Gå til innhold

Ingen som virkelig "treffer" meg.Er jeg for kresen eller skal jeg vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært singel et par år etter å ha vært gift i 15 år. Har vært på diverse dating sider, men saken er den at joda, jeg ser mange flotte menn, men ingen (!!) treffer meg i hjertet. Ingen jeg kjenner at jeg får lyst til å bli bedre kjent med eller treffe. Jeg vet ikke om det handler om at jeg er redd (for det er jeg) eller at jeg er for kresen, eller om det bare rett og slett ikke er sånn enda, at jeg har møtt en som pirker i følelsene mine.....Jeg lurer på om jeg skal vente og håpe at han dukker opp, eller bør jeg hoppe i det og liksom utforske en jeg ikke finner så interessant?

Anonymkode: 7c2c7...6d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har vært singel et par år etter å ha vært gift i 15 år. Har vært på diverse dating sider, men saken er den at joda, jeg ser mange flotte menn, men ingen (!!) treffer meg i hjertet. Ingen jeg kjenner at jeg får lyst til å bli bedre kjent med eller treffe. Jeg vet ikke om det handler om at jeg er redd (for det er jeg) eller at jeg er for kresen, eller om det bare rett og slett ikke er sånn enda, at jeg har møtt en som pirker i følelsene mine.....Jeg lurer på om jeg skal vente og håpe at han dukker opp, eller bør jeg hoppe i det og liksom utforske en jeg ikke finner så interessant?

Sånn føles det til meg og. Jeg råder deg til å vente til du kjenner rette følelsen når du treffer rett person. Og skal prøve med noen man ikke er interessert er jeg redd fort kan gjøre du havner oppi noe du vil angre.. at du gjør et dårlig valg. Er veldig vanskelig syns jeg og.

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 2
Skrevet

Å bare se på, er overfladisk. For å bli kjent med en ny, må en faktisk kommunisere med de. Bli kjent, finne på noe sammen, er det noe som er felles, alt trenger ikke være det. Men vet også av erfaring når kvinne har spurt etter hva jeg jobber med, så blir det tyst. Hvorfor? Aner ikke. Men antar det er lite å ”hente” på den biten. For meg har jobb null og nada å si. Tjener hun mer, eller mindre enn meg, så er det bare slik. 

Anonymkode: 91426...fe5

Skrevet

Jeg ser ikke engang mange flotte menn..som kvinne på 43 blir jeg skremt av antallet jevnaldrende menn som hadde sagt ja takk til en tenåring..om han så var last man standing så tar jeg hadde jeg ikke tatt i en mann som kunne gått for en tenåring når de er 30+..det er bare heslig..

Anonymkode: 22d1a...4ea

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser heller ikke noen som treffer meg. Det er mange kjekke og pene mennesker, men det går ann kke dypere enn det. 

Selv så tror jeg at det handler om meg selv, jeg har fått ei sperre eller noe slikt kanskje. Har vært i samme forholdet med en mann i over 20 år, og føler meg oppbrukt og utnytta. Han fikk alt han ville mens jeg var dum og kjempet og  ventet og ventet på at jeg også skulle få det slik jeg ønsket. Når han endelig forsto at jeg mener alvor så har jeg valget om å akseptere at hans ord er loven eller å gå.

Dette tror jeg lager en sperre hos meg, det er lettere å ikke la noe treffe meg, komme innpå meg for det er tryggest .. det virker logisk ut men jeg klarer ikke å føle på det.

Anonymkode: d3818...bd2

• Hjerte 2
Skrevet

Men er det realistisk å finne en partner gjennom dating-sider? Du ser jo bare noen gode eller dårlige bilder og kanskje en tekst som sminker virkeligheten litt. Ikke mye å bli "truffet" av.  

Som mann 50 har jeg alltid fått høre at jeg er over snittet ok å se på, over snittet godt trent og holder meg ganske bra for alderen. De ytre faktorne er nok ok - de som synes på dating-apper.  Men det er ikke der jeg scorer hos damer. Jeg var ikke interessant nok på sånne ting før og erfaringen fra datingsider er at jeg er ikke noe mer interessant nå (sikkert mindre). Det har aldri vært slik det har fungert. Jeg har blitt "truffet" av damer og de har blitt "truffet" av meg når vi treffes uformelt og gnistene begynner å fly. Det er sånn det skjer! Og forhold aldri vært et problem for meg. I tillegg til et langt ekteskap som dessverre møtte sin slutt, har jeg nesten alltid vært i stabile forhold. Men de har alltid skjedd på den måten man minst forventer.. 

Er det ikke sånn for oss alle da? At det er de spesielle møtene som plutselig utvikler seg. Men nå er alle hekta på at alt skal skje gjennom Tinder og gjennom en streng dating-regi. Jeg tror ikke noe på det. Det er bare enkelthistorier og reklame alle knytter sine håp til. 

TS: Vil du oppleve gnisten, tror jeg du må endre strategi.   

Anonymkode: 8cdd2...295

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Bilder gjengir ikke et individs eventuelle sjarm og personlighet. Du ser bare et "dødt" bilde og da må du vurdere i større grad etter hvilket inntrykk bilde gir. Du går glipp av det som kunne vært personlig sjarm eller kjemi i virkeligheten. Jeg tipper at der er minst 1 person du har sett bilde av og vurdert som uaktuell, som du ville hatt kjemi med om du ble gradvis kjent med han i virkeligheten.

Skrevet

Problemer er at du prøver å finne folk på datingsider. Der er det ikke spennende folk. Og mannfolkene der er de som ikke evner å tiltrekke seg kvinner i det virkelige liv. Du må ut av huset. 

På den andre side har du jo helt feil fokus. Om du forventer at noen skal «treffe deg» før du i det hele tatt møter dem er du helt ute å kjører. Du må ut å treffe folk. Ha sex. Skape nye relasjoner. Leve livet. Og DA.. treffer man noen. Om du bare skal desperat kaste deg inn i et nytt monotont forhold er det bare å plukke deg en fyr fra match.com 

Anonymkode: 3c6fd...46d

Skrevet

Hadde vært veldig merkelig om en mann du har sett bilde av og chattet med pirker i følelsene dine. Du må jo møte en du bare syns ser ok ut også se an. 

Jeg har møtt 30 stk fra tinder som jeg syns så helt ok ut eller bra ut, men den siste som jeg var mest skeptisk på av alle jeg møtt, fikk jeg følelser for. Var så skeptisk at jeg vurderte å ikke gidde å dra på daten, hadde lagt opp ordentlig escape plan og planlagt med venninne om at hun skulle ringe meg å si at hun var kastet ut på gaten av typen og at jeg måtte møte henne. Dette hadde jeg aldri gjort før. Han hadde fine øyne på bildene (som er veldig viktig for meg) men syns han så ut som en slask. Var redd han skulle komme i joggebukse og være drit harry, men han var pent kledd og ikke harry i det heletatt. Ble helt satt ut når han kom og sendte mld til venninne og sa ingen fare! Og DE øynene da 🥰

Anonymkode: d55cb...fac

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må ut å treffe folk. Ha sex.

Nei, TS, du  ikke det, nei! Det er vel problemet til mange damer. De har sex alt for tidlig, med menn som har nettop det som mål for daten og forsvinner etterpå.  Det er selvfølgelig opp til deg, men jeg ser dette mønsteret i mange tråder på KG. Jenter som er skuffet over at daten endrer personlighet og/eller forsvinner så fort de har hatt sex. 

Anonymkode: 8cdd2...295

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde vært veldig merkelig om en mann du har sett bilde av og chattet med pirker i følelsene dine. Du må jo møte en du bare syns ser ok ut også se an. 

Jeg har møtt 30 stk fra tinder som jeg syns så helt ok ut eller bra ut, men den siste som jeg var mest skeptisk på av alle jeg møtt, fikk jeg følelser for. Var så skeptisk at jeg vurderte å ikke gidde å dra på daten, hadde lagt opp ordentlig escape plan og planlagt med venninne om at hun skulle ringe meg å si at hun var kastet ut på gaten av typen og at jeg måtte møte henne. Dette hadde jeg aldri gjort før. Han hadde fine øyne på bildene (som er veldig viktig for meg) men syns han så ut som en slask. Var redd han skulle komme i joggebukse og være drit harry, men han var pent kledd og ikke harry i det heletatt. Ble helt satt ut når han kom og sendte mld til venninne og sa ingen fare! Og DE øynene da 🥰

Så søt historie

Skrevet

Det er vanskelig å finne hjertefølelsen for noen på datingsider og apper basert på bilde og profil blant hundrevis eller tusenvis av "likestilte". 

På slike plattformer møter man folk med tvil foran lyst, og kan ikke føle kjemi i det hele tatt. Og det utgangspunktet er dårlig å lete etter kjærlighet i.

Synes ikke du skal "ta til takke med" noen, men tror du må prøve å gi noen med et godt utgangspunkt en sjanse. Og ta steget sosialt ganske raskt, foran teknologi. Eventuelt så burde du logge deg av datingprofilen og heller satse på den gammeldagse sosiale metoden. Det er lettere sagt enn gjort da den gammeldagse sosiale metoden er "utleggs", da inntrykket er at dating nærmest kun skal skje gjennom datingsider i dag. 

Jeg tror datingsider er hovedgrunnen til at singelheten øker og at folk ikke klarer å finne hverandre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde vært veldig merkelig om en mann du har sett bilde av og chattet med pirker i følelsene dine. 

Det er ikke merkelig å bli betatt av noen man skriver med. Jeg visste med en gang nåværende kjæreste skrev til meg at her var det noe spesielt. 

Anonymkode: 3e2c5...4ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke merkelig å bli betatt av noen man skriver med. Jeg visste med en gang nåværende kjæreste skrev til meg at her var det noe spesielt. 

Okei... men det kunne du uansett ikke vite 100% før du møtte han. Han kunne vært helt annerledes i virkeligheten.

Det er mer merkelig å bli betatt av noen man bare skriver med, enn å ikke bli det. Det vanligste er at man må møtes i virkeligheten før man kan avgjøre om man føler noe eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Okei... men det kunne du uansett ikke vite 100% før du møtte han. Han kunne vært helt annerledes i virkeligheten.

Det er mer merkelig å bli betatt av noen man bare skriver med, enn å ikke bli det. Det vanligste er at man må møtes i virkeligheten før man kan avgjøre om man føler noe eller ikke. 

Han var helt lik i virkeligheten. Snakket akkurat sånn som han skrev. Samme gode stemning mellom oss live som på melding. Eneste forskjell var at møtet live var mer flørtete og sensuelt, og at jeg kunne ta på ham, lukte på ham og se ham inn i øynene. 

Skrevet

kjenner meg igjen.. har vært singel i 5 år. og har med hele meg «gitt folk en sjanse» fordi man ikke skal skrive noen av for lett. Men har funnet ut at om det ikke treffer deg på det romantiske plan, om det ikke er noe betatthet i starten, så kommer det neppe heller. så jeg synes det er greit å kutte ut å gå videre om man ikke kjenner noe. 

Har to stykker menn jeg dater et års tid faktisk hver, fordi jeg håpet at de følelsene skulle dukke opp.. oppegående, modne, morsomme, snille og fine menn på alle måter, men bare kjente ikke noen kjæreste-følelser.

Det er ikke så rart at man må møte mange når man driver med «dating» heller 😊i mine to forhold møtte jeg dem etter jeg hadde møtt maaange gutter på skole, hos venner, på aktiviteter, uten å få følelser for noen av disse. Så statistisk sett så faller jeg vel for én av 200 menn. mange man har kjemi med, men den gnisten er nok en sjeldenhet og noe du må ha tålmodighet for. Ikke ta til takke med å bare «like» noen! livet er for kort til å ikke oppleve lidenskap 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nå er jeg mann, ikke gift og sannsynligvis noen år yngre enn deg. Når det er sagt synes jeg det høres ut som en dårlig ide å utforske en du i utgangspunktet ikke føler noe attraksjon før. I beste fall kaster dere bare bort tiden til hverandre og har det ganske hyggelig en periode før dere etterhvert takker for tiden og. leter videre. Det er iallefall min erfaring. Det bør være gnister og kjemi i starten. Noe å kunne bygge videre på. 

Anonymkode: 4b982...03c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han var helt lik i virkeligheten. Snakket akkurat sånn som han skrev. Samme gode stemning mellom oss live som på melding. Eneste forskjell var at møtet live var mer flørtete og sensuelt, og at jeg kunne ta på ham, lukte på ham og se ham inn i øynene. 

Ja, du trenger ikke forklare. Jeg skjønner at du var heldig der, men som regel er det IKKE sånn.

At du ble betatt av en på nettet og det viste seg at han var like bra i virkeligheten betyr ikke at det er normalen. Jeg kunne aldri blitt betatt av noen bare over nett, det samme gjelder nok ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg kunne aldri blitt betatt av noen bare over nett, det samme gjelder nok ts. 

Det sa jeg også før det skjedde. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det sa jeg også før det skjedde. 

Er det så viktig da?! Skjønner ikke hvorfor du diskuterer på dette?  Man må jo møtes uansett! De fleste blir betatt etter man møtes. At du ble betatt av noen du ikke har møtt betyr fortsatt ikke at alle blir det! Og det er ikke viktig heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...