Gå til innhold

«Vi er gift/venter barn, men er fordelingen av økonomien rettferdig»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg dette? Jeg ser utallige tråder om «vi er gift/venter barn, men er fordelingen av økonomien rettferdig»? 

HVORFOR skal man dele på krona hver gang? Jeg er gift med felles barn og stebarn, og hos oss så kommer alle pengene på en og samme konto uavhengig av hvem som tjener mest eller argument som «ditt barn må du forsørge selv». Alle regningene blir trekt på en dato. Om jeg vil unne meg frisør til 2000,- hver 3. mnd og sminke med god kvalitet, eller om han snuser og har dyr smak når det kommer til klokker er for meg revende likegyldig. Er du gift og har barn så deler man ikke på krona. Det er ikke «dine og mine» penger. Det er _våre_ penger. Er folk virkelig så uenige? Og hvis de er så uenige, hvorfor blir man da enige om både giftemål og barn? Jeg regner jo med at man kjenner partneres mål, verdier og ambisjoner i livet før han eksempelvis velger å gifte seg.

Anonymkode: 0cf6e...546

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper for min del de fleste forvalter sin økonomi smartere enn det du gjør. 

Skrevet

Hvorfor må vi ha en NY tråd om det? Kunne du ikke skrevet det som en kommentar i en av trådene som allerede finnes? 

Anonymkode: 23481...d94

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg og mannen har hatt felles økonomi helt siden vi flyttet sammen når vi var unge. Giftet oss etter 10 år som kjærester. Vi har alltid vært rause med hverandre når det kommer til at alle penger er felles. Noen perioder har jeg fått inn mest penger, andre perioder han. Vi trives veldig godt sånn. Så lenge økonomien har rom for det, så er det helt greit med kjøp til hobby og moro, og er det ikke rom til det, så venter vi begge to tålmodig, uten at det blir noe "jammen du brukte penger sist!" 

Jeg forstår veldig godt at folk gjør ting forskjellig, men vi trives veldig godt med felles økonomi. Det har alltid vært enklest for oss. Nå som vi har barn i tillegg, kunne det ikke falt oss inn å dele opp økonomien på den måten. 

Anonymkode: e3b1e...553

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må vi ha en NY tråd om det? Kunne du ikke skrevet det som en kommentar i en av trådene som allerede finnes? 

Anonymkode: 23481...d94

Fordi TS rapportere kommentaren min for avsporing og ba meg oppdrette en egen tråd.

TS.

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Det er opp til hvert enkelt par hvordan de vil ordne økonomien sin. 

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (7 minutter siden):

Det er opp til hvert enkelt par hvordan de vil ordne økonomien sin. 

Selvsagt er det det, men jeg stusser jo litt over at det virker som mange ikke har avklart slike ting på forhånd, og så står de der da og folk på dette forumet roper «separasjon og skillsmisse». Skal det virkelig så lite til i dagens samfunn? 

Skrevet

Enig med deg.

Kjenner noen som har vært sammen i 15 år og har to barn sammen: «du får dra ut å kjøpe bukser til sønnen vår, for jeg kjøpte gensere til han i høst»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...