Gå til innhold

Omgangssyke og bursdagsfeiring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vet alle hvor smittsomt omgangssyke er. Nå har barnet blitt sykt i natt og vi skal i bursdag i morgen.. blir hele familien hjemme? Eller kan noen av de friske dra? 

Er et stort selskap som vi alle har gledet oss til, livredd for å dra med smitte.. 

Anonymkode: 5a70c...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De friske kan dra, men greit at de er litt ekstra forsiktige.

Anonymkode: 4c24f...a97

Skrevet

De du tror er friske, kan fort vise seg å være smittet allerede. Så jeg hadde holdt alle hjemme. Utrolig gøy når de kommer i besøket og må si at du er hjemme med ungen med spysyken, jeg hadde bedt resten om å gå hjem igjen 

Anonymkode: c02ed...ee2

• Liker 9
Skrevet

Bli hjemme… Hilsen alle de andre gjestene :) 

Anonymkode: 2161d...30f

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Alle blir hjemme.

Anonymkode: 46d79...9d6

• Liker 4
Skrevet

Ei venninne ble skikkelig syk på julaften for noen år siden. Søskenbarnet hadde kommet innom med gaver fra familien, klemte henne og pratet litt, og før hun dro kom det frem at resten av familien lå hjemme med omgangssyke. Det gikk altså en halv dag før venninna mi var smittet.

Anonymkode: 356bd...ad3

• Liker 1
Skrevet

Alle blir hjemme.

Anonymkode: 85630...3e2

• Liker 2
Skrevet

Hvis det skal feires utendørs mener jeg at friske kan dra. Innendørs blir alle hjemme.

Anonymkode: 85630...3e2

• Liker 2
Skrevet

Tja. Kjipt for andre å bli syke, men samtidig så trenger man ikke være hysterisk. Jeg ville fulgt gjeldene anbefalinger om at den syke holder seg hjemme og de andre kan dra. Er det noen i selskapet som er skrøpelig og i risikosonen for slike sykdommer ville jeg kanskje vurdert det annerledes. Vi holder ikke hele familien hjemme fra skole og barnehage bare fordi én er dårlig, ser ikke at dette er noe annerledes egentlig.

Anonymkode: ebfbc...57f

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi vet alle hvor smittsomt omgangssyke er. Nå har barnet blitt sykt i natt og vi skal i bursdag i morgen.. blir hele familien hjemme? Eller kan noen av de friske dra? 

Er et stort selskap som vi alle har gledet oss til, livredd for å dra med smitte.. 

Friske og friske.

For all du vet kan de begynne å kaste opp eller få løs mage rett etter feiringen. 

Ta ansvar. Hold alle hjemme. Ikke ødelegg festen for de andre.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Neiiii!

Anonymkode: a3b26...577

Skrevet

Vi hadde dratt, men vi har aldri blitt smittet av hverandre og ungdommen i hus har aldri hatt omgangssyken 

Anonymkode: 3cc40...cd1

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme.
Jeg ble invitert i en bursdag en gang hvor barna nylig hadde hatt omgangssyke. Det hadde gått 48 uker siden oppkast. Men foreldrene ble syke midt i selskapet! Jeg takket heldigvis nei til å komme fordi jeg var skeptisk og hadde en dårlig magefølelse 😆 Lettelsen var stor etterpå. Flere av gjestene ble smittet.

Anonymkode: aa597...525

• Liker 1
Skrevet

48 timer skulle det selvfølgelig stå

Anonymkode: aa597...525

Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger at noen familiemedlemmer kommer, selvom feks en av foreldrene er hjemme med ett av barna som har omgangssyken. Men vi valgte å holde alle, også de friske, hjemme da to av barna nylig hadde hatt omgangssyken hos oss. Midt under selskapet begynte det tredje barnet å kaste opp… Glad vi hadde holdt oss hjemme da 🙈😅

Anonymkode: 7a62a...cf5

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at hele familien bør holde seg hjemme. Flere kan allerede være smittet men det har ikke brutt ut enda. Dere risikerer å smitte alle de andre i det selskapet. 
Tenk så upopulære dere blir om dere smitter flere andre.. 

Anonymkode: 1aa9d...8db

• Liker 1
Skrevet

Såklart bør alle være hjemme. Det bryter ikke ut på alle samtidig!

Skrevet

Hold dere hjemme!!! For noen år siden lå nevøen min med spysyk, så han og moren ble hjemme, mens far og søster kom i familieselskap. Under 36 timer senere lå alle gjestene inkl. oldeforeldre på over 80, og jeg som høygravid å kasta opp. Viste seg å være omgangssyken. 

Anonymkode: 7cf47...17a

• Liker 1
Skrevet

Vi holdt oss hjemme alle sammen, viste egentlig at det var rett avgjørelse men samtidig så er det flere som skal i selskapet som blir skuffet og sier vi overreagerer.. så er neimen ikke lett

ts 

• Liker 2
Skrevet

Riktig avgjørelse å bli hjemme. Hvis dere hadde dratt og de hadde blitt smittet hadde de nok også blitt skuffet. Umulig å gjøre folk fornøyde

Anonymkode: fc5fd...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...