Værdame Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Har en venninne som jeg har hatt siden videregående. Nå er vi middelaldrende begge to. Jeg føler vi har glidd veldig fra hverandre og at jeg ikke har så veldig lyst til å ha kontakt med henne lenger. Men hun føler det tydeligvis ikke på samme måte og ber meg stadig på besøk og komme på hytta deres osv. Jeg finner stadig på unnskyldninger om at det ikke passer osv og tenker at hun burde ta hintet siden jeg aldri tar initiativ til å møtes og aldri ber henne til meg. Men det virker ikke som hun tenker i de baner. Hvordan få henne til å skjønne uten å såre henne?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Det vil uansett såre henne om hun finner ut at du ikke vil ha kontakt med henne mer. Anonymkode: 1d992...1be 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 Det er jo du som glir vekk, og ikke gidder. Hvorfor har du ikke lyst på kontakt? Anonymkode: ccc86...af1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Hva med å heller tenke gjennom om du kan tilrettelegge for et vennskap som faktisk passer for deg som du er i dag? Alltid hyggelig å ha noen å gå tur med i blant eller andre aktiviteter der man fint kan holde en viss distanse men likevel være venner. Med mindre hun er ond eller veldig irriterende hørtes det litt kaldt ut å dumpe gamle venner fordi "vi har vokst fra hverandre". Anonymkode: 7ea09...c36 5
Værdame Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo du som glir vekk, og ikke gidder. Hvorfor har du ikke lyst på kontakt? Anonymkode: ccc86...af1 Fordi jeg føler at vi har utviklet oss i litt forskjellige retninger. Man er jo ikke den samme personen hele livet.
Værdame Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å heller tenke gjennom om du kan tilrettelegge for et vennskap som faktisk passer for deg som du er i dag? Alltid hyggelig å ha noen å gå tur med i blant eller andre aktiviteter der man fint kan holde en viss distanse men likevel være venner. Med mindre hun er ond eller veldig irriterende hørtes det litt kaldt ut å dumpe gamle venner fordi "vi har vokst fra hverandre". Anonymkode: 7ea09...c36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å heller tenke gjennom om du kan tilrettelegge for et vennskap som faktisk passer for deg som du er i dag? Alltid hyggelig å ha noen å gå tur med i blant eller andre aktiviteter der man fint kan holde en viss distanse men likevel være venner. Med mindre hun er ond eller veldig irriterende hørtes det litt kaldt ut å dumpe gamle venner fordi "vi har vokst fra hverandre". Anonymkode: 7ea09...c36 Ja, jeg prøver jo å holde et minimum av kontakt. Hun er absolutt ikke ond og har ikke gjort meg noe. Det er bare det at jeg ikke har lyst til å til tilbringe tid med henne. Og så får jeg dårlig samvittighet fordi hun snakker om at hun setter så stor pris på meg og at det er så hyggelig å ha vennskap som man har hatt i mange år osv…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 Hun har det sikkert bedre uten å håpe at du har lyst på vennskap. Anonymkode: 5c92c...452 1
ESFP Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 Værdame skrev (8 timer siden): Har en venninne som jeg har hatt siden videregående. Nå er vi middelaldrende begge to. Jeg føler vi har glidd veldig fra hverandre og at jeg ikke har så veldig lyst til å ha kontakt med henne lenger. Men hun føler det tydeligvis ikke på samme måte og ber meg stadig på besøk og komme på hytta deres osv. Jeg finner stadig på unnskyldninger om at det ikke passer osv og tenker at hun burde ta hintet siden jeg aldri tar initiativ til å møtes og aldri ber henne til meg. Men det virker ikke som hun tenker i de baner. Hvordan få henne til å skjønne uten å såre henne? Dårlig gjort å hinte til en venninne du har hatt i mange år og forvente at hun tar hintene. Det kan være ganske sårende å bli avvist gang på gang slik som hun sikkert gjør nå.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 ESFP skrev (14 timer siden): Dårlig gjort å hinte til en venninne du har hatt i mange år og forvente at hun tar hintene. Det kan være ganske sårende å bli avvist gang på gang slik som hun sikkert gjør nå. Vanskelig uansett. En slår liksom ikke opp med en venn. Ofte fader det litt gjensidig ut. Det er ikke ego å ønske seg bort, men ts bør tenke gjennom hvorfor. Jeg har mange gamle venner jeg møter nå og da. Går en tur 4 ganger i året, eller treffes mer / mindre i perioder. Man kan fint ha venner som ikke er helt lik oss selv. Jeg har ingen problem med det. Men jeg orker ikke å møte venner hver uke da jeg har en meget sosial jobb, har mann og barn. Anonymkode: afef5...b06
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 Værdame skrev (23 timer siden): Fordi jeg føler at vi har utviklet oss i litt forskjellige retninger. Man er jo ikke den samme personen hele livet. Så du vil bare ha venner som ikke gir deg perspektiver? Se deg i speilet.. Anonymkode: ccc86...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå