AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Skrev et innlegg istad om en merkelig gnage lyd fra kjøkkenet. De fleste sier det må være rotter. Greit det, men hva gjør vi nå?? Hvem skal jeg kontakte? Vi hadde noen hull under vasken og bak den ene skuffen som vi har tettet godt med stålull og lagd flere musefeller. Har ikke sett noe mus etter det men nå har det oppstått den gnage lyden. Skal jeg ta kontakt med skadedyrkontroll? Hvordan skal de bekjempe dette problemet?Hva skal de hjelpe oss med?? Hvor mye tar de i egenandel? Får man hjelp fort som mulig eller må man vente til neste vinter?? Vi bor i en gammel enebolig på landet Anonymkode: 10941...d69
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Ring Anticimex for eksempel. De kommer på befaring. Så legger de ut feller eller gift og forslår andre tiltak. Det kan også være røyskatt eller ekorn, for eksempel. Anonymkode: 74010...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ring Anticimex for eksempel. De kommer på befaring. Så legger de ut feller eller gift og forslår andre tiltak. Det kan også være røyskatt eller ekorn, for eksempel. Anonymkode: 74010...bf9 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pelias Anonymkode: 2e067...5e6 Ok takk Kan ta kontakt med noen av dem. Men hvor dyrt blir det ca?og hva er det som må gjøres? Jeg er aleine med en 3 åring og en nyfødt. Mannen er på jobbreise og skal være borte flere uker fremover. Så hvis skadedyr bekjempere ber meg om må rive ned skapet eller finne åpning på ut siden av huset eller noe lignende så har ikke jeg kapasitet til å gjøre dette😅 Men kan heller ikke vente på mannen må ta tak i dette problemet før rottene gjør store skader Ts Anonymkode: 10941...d69
Drizzt Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok takk Kan ta kontakt med noen av dem. Men hvor dyrt blir det ca?og hva er det som må gjøres? Jeg er aleine med en 3 åring og en nyfødt. Mannen er på jobbreise og skal være borte flere uker fremover. Så hvis skadedyr bekjempere ber meg om må rive ned skapet eller finne åpning på ut siden av huset eller noe lignende så har ikke jeg kapasitet til å gjøre dette😅 Men kan heller ikke vente på mannen må ta tak i dette problemet før rottene gjør store skader Ts Anonymkode: 10941...d69 Det er gratis å få dem på befaring. Så spør du hva de kan gjøre, hvor mye det vil koste, osv.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 Sjekk hva husforsikringen din dekker først, om du ikke allerede har gjort det? Anonymkode: a7b36...2ac 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sjekk hva husforsikringen din dekker først, om du ikke allerede har gjort det? Anonymkode: a7b36...2ac Husforsikring ja? Ehm ja det har vi, men disse forsikringene er en egen kapittel for seg selv...når man trenger dem da kommer de med mange lover og regler som gjør at man må betale alt selv. Men ja vi har forsikring Anonymkode: 10941...d69
maverick22 Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 Neste steget er så samle alle ex-ene dine der
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 Vi hadde også rotter for noen år tilbake (de var døde riktignok). Men vi har toppforsikring på huset, så det ble dekket av forsikringen. Var ikke noe problem, utenom at banken prøvde seg på at prisen for å fjerne de kanskje ble lavere enn egenandelen så det ikke var vits å bruke forsikringen. Heldigvis var han befaringstypen tydelig på at det ikke ville være tilfellet. Anonymkode: 3d210...50f 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 6 minutter siden, maverick22 said: Neste steget er så samle alle ex-ene dine der Når katten er borte danser musa på bordet 😉 Anonymkode: f550e...7bc
PoisonIwy Skrevet 22. januar 2023 #11 Skrevet 22. januar 2023 Er det rotter, eller mus? Det er en vesentlig forskjell mtp hvor mye skade de gjør. Husforsikring dekker følgeskader, men dere må finne ut hvor de kommer inn. Det hjelper skadedyrkontroll selskapet deg med. Myæusebørste/musebånd under kledning, har dere det? 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 PoisonIwy skrev (8 timer siden): Er det rotter, eller mus? Det er en vesentlig forskjell mtp hvor mye skade de gjør. Husforsikring dekker følgeskader, men dere må finne ut hvor de kommer inn. Det hjelper skadedyrkontroll selskapet deg med. Myæusebørste/musebånd under kledning, har dere det? Nei vi har kun tettet synlige hull i kjøkkenet med stålull og lagt musefeller. Ikke gjort noe på utsiden av huset Anonymkode: 10941...d69
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #13 Skrevet 22. januar 2023 Hvis dere bor ute på landet, og ikke veldig nært inntil en gård/gårdsbygning - så er det med veldig stor sannsynlighet mus. De kan lage ganske mye lyd de og. Anonymkode: 41115...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 Vanligvis vil mus spise fra søppelet på kjøkkenet på natta. Sjekk etter muselort der søpla står. Ta ut søpla på natta, sett opp musefelle. Evt rottefelle, men rotter er sjeldne et problem ute på landet. Med mindre du bor på gård. Anonymkode: 41115...7fd
Baktus2024 Skrevet 22. januar 2023 #15 Skrevet 22. januar 2023 (endret) Slik TS beskriver det så er det der rotte , en ganske svær en sådann..de lager høye gnagelyder og kjøkkenet har alt , varme og matlukt..mus vil du knapt høre og tar til takke med ventiler som bol..håper du velger et firma som tar med seg rotten og slipper den ut i skogen , eller kaster den over gjerde til naboen...jeg er imot feller og gift ..feller river dem av seg beina i og gift så tørster dem ihjel, ikke særlig greit syntes jeg..det kan jo være en forsikringssak hvis den har ødelagt mye på sin ferd. Mus går gjerne opp bordkledningen til ventiler eller slår seg ned på loftet , rundt pipa..der er det varm og godt og de jeg har erfart lager lite lyd.. Endret 22. januar 2023 av Baktus 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå