AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg har vært i flere forhold med menn som ikke har vært bra for meg. Jeg er en som fort får følelser og er veldig forelsket i starten. I ettertid ser jeg at flere av forholdene mine har gått alt for fort i svingene. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å si klart i fra hva jeg tenker, føler og mener når forholdet begynner å bli vanskelig. Selv om enkelte hendelser har vært langt over min grense, likevel ender det bare opp med at jeg gråter og trekker meg unna for en liten stund. Er redd for at mine meninger bare gjør situasjonen vondt verre. Så ender ofte opp med å så tilgi og gå videre frem til jeg ikke klarer mer. "Mannet" meg lenge opp før jeg gjorde det slutt med siste kjæreste og jeg trodde det gikk greit. Men han godtar ikke at det er over og sa at hvis er noen som skulle gjort det slutt så var det han og ikke jeg. Siste melding han sendte sto det: Tror du virkelig at du får noen bedre enn meg? Jeg tør ikke være for kald og avvisende når han er sånn. Jeg takler ikke at han er så sint og er redd for å få han rasende på døren. Hvordan klare å slå hardt mot hardt? Og hvordan kan jeg jobbe med å stå i vanskelige situasjoner og ikke føye jeg fordi jeg er redd? Anonymkode: 9ac3c...c53
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): "Mannet" meg lenge opp før jeg gjorde det slutt med siste kjæreste og jeg trodde det gikk greit. Men han godtar ikke at det er over og sa at hvis er noen som skulle gjort det slutt så var det han og ikke jeg. Siste melding han sendte sto det: Tror du virkelig at du får noen bedre enn meg? Jeg tør ikke være for kald og avvisende når han er sånn. Jeg takler ikke at han er så sint og er redd for å få han rasende på døren. Hvordan klare å slå hardt mot hardt? Og hvordan kan jeg jobbe med å stå i vanskelige situasjoner og ikke føye jeg fordi jeg er redd? Anonymkode: 9ac3c...c53 Da sier du sorry, det er over. Og så blokkerer du ham. Øv deg på å si nei. Anonymkode: db4cc...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Du må overse all kontakt fra han for han forsøker bare å rakke ned på deg nettopp for at du skal bli usikker og desperat og komme krypende tilbake. Det er psykisk vold Hvis du sliter med å få dårlig samvittighet eller usikkerhet etter å ha satt klare grenser kan du få hjelp av psykolog for å endre dette mønsteret. Anonymkode: b8bd0...5b9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Jeg har aldri hatt det sånn som du beskriver, men tenker at du kan ha godt av å snakke med en psykolog. Utover det så vil du nok kunne endre din tankegang ved å prøve å utfordre deg selv, og dermed oppleve at det gir en god følelse etterpå og at det går bra. Anonymkode: 21066...ac7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 Jeg var som deg i ungdomstiden. Det jeg lærte var å ikke snakke bort meningene. Du trenger ikke alltid å forklare alt. Da er det lettere å holde tråden og på det man mener. Blir det samtale og forklaring er det veldig lett for andre og stille spørsmål og vende på det som sies til man tilslutt har sagt seg enig i at man sier noe annet enn det som man egentlig mente. Eks jeg slo opp med en og sa bare at det var over. Anonymkode: 6127b...36b
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg var som deg i ungdomstiden. Det jeg lærte var å ikke snakke bort meningene. Du trenger ikke alltid å forklare alt. Da er det lettere å holde tråden og på det man mener. Blir det samtale og forklaring er det veldig lett for andre og stille spørsmål og vende på det som sies til man tilslutt har sagt seg enig i at man sier noe annet enn det som man egentlig mente. Eks jeg slo opp med en og sa bare at det var over. Anonymkode: 6127b...36b Alltid hatt et veldig behov for å forklare, spesielt hvis jeg er redd for negative reaksjoner. Har prøvd i flere år på å bli bedre på å si klart i fra, men blir super stresset av det. Kan ligge våken en hel natt hvis noen er sint på meg. Er så mye enklere å bare være enig og gi etter 😢 Anonymkode: 9ac3c...c53 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå