Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i butikken i går, og la merke til at prisen på østavind fra Tine nå koster 95 kroner på Meny. Før jul, og i hele 2022 lå den rundt 70 kroner. På tilbud har den vært nede på 59. Hva skjer nå...skal de skru opp prisen 40 prosent over natten?

Anonymkode: ab3c0...2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Var i butikken i går, og la merke til at prisen på østavind fra Tine nå koster 95 kroner på Meny. Før jul, og i hele 2022 lå den rundt 70 kroner. På tilbud har den vært nede på 59. Hva skjer nå...skal de skru opp prisen 40 prosent over natten?

Anonymkode: ab3c0...2c2

Det gjelder jo ikke bare ost, flere matvarer er opp med femti prosent eller mer. Lurt å sjekke prisen før man putter i handlevogna!

Anonymkode: 30a31...767

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Økte kostnader gir økte priser.

Skrevet

Faen. 

Anonymkode: 30653...d18

Skrevet

Det er ikke ost, det er Meny som er problemet. Økningen i andre butikker er ikke så jævlig, men på min lokale Meny er det latterlig dyrt, for de samme varene. 

Anonymkode: 2c5ab...9ea

• Liker 2
Skrevet

Når prisene øker i alle kedd osten er innom, så øker selvsagt også utsalgsprisen på osten. Det man kan gjøre er å la vær å kjøpe den hos en av de dyreste kjedene.

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
Kokeplate skrev (2 timer siden):

Økte kostnader gir økte priser.

Det er ikke alltid noen enkel sammenheng. Smørprisene har nettopp vært i media. Det samme med fisk.

jeg tror prisen øker mest hos matprodusentene nå.

Det er mange som kjøper laks, slike pakker med 4x125 gram koster over 300kr kg. Ser at Rema har tilbud i neste uke på 4x100gram til ok pris, men tenker at prisøkningen kanskje kan skyldes den nye lakseskatten? Vet ikke. Jeg holder meg mest til frosne seiblokker, et undervurdert produkt for mange.

Noe kan man saktens få kjøpt seg uten å bli flådd fortsatt, og i dag er dette ertesuppe her i huset. En pakke tørre gule erter og litt diverse.  

Endret av Adobyen
Skrevet

Betaler ca 69-79 for 1kg norvegia i Sverige, Jarlsberg skivet 250g koster 79 for to pakker. En pakke koster over 50 i Norge.

Anonymkode: f92e6...4b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og vi som produserer mjølka får ikke ei krone mer.. 😔

Anonymkode: 0b6b0...f78

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Adobyen skrev (11 minutter siden):

Det er ikke alltid noen enkel sammenheng. Smørprisene har nettopp vært i media. Det samme med fisk.

jeg tror prisen øker mest hos matprodusentene nå.

Det er mange som kjøper laks, slike pakker med 4x125 gram koster over 300kr kg. Ser at Rema har tilbud i neste uke på 4x100gram til ok pris, men tenker at prisøkningen kanskje kan skyldes den nye lakseskatten? Vet ikke. Jeg holder meg mest til frosne seiblokker, et undervurdert produkt for mange.

Noe kan man saktens få kjøpt seg uten å bli flådd fortsatt, og i dag er dette ertesuppe her i huset. En pakke tørre gule erter og litt diverse.  

Nei, prisen skyldes ikke lakseskatt, men at Rimi-Hagen, laksebaronene og andre pengepamper vil bli enda rikere.

• Liker 7
Skrevet

I følge andre tråder på KG blir en familie på 4 gode og mette av sunn mat for bare et par tusenlapper i måneden, så litt prisstigning på ost burde ikke være noen krise.

Anonymkode: fdd50...ace

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Og vi som produserer mjølka får ikke ei krone mer.. 😔

Det er en forbanna skam, er det! Hvorfor skal kjøpmann sitte igjen med hele gevinsten?

Anonymkode: 03fdd...f10

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en forbanna skam, er det! Hvorfor skal kjøpmann sitte igjen med hele gevinsten?

Anonymkode: 03fdd...f10

Kjøpmann sitter neppe igjen med hele gevinsten. Det er blitt dyrere å produsere ost pga økte strømpriser og økte lønninger hos meieriene og det samme hos kjøpmannen.

Skrevet

Jeg handler sjelden på Meny . Det er en dyr butikk

Anonymkode: 6b472...be7

Skrevet

2 brød og en stor Jarlsbergblokk på Rema= 209 kr. Jeg synes det er mye penger for lite.  

Anonymkode: d31d2...cac

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

2 brød og en stor Jarlsbergblokk på Rema= 209 kr. Jeg synes det er mye penger for lite.  

Anonymkode: d31d2...cac

Skulle lagt på 40kr så hadde du fått to kg Norwegia og to brød. Ost kan fryses så da hadde du hatt ost i månedsvis. 

Anonymkode: 78923...95d

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg handler sjelden på Meny . Det er en dyr butikk

Anonymkode: 6b472...be7

Men de har mange gode tilbud 

Anonymkode: 2c5ab...9ea

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kjøpmann sitter neppe igjen med hele gevinsten. Det er blitt dyrere å produsere ost pga økte strømpriser og økte lønninger hos meieriene og det samme hos kjøpmannen.

Tviler på at lønnsøkning er den store faktoren. Da omentrent alle i Norge har hatt en lønnsøkning som ikke følger med prisøkningene...

Anonymkode: a6ff5...3fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tviler på at lønnsøkning er den store faktoren. Da omentrent alle i Norge har hatt en lønnsøkning som ikke følger med prisøkningene...

Anonymkode: a6ff5...3fd

Lønnsøkning er lønnsøkning uansett om den følger prisstigningen. 

Legg sammen lønnsøkning for de som henter melken på gården, de som jobber på meieriet, den som kjører osten til butikken og de som jobber i butikken. Til sammen blir det en del.

Skrevet

Rart at norskproduserte varer selges så mye billigere i Sverige, selv i new york så får man norvegia billigere enn i Norge, fikk helt sjokk når jeg så det.

Lønn er ikke ett argument, i hvertfall ikke nå som butikkansatte eller produksjonsarbeidere ikke har hatt noe reel lønnsvekst.

Anonymkode: f92e6...4b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...