Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker en milliard plastposer pr.år. Målet er 40 poser i året  pr.familie. Klarer vi det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker handlenett  når jeg handler dagligvarer. Er ikke like flink når jeg handler på andre butikker, 

Skrevet

Nei, og jeg har ingen interesse i å prøve heller.

• Liker 4
Skrevet

Det har jeg husket på i 20 år ellerno.

• Liker 3
Skrevet

Jeg glemmer det 1-2 ganger i måneden. Har et godt resirkuleringssystem der posene fra handleturen puttes i en pose, når den posen er full, legges den i bilen med minst poser. Det ligger også noen poser i kjelleren. På den måten har vi alltid poser i begge bilene og hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker gamle handleposer til søppel og til panting av flasker. Jeg skjønner ikke at det er bedre for naturen å kjøpe egne plastposer til dette.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kipling skrev (2 minutter siden):

Det var litt av en holdning….c’’.)!

• Liker 1
Skrevet

Har ikke kjøpt meg en enda, men skal det neste gang jeg er på butikken som har de. Har ikke noe i mot å bytte ut plastposer med handlenett, stusser kanskje litt på hva jeg skal putte søpla i, men det finner jeg nok ut av ganske lett. 😅

• Liker 1
Skrevet

Bruker handleposer til søppelpose, fungerer bra. 

• Liker 2
Skrevet

Har alltid handlenett i vesken. Søppelposer kjøper jeg på rull, de er mye tynnere enn handleposer, derfor mye mindre plast. Panteflasker samler jeg i en Ikea-pose som gjenbrukes til formålet.

• Liker 1
Skrevet

Har handlenett, men har det med å glemme det i bilen. Går ut å henter når jeg skjønner at jeg har glemt det…  Forsøker å bli bedre, bør kanskje kjøpe ett til. 

• Liker 1
Skrevet

Pleier å glemme de hjemme bortsett fra når jeg skal handle på obs. For jeg har et slikt obs sett med poser i varierende størrelse som spres utover vogna så jeg kan skanne og pakke bra mens jeg går. Syns extra trenger skanner i stedet for bare selv utsjekk.

Gjest Raptuss
Skrevet

Tror det skal gå helt fint. Til å begynne med så glemte jeg ofte handlenettet, men det har hjulpet seg med flere nett og bedre rutiner. Nå går det helt fint. Jeg synes handlenettene er mye bedre enn plastposene nå, så det er en vanesak. 

Skrevet

Jeg prøver og er flink til å ta med de dagene jeg har planlagt å kjøpe noe. Har mange forskjellige, men det blir noen plastposer også. Jeg bruker dem til søppel og synes egentlig at de posene er bedre å bruke til søppelet enn sånne tynne man får kjøpt på rull. 

Egentlig burde jeg bare ha noen i veska, men så var det det å huske det da :P

• Liker 1
Skrevet

Orker ikke gå rundt med veske bare for å ha med handleposer. Så nei, bruker kun plastnett.

Skrevet
Kipling skrev (19 minutter siden):

Du er en av mange tullinger som driter i miljøet. Fysj😡

Skrevet

Jeg bruker alltid handlenett. Ofte bruker jeg det i stedet for handlekurv inne i butikken også, særlig når handlekurvene er skitne. 

• Liker 1
Gjest Ms Baxter
Skrevet

Ja, har alltid ett i veska, gidder ikke å bruke 3kr på en bærepose😅

Og vil være miljøvennlig👌

Skrevet

Aldri. Gidder ikke dra på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...