AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #81 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg fikk black og har veldig god kredittscore, så det er ikke derfor heller. Kommer uansett til å si det opp. Anonymkode: 9a8a7...09f Jeg snakket med kundetjenesten deres. De sier at det har med kjøpshistorikk å gjøre hvilket kort man har fått. Jeg kan tenke meg at jeg har fått blue fordi jeg var i utlandet i høst og brukte kortet mitt ganske mye... Anonymkode: f2325...7cf 1
-jk- Skrevet 26. januar 2023 #82 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg snakket med kundetjenesten deres. De sier at det har med kjøpshistorikk å gjøre hvilket kort man har fått. Jeg kan tenke meg at jeg har fått blue fordi jeg var i utlandet i høst og brukte kortet mitt ganske mye... Anonymkode: f2325...7cf Jeg fikk silver, og har utelukkende brukt kortet på Coop. 3-4000,- per måned.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #83 Skrevet 26. januar 2023 -jk- skrev (11 minutter siden): Jeg fikk silver, og har utelukkende brukt kortet på Coop. 3-4000,- per måned. Virker som de fleste har fått black. Kanskje dette er folk som ikke har brukt kortet så ofte? Vel uansett hvordan de har regnet de ut er jeg godt fornøyd med det kortet jeg fikk, og jeg kommer ikke til å bestille det nye kortet fra coop som vil gi meg dårligere vilkår enn kortet fra entercard / remember. Anonymkode: f2325...7cf
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #84 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 22.03): Jeg fikk også Silver, med 1%. Det står på nettsiden også at det er 1%. Sikker på at du får 2? https://remember.no/Mastercard/silver Anonymkode: e3b31...384 Nei, jeg tok feil. 1% her også. Anonymkode: 08f90...7a9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #85 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg snakket med kundetjenesten deres. De sier at det har med kjøpshistorikk å gjøre hvilket kort man har fått. Jeg kan tenke meg at jeg har fått blue fordi jeg var i utlandet i høst og brukte kortet mitt ganske mye... Anonymkode: f2325...7cf Så fordi jeg handlet for 175 000 på Coopkortet i fjor så synes de det er smart å gi meg det dårligste kortet slik at jeg sier det opp med en gang? Kan vel ha noe å gjøre med at jeg alltid betaler på forfallsdato kanskje, så de aldri tjener et øre på meg? Anonymkode: f0e96...e65 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #86 Skrevet 26. januar 2023 Jeg fikk mail fra dem i dag, der jeg selv må bestille re:member Black ved å sende dem en epost. Så jeg får heldigvis ikke dette automatisk tilsendt. Men når jeg tenker meg om, så har jeg vel også et Entercard Visakort som ikke har vært i bruk å 5 år. Kanskje derfor jeg får denne mailen? Anonymkode: 7e079...0fa
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #87 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så fordi jeg handlet for 175 000 på Coopkortet i fjor så synes de det er smart å gi meg det dårligste kortet slik at jeg sier det opp med en gang? Kan vel ha noe å gjøre med at jeg alltid betaler på forfallsdato kanskje, så de aldri tjener et øre på meg? Anonymkode: f0e96...e65 Samme her. Har brukt det kortet masse, men alltid betalt på forfall. Fikk det dårligste. Anonymkode: 38e32...809 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #88 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så fordi jeg handlet for 175 000 på Coopkortet i fjor så synes de det er smart å gi meg det dårligste kortet slik at jeg sier det opp med en gang? Kan vel ha noe å gjøre med at jeg alltid betaler på forfallsdato kanskje, så de aldri tjener et øre på meg? Anonymkode: f0e96...e65 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme her. Har brukt det kortet masse, men alltid betalt på forfall. Fikk det dårligste. Anonymkode: 38e32...809 Nei ikke vet jeg, det var det de sa på kundeservice, at det var pga forbruksmønsteret. Dere må jo ikke ha et kort dere ikke ønsker. Anonymkode: f2325...7cf
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #89 Skrevet 26. januar 2023 Amys skrev (På 25.1.2023 den 9.17): Så rart de gir folk forskjellige kort, uten å si noe om det. Jeg har høy kredittgrense, over 100 000, og fikk black. Basert på det dere andre skriver her virker det som alle med lav grense har fått blue/silver (som virker vannvittig mye bedre enn black). Hei, Jeg hadde lav kredittgrense, god kredittscore og betalte alltid ved forfall. Brukte kortet til å handle, men handler ikke spesielt mye siden jeg ikke har familie og noen ganger handler jeg en annen plass enn hos Coop, og da drar jeg ofte det vanlige kortet. Jeg fikk re:member Black, det dårligste kortet! Så jeg mistenker at de gir flere fordeler basert på bruk, for det er sånn de tjener på deg. Jeg kommer til å kvitte meg med det... AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det jeg stusser veldig over er at på remember: sine nettsider, så står det at de har to kredittkort, black og gold. Eneste måten å finne blue og silver er via disse direktelenkene. Googler man finner man kun at blue og silver er utgåtte kort med sinnsyke renter. Anonymkode: 91c8a...8b2 Ja, dette er gamle re:member/Enterkard kort som er avviklet. Jeg at Enterkard har tatt frem de gamle korteneseriene sine: silver og blue, og har funnet ut at de skal bruke de kortene som erstatning for de som kom fra Coop-kredittkortene. De som får blue (2%) er de beste brukerne av kortet, de som har vært sånn passe ok får silver (1%) og de som får re:member black (0%) med ingen spesielle fordeler er de kundene som ikke er så interessante. Jeg tror ikke man kan søke om å få blue eller silver, det kan godt hende man kun kan få dem gjennom denne overgangen? Anonymkode: 639a5...622 1
911 Skrevet 26. januar 2023 #90 Skrevet 26. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så fordi jeg handlet for 175 000 på Coopkortet i fjor så synes de det er smart å gi meg det dårligste kortet slik at jeg sier det opp med en gang? Kan vel ha noe å gjøre med at jeg alltid betaler på forfallsdato kanskje, så de aldri tjener et øre på meg? Anonymkode: f0e96...e65 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samme her. Har brukt det kortet masse, men alltid betalt på forfall. Fikk det dårligste. Anonymkode: 38e32...809 Samme her. Jeg handler på Coop for 10-15000 pr mnd og alltid betalt hele beløpet på forfallsdato. Det er nok derfor jeg også fikk "black". Jeg sa det opp via epost til Coop og fikk bekreftet epost tilbake. "Entercard har informert medlemmene våre om at alle som har et Coop Mastercard fra Entercard i dag, vil motta et Re:member-kort, Entercards eget kredittkortmerke, før 1 februar. Dette for å sikre at du har et betalingsmiddel som du kan velge å bruke i påvente av et nytt Coop Mastercard. Vi beklager ulempene dette medfører for dere." Dermed er det bare å bruke et Visa kort til vi får nytt Coop Mastercard, forhåpentligvis med de samme fordelene vi hadde tidligere. Husk å scanne medlemskortet når du handler hos Coop for å få de rabattene du skal ha. Regner med man kan bruke det gamle MC som medlemskort selv om man ikke kan betale med det. Endret 26. januar 2023 av 911
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #91 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, dette er gamle re:member/Enterkard kort som er avviklet. Jeg at Enterkard har tatt frem de gamle korteneseriene sine: silver og blue, og har funnet ut at de skal bruke de kortene som erstatning for de som kom fra Coop-kredittkortene. De som får blue (2%) er de beste brukerne av kortet, de som har vært sånn passe ok får silver (1%) og de som får re:member black (0%) med ingen spesielle fordeler er de kundene som ikke er så interessante. Jeg tror ikke man kan søke om å få blue eller silver, det kan godt hende man kun kan få dem gjennom denne overgangen? Anonymkode: 639a5...622 Man kan ikke søke nei, for man har kun info om kortene dersom man har fått den "hemmelige" direkte lenken. Og jeg reagerer negativt på at de har disse "hemmelige" kundeprogrammer. Og det er avviklede kort for allmennheten ja, og de nye kortene er ikke i nærheten av å ha samme vilkår og fordeler som de som er avviklet. De har tatt noen gamle kundekonsepter som var helt elendig, og oppgradert de til å være topp-programmene nå. Anonymkode: 91c8a...8b2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #92 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 14.01): Virker som de fleste har fått black. Kanskje dette er folk som ikke har brukt kortet så ofte? Vel uansett hvordan de har regnet de ut er jeg godt fornøyd med det kortet jeg fikk, og jeg kommer ikke til å bestille det nye kortet fra coop som vil gi meg dårligere vilkår enn kortet fra entercard / remember. Anonymkode: f2325...7cf Det kan vel ikke stemme at vi som har fått Black bruker kortet lite. Selv fikk jeg Black og mitt Coop-kort har jeg brukt mye; handlet for over 250 000,- siste året! Er nok fordi at dem ikke ønsker meg som kunde. Betaler alltid alt ved forfall. Så de som har får Blue og Silver betaler vel for «rabattene» selv gjennom renter! jeg skal ihvertfall logge meg inn for å søke om det nye Coop-kortet 1. februar 😊 samt glede meg til kjøpeutbytte neste år. Hentet ut 15 000,- 2 år Coop bonus. Anonymkode: 4f8a7...340 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #93 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan vel ikke stemme at vi som har fått Black bruker kortet lite. Selv fikk jeg Black og mitt Coop-kort har jeg brukt mye; handlet for over 250 000,- siste året! Er nok fordi at dem ikke ønsker meg som kunde. Betaler alltid alt ved forfall. Så de som har får Blue og Silver betaler vel for «rabattene» selv gjennom renter! jeg skal ihvertfall logge meg inn for å søke om det nye Coop-kortet 1. februar 😊 samt glede meg til kjøpeutbytte neste år. Hentet ut 15 000,- 2 år Coop bonus. Anonymkode: 4f8a7...340 Vel, du kan jo se det på den måten. Men de som ikke betaler alt ved forfall uansett, de får likevel mer ut av å ha remember blue framfor det nye kortet til coop. Anonymkode: f2325...7cf
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #94 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel, du kan jo se det på den måten. Men de som ikke betaler alt ved forfall uansett, de får likevel mer ut av å ha remember blue framfor det nye kortet til coop. Anonymkode: f2325...7cf Jeg for min del har allerede Ikanokortet til matvarer. Coopkortet brukte jeg til andre ting. Anonymkode: f0e96...e65
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #95 Skrevet 27. januar 2023 Jeg har en rekke kredittkort, men Coop sitt har aldri vært en av dem. Jeg vet ikke helt hva jeg skulle spare på det. Jeg er Coopmedlem og kan bruke rabattene som ligger i det. Ellers har jeg Ikano Visa som flere i tråden nevner, det gir 2% i alle matvarebutikker (også i utlandet) og koblet opp mot Coopmedlemsskapet som gir ytterligere 1% får jeg 3% i alle Coop-butikker. Det virker helt useriøst å bytte ut kort helt plutselig samt sortere kundene i hemmelige fordelsprogram. Faktisk ganske sjokkerende og ikke noe jeg hadde forventet av Coop. Anonymkode: 0a032...982
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #96 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det virker helt useriøst å bytte ut kort helt plutselig samt sortere kundene i hemmelige fordelsprogram. Faktisk ganske sjokkerende og ikke noe jeg hadde forventet av Coop. Anonymkode: 0a032...982 Nå er vel ikke disse kortene lenger en del av coop sitt fordelsprogram, men det gamle selskapet de benyttet. Coop kommer med nye kort som er knyttet til sitt fordelsprogram etter 1. Februar Anonymkode: 7e079...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #97 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har en rekke kredittkort, men Coop sitt har aldri vært en av dem. Jeg vet ikke helt hva jeg skulle spare på det. Jeg er Coopmedlem og kan bruke rabattene som ligger i det. Ellers har jeg Ikano Visa som flere i tråden nevner, det gir 2% i alle matvarebutikker (også i utlandet) og koblet opp mot Coopmedlemsskapet som gir ytterligere 1% får jeg 3% i alle Coop-butikker. Det virker helt useriøst å bytte ut kort helt plutselig samt sortere kundene i hemmelige fordelsprogram. Faktisk ganske sjokkerende og ikke noe jeg hadde forventet av Coop. Anonymkode: 0a032...982 Det er jo ikke coop som har det nye remember-kortet. Det har ingenting med coop å gjøre. Anonymkode: f0e96...e65 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #98 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har en rekke kredittkort, men Coop sitt har aldri vært en av dem. Jeg vet ikke helt hva jeg skulle spare på det. Jeg er Coopmedlem og kan bruke rabattene som ligger i det. Ellers har jeg Ikano Visa som flere i tråden nevner, det gir 2% i alle matvarebutikker (også i utlandet) og koblet opp mot Coopmedlemsskapet som gir ytterligere 1% får jeg 3% i alle Coop-butikker. Det virker helt useriøst å bytte ut kort helt plutselig samt sortere kundene i hemmelige fordelsprogram. Faktisk ganske sjokkerende og ikke noe jeg hadde forventet av Coop. Anonymkode: 0a032...982 Coop er i en rettstvist med forrige kortselskap. Derfor byttet de plutselig. Anonymkode: fc526...bc9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #99 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Coop er i en rettstvist med forrige kortselskap. Derfor byttet de plutselig. Anonymkode: fc526...bc9 Takk for informasjon Hvilket kortselskap er det? For øvrig står poenget mitt. Hvorfor vil man ha Coop-kort når det finnes så mange bedre kort der ute? Anonymkode: 0a032...982
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #100 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Takk for informasjon Hvilket kortselskap er det? For øvrig står poenget mitt. Hvorfor vil man ha Coop-kort når det finnes så mange bedre kort der ute? Anonymkode: 0a032...982 Du vet jo hvilket kortselskap der er. Anonymkode: f0e96...e65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå