AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Flere som har fått brev om at Coop avslutter samarbeidet med Entercard, og at man må søke om nytt kredittkort hos Remember? Jeg skjønner ikke helt om man får med de samme fordelene hvis man søker om det nye kortet, eller om det er en ny ordning? Anonymkode: e94c7...f13 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Jeg sendte epost. Remember er bare entercard sitt. Det får du automatisk nå som de ikke har avtale med coop lenger. Fikk beskjed om at coop nå gikk inn i samarbeid med sparebank1 om nye kredittkort og at man ville få informasjon/tilbud om dette etter hvert. Fra coop. Anonymkode: 38e32...809 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Ja, det ble nok for dyrt for den banken som har fått ny avtale å kjøpe kundene fra Entercard. Personlig vil jeg ikke ha re:member og kommer til å si det opp. Men jeg fikk beskjed fra Entercard at kortene allerede var bestilt når jeg ringte dem, og de har også kø på grunn av mange som tar kontakt. Du må nok søke om det nye kortet, så hvis situasjonen din har endret seg og du ikke kan få kredittkort lengre så vil dette være svært negativt. Jeg kommer til å si opp Entercard sitt kort for det vil registreres som gjeldramme i Gjeldsregisteret og påvirke mine muligheter til å få nytt kredittkort. Anonymkode: 639a5...622 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Flere som har fått brev om at Coop avslutter samarbeidet med Entercard, og at man må søke om nytt kredittkort hos Remember? Jeg skjønner ikke helt om man får med de samme fordelene hvis man søker om det nye kortet, eller om det er en ny ordning? Anonymkode: e94c7...f13 Man må ikke søke om nytt kredittkort. Det skjer automatisk, men om du ikke ønsker kredittkortet er det fullt mulig å si det opp hvis du ikke skylder noe penger på kortet. Anonymkode: f2325...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 Jeg fikk kortet fra Re:member i posten i går. Ser ikke for meg at jeg vil bruke det, men skal se om det er noen nettbutikker jeg bruker der det kan lønne seg. Avventer med å søke nytt Coop kort til jeg vet detaljene for det nye kortet. Jeg sluttet uansett å bruke det jeg hadde da de kuttet ned bonusen slik at det ikke lenger lønte seg over et annet kort jeg bruker i det daglige. Anonymkode: de5a5...3bd 2 1
Gjest5656 Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg fikk kortet fra Re:member i posten i går. Ser ikke for meg at jeg vil bruke det, men skal se om det er noen nettbutikker jeg bruker der det kan lønne seg. Avventer med å søke nytt Coop kort til jeg vet detaljene for det nye kortet. Jeg sluttet uansett å bruke det jeg hadde da de kuttet ned bonusen slik at det ikke lenger lønte seg over et annet kort jeg bruker i det daglige. Anonymkode: de5a5...3bd Det kan hende de byttet til en annen leverandør med en bedre avtale som kan gi bedre bonus? Vi får vente og se, jeg håper byttet gir noen fordeler for kundene til Coop eller så jobber de jo ikke i våres favør. Personlig synes jeg det du får fra re:member er så dårlig at jeg blir å si opp kortet. Du kan ta en titt her: https://www.remember.no/reward/rabatt/ det er faktisk noen få jeg kunne tenke meg å benytte, men ofte veldig små rabatter og veldig begrenset hva det er nyttig for. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 Mailen som kom i dag oppklarte ting for meg. Men jeg skjønner ikke hvorfor de har sendt ut nye kredittkort fra remember (som også kom i dag)? Dette virker veldig rart. Jeg vil jo ikke ha et kredittkort som ikke gir meg noen fordeler, så da er det bare unødvendig mye styr for dem å sende ut kort som folk må si opp. Dette ble tullete. Tror jeg bytter over til Trumf nå. Anonymkode: e94c7...f13 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 Kortene fra remember er det nok ikke Coop som styrer, men det gamle selskapet som nå er overtatt av remember. Coop har inngått ny avtale med Sparebanken, og det vil være de kortene spm blir de nye coopkortene. Anonymkode: 7e079...0fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Mailen som kom i dag oppklarte ting for meg. Men jeg skjønner ikke hvorfor de har sendt ut nye kredittkort fra remember (som også kom i dag)? Dette virker veldig rart. Jeg vil jo ikke ha et kredittkort som ikke gir meg noen fordeler, så da er det bare unødvendig mye styr for dem å sende ut kort som folk må si opp. Dette ble tullete. Tror jeg bytter over til Trumf nå. Anonymkode: e94c7...f13 Har du ikke fått med deg hvilke fordeler dette kortet fra remember har? Mye bedre enn det gamle kortet fra coop. Anonymkode: f2325...7cf
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 Hvilke fordeler har det kortet mener du Anonymkode: 7e079...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvilke fordeler har det kortet mener du Anonymkode: 7e079...0fa Hvorfor ikke bare lese selv det brevet du har fått? Anonymkode: f2325...7cf
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 De er i en rettskonflikt med det forrige selskapet. Anonymkode: fc526...bc9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har du ikke fått med deg hvilke fordeler dette kortet fra remember har? Mye bedre enn det gamle kortet fra coop. Anonymkode: f2325...7cf Ikke til mitt bruk i hvert fall. Anonymkode: f0e96...e65 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #14 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 0.11): Man må ikke søke om nytt kredittkort. Det skjer automatisk, men om du ikke ønsker kredittkortet er det fullt mulig å si det opp hvis du ikke skylder noe penger på kortet. Anonymkode: f2325...7cf Man må søke om nytt coop kort. Jeg tror veldig mange som har coop sitt kredittkort har det nettopp for bonuspoengene... Ønsker man fortsette få bonuspoeng så må man søke nytt kort. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mailen som kom i dag oppklarte ting for meg. Men jeg skjønner ikke hvorfor de har sendt ut nye kredittkort fra remember (som også kom i dag)? Dette virker veldig rart. Jeg vil jo ikke ha et kredittkort som ikke gir meg noen fordeler, så da er det bare unødvendig mye styr for dem å sende ut kort som folk må si opp. Dette ble tullete. Tror jeg bytter over til Trumf nå. Anonymkode: e94c7...f13 Om du handler mest på trumf-butikker, så bør du bytte kort ja. Jeg handler mest på coop, så det er der jeg får mest poeng. Ja det er litt mer styr å måtte si opp kort, men for min del er fordelene for mye til at jeg bytter til trumf. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du ikke fått med deg hvilke fordeler dette kortet fra remember har? Mye bedre enn det gamle kortet fra coop. Anonymkode: f2325...7cf Om jeg ser på handlemønster de siste tre årene, så hadde jeg fått omtrent 100kr rabatt pr år. Får litt mer via coop altså... Anonymkode: 91c8a...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #15 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Om jeg ser på handlemønster de siste tre årene, så hadde jeg fått omtrent 100kr rabatt pr år. Får litt mer via coop altså... Åja du får det ja. Hvor mange prosent får du normalt når du handler i coop sine butikker? For dette kortet fra remember gir deg ikke bare 2 % i coop sine butikker, men også i alle andre dagligvarebutikker. Virker ikke som du har satt deg inn i fordelene til dette nye kortet. Merkelig at du handler så lite dagligvarer i løpet av et år at du kun kan få ut 100 kroner i bonus... Lurer veldig på hvordan du greier deg med dagligvarer til kun 5000 kroner i løpet av et år, under 100 kroner uka... Anonymkode: f2325...7cf
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #16 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Åja du får det ja. Hvor mange prosent får du normalt når du handler i coop sine butikker? For dette kortet fra remember gir deg ikke bare 2 % i coop sine butikker, men også i alle andre dagligvarebutikker. Virker ikke som du har satt deg inn i fordelene til dette nye kortet. Merkelig at du handler så lite dagligvarer i løpet av et år at du kun kan få ut 100 kroner i bonus... Lurer veldig på hvordan du greier deg med dagligvarer til kun 5000 kroner i løpet av et år, under 100 kroner uka... Anonymkode: f2325...7cf Det nye kortet fra re:member gir IKKE poeng i coop sine butikker. Anonymkode: 91c8a...8b2 3 1
Amys Skrevet 24. januar 2023 #17 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Åja du får det ja. Hvor mange prosent får du normalt når du handler i coop sine butikker? For dette kortet fra remember gir deg ikke bare 2 % i coop sine butikker, men også i alle andre dagligvarebutikker. Virker ikke som du har satt deg inn i fordelene til dette nye kortet. Merkelig at du handler så lite dagligvarer i løpet av et år at du kun kan få ut 100 kroner i bonus... Lurer veldig på hvordan du greier deg med dagligvarer til kun 5000 kroner i løpet av et år, under 100 kroner uka... Anonymkode: f2325...7cf Såvidt jeg kan se er det ingen generell cashback i det hele tatt med remember, hvor har du det fra at man får 2%? Den eneste fordelen med unntak av reiseforsikring ser ut til å være rabattordninger i utvalgte butikker. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 Amys skrev (25 minutter siden): Såvidt jeg kan se er det ingen generell cashback i det hele tatt med remember, hvor har du det fra at man får 2%? Den eneste fordelen med unntak av reiseforsikring ser ut til å være rabattordninger i utvalgte butikker. Nei, hva med å lese brevet du har fått? Anonymkode: f2325...7cf
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #19 Skrevet 24. januar 2023 Amys skrev (26 minutter siden): Såvidt jeg kan se er det ingen generell cashback i det hele tatt med remember, hvor har du det fra at man får 2%? Den eneste fordelen med unntak av reiseforsikring ser ut til å være rabattordninger i utvalgte butikker. Les brevet du har fått, er det så j...a vanskelig? Anonymkode: f2325...7cf
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #20 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det nye kortet fra re:member gir IKKE poeng i coop sine butikker. Anonymkode: 91c8a...8b2 Jo, det gir 2 % i alle dagligvarebutikker, og 0,5 % i alle andre butikker. Anonymkode: f2325...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå