AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Vet ikke hvor jeg skal poste dette. Men synes det er så mange som sliter med helsa, og de som er heldige nok får hjelp. Jeg står på å jobber hver eneste dag, med luselønn i barnehagesektoren, har lån og utgifter. Jeg klarer meg bra, men i perioder hadde det vært fint å hatt en psykolog til å hjelpe meg med panikk angsten som setter kloa i meg og setter meg ut av spill. Men neida, avslag. jeg er langt i fra alene. Barn og unge sliter som aldri før. Voksne blir utbrent, og ufør statistikken går opp. Psykisk helse bygges ned. I et av verdens rikeste land. Hva skjer?? Hva tenker politikere med? norge bak fasaden skal avsløre hvor dårlig det står til med helsetilbud innen psykiatri, og da blir det nok storm. Bra noen tar opp kampen til alle som sliter Anonymkode: d489f...220 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Har du prøvd kommunale tilbud? Privat psykolog? Anonymkode: 6a74f...aef
Helene1982 Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vet ikke hvor jeg skal poste dette. Men synes det er så mange som sliter med helsa, og de som er heldige nok får hjelp. Jeg står på å jobber hver eneste dag, med luselønn i barnehagesektoren, har lån og utgifter. Jeg klarer meg bra, men i perioder hadde det vært fint å hatt en psykolog til å hjelpe meg med panikk angsten som setter kloa i meg og setter meg ut av spill. Men neida, avslag. jeg er langt i fra alene. Barn og unge sliter som aldri før. Voksne blir utbrent, og ufør statistikken går opp. Psykisk helse bygges ned. I et av verdens rikeste land. Hva skjer?? Hva tenker politikere med? norge bak fasaden skal avsløre hvor dårlig det står til med helsetilbud innen psykiatri, og da blir det nok storm. Bra noen tar opp kampen til alle som sliter Anonymkode: d489f...220 jeg kunne ikke vært mer enig! Men også når man ser på kostnadene det er for staten å ikke prioritere og investere i bedre benhandling for psykisk syke, er det åpenbart for meg at med en investering i et bedre behandlingstilbud, vil man få det mangedobbelte tilbake ved å hjelpe syke helt eller delvis tilbake til arbeidslivet. Dette er snakk om veldig mange mennesker i arbeisfør alder. Grunnen til at jeg snakker penger, er at dette er ofte den eneste motivasjonen regjeringen har. Veldig mange vet ikke hvor mangelfullt dagens tilbud er. Mange forstår heller ikke konseptet psykisk sykdom, da det ikke synes på røtgen eller kan skjæres ut med en skalpell. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du prøvd kommunale tilbud? Privat psykolog? Anonymkode: 6a74f...aef Privat har jeg ikke råd til. Kommunalt fikk jeg maks 5 timer. Men jeg klarer meg. Tenker generelt. Det er ikke bare meg, men ekstremt mange i samme situasjon. Anonymkode: d489f...220
Helene1982 Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Privat har jeg ikke råd til. Kommunalt fikk jeg maks 5 timer. Men jeg klarer meg. Tenker generelt. Det er ikke bare meg, men ekstremt mange i samme situasjon. Anonymkode: d489f...220 Det er utrolig trist at psykisk helsehjelp kun skal være tilgjengelig for de rike. Myndighetene forstår ikke mulighetene og alvoret. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 Hos oss legger de ned lavterskeltilbud. Man må søke plass og da er det ikke lavterskel lengre. Kommunen viser til ett tilbud som vi kan bruke, men tilbudet er stengt og leder sitter i bystyret og holder helt kjeft om det. Anonymkode: 40d8e...cae
Helene1982 Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hos oss legger de ned lavterskeltilbud. Man må søke plass og da er det ikke lavterskel lengre. Kommunen viser til ett tilbud som vi kan bruke, men tilbudet er stengt og leder sitter i bystyret og holder helt kjeft om det. Anonymkode: 40d8e...cae skrekkelig
Karoline86 Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vet ikke hvor jeg skal poste dette. Men synes det er så mange som sliter med helsa, og de som er heldige nok får hjelp. Jeg står på å jobber hver eneste dag, med luselønn i barnehagesektoren, har lån og utgifter. Jeg klarer meg bra, men i perioder hadde det vært fint å hatt en psykolog til å hjelpe meg med panikk angsten som setter kloa i meg og setter meg ut av spill. Men neida, avslag. jeg er langt i fra alene. Barn og unge sliter som aldri før. Voksne blir utbrent, og ufør statistikken går opp. Psykisk helse bygges ned. I et av verdens rikeste land. Hva skjer?? Hva tenker politikere med? norge bak fasaden skal avsløre hvor dårlig det står til med helsetilbud innen psykiatri, og da blir det nok storm. Bra noen tar opp kampen til alle som sliter Anonymkode: d489f...220 Huff jeg kan forstå deg så godt.. Jeg er diagnosert med Emosjonell Ustabil Personlighetsforstyrrelse, panikklidelse med agorafobi og ptsd. Det er en kamp hver eneste dag i hodet mitt, fikk avslag på psykolog. Sitter her som et spørsmålstegn, kan ikke fatte og begripe dette.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 Har heldigvis veldig god erfaring med psykisk helsehjelp i min kommune. Har fått god og rask hjelp begge gangene jeg har trengt det. Det er rett og slett nitrist at det skal være så store forskjeller. Anonymkode: a534a...07a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 Karoline86 skrev (7 minutter siden): Huff jeg kan forstå deg så godt.. Jeg er diagnosert med Emosjonell Ustabil Personlighetsforstyrrelse, panikklidelse med agorafobi og ptsd. Det er en kamp hver eneste dag i hodet mitt, fikk avslag på psykolog. Sitter her som et spørsmålstegn, kan ikke fatte og begripe dette. Hm.. så rart, dette syns jeg var rart asså, jeg er ikke ts Anonymkode: 56d01...924
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #11 Skrevet 22. januar 2023 Det er ikke noen mirakelkur når du kommer til psykolog heller. Det er en vits hva de tilbyr av psykisk helsehjelp i Norge. Anonymkode: 0c726...439
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 Nå skal sykehusene kutte enda mer men psykiatrien skulle skjermes som vanlig, det brukes enorme mengder på psykiatri i Norge, så problemet er vel heller at Norge har en mye høyere andel psykisk syke enn noe annet land i verden, det virker som disse ekstreme velferdsgodene bare fører til mer sykdom. Anonymkode: 98999...9ba
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #13 Skrevet 22. januar 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke noen mirakelkur når du kommer til psykolog heller. Det er en vits hva de tilbyr av psykisk helsehjelp i Norge. Anonymkode: 0c726...439 Forstår at du har dårlige erfaringer personlig, men du kan jo ikke snakke for hjelp som er blitt gitt til alle i hele Norge. Om det blir noen mirakelkur eller ikke kommer an på mange ting, blant annet diagnose. Noen sykdommer kan man ikke bli helt frisk fra. Anonymkode: a534a...07a
Karoline86 Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hm.. så rart, dette syns jeg var rart asså, jeg er ikke ts Anonymkode: 56d01...924 Ja at det er rart kan man trygt si. 😨 Fatter det liksom ikke.. Venter på svar på klagen så krysser fingrene for annet svar enn nytt avslag.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #15 Skrevet 22. januar 2023 Det er mye avslag ute og går nå. Kommunen er en vits, bare en unnskyldning for å ikke styrke distriktspsykiatrien. Anonymkode: 11498...66e 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #16 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå skal sykehusene kutte enda mer men psykiatrien skulle skjermes som vanlig, det brukes enorme mengder på psykiatri i Norge, så problemet er vel heller at Norge har en mye høyere andel psykisk syke enn noe annet land i verden, det virker som disse ekstreme velferdsgodene bare fører til mer sykdom. Anonymkode: 98999...9ba Det er nok ingen andre spesialiteter som har hatt den samme enorme reduksjonen i antall sengeplasser som psykiatrien de siste årene. De siste 20 årene har ca. 40% av alle sengeplassene i psykiatrien forsvunnet. Helse sør-øst / OuS skal kutte i rus og psykiatri med hele 245 millioner kroner. Norge har absolutt ikke høyere andel psykisk syke enn andre land. Kan også legge til at å kutte i velferdsgoder bare fører til mer psykisk sykdom, i hvert fall hvis vi ser på andre land. Fascinerende at det går an å tro slike ting. Anonymkode: dcdc0...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå