man må velge om man skal fryse eller rekke frem i vinterkulden er genial. Fremdriften er fortsatt utelukkende elektrisk, så bilen er elbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 22. januar 2023 Men den er jo hybrid også? En elbil er slik jeg har forstått det elektrisk fullt og helt. Rav4 plugginhybrid kan kjøre ca 7,5 mil på batteri uten at fossil motor driver den. Den burde jo da vært sidestilt med en elbil, hvis elbilen bruker fossil motor til å varme opp kupeen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 22. januar 2023 #4 Del Skrevet 22. januar 2023 3 minutter siden, Einus said: Men den er jo hybrid også? En elbil er slik jeg har forstått det elektrisk fullt og helt. Rav4 plugginhybrid kan kjøre ca 7,5 mil på batteri uten at fossil motor driver den. Den burde jo da vært sidestilt med en elbil, hvis elbilen bruker fossil motor til å varme opp kupeen. Man kan ikke bruke varmeapparatet til fremdrift? Om jeg sitter i Leafen og holder varmen med en engangsgrill i baksetet er den fortsatt elektrisk. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Del Skrevet 22. januar 2023 Tiuren skrev (5 timer siden): Man kan ikke bruke varmeapparatet til fremdrift? Om jeg sitter i Leafen og holder varmen med en engangsgrill i baksetet er den fortsatt elektrisk. Haha, elsker måten å få poenget frem på, og du har jo, så klart, rett. Anonymkode: bc95d...6aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå