AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Jeg vil forhøre meg litt hvis noen andre her inne har litt erfaring med barnevakt. Jeg er 30 år, og studerer. Har alltid vært veldig glad i barn, og sittet barnevakt, vært dagmamma, jobbet i skolen og i barnehage, og har bachelor i pedagogikk. Jeg er dermed ikke så flink til å sette lønn for meg selv, og har de siste årene tatt 125kr per time. Jeg sitter nå barnevakt for tvillinger på 10 måneder, og har til sammen 90 min reisevei. Jeg tjener til sammen 500 kr på 3t, og da må jeg også ta bort 80 kr i reisekostnader, så tjener egentlig bare 420kr. Jeg vurderer å høre om vi kan diskutere lønnen min, noe jeg ikke tror de er vanskelige med, ettersom at de er veldig greie folk! Jeg ville bare forhøre meg her først, hvis det er noen her som har noen tanker rundt dette. Anonymkode: 91ca6...fbf
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Med den alderen på både deg og barna ville jeg gått opp med hvertfall 100 kr, altså 225 kr timen. Eventuelt sagt at første timen koster 300 og så 125 per time etter det. Da er det mer verdt det å reise ut dit fordi det er jo reisetid og kostnad som er den største ulempen med jobben. Anonymkode: 13c94...5e1 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vil forhøre meg litt hvis noen andre her inne har litt erfaring med barnevakt. Jeg er 30 år, og studerer. Har alltid vært veldig glad i barn, og sittet barnevakt, vært dagmamma, jobbet i skolen og i barnehage, og har bachelor i pedagogikk. Jeg er dermed ikke så flink til å sette lønn for meg selv, og har de siste årene tatt 125kr per time. Jeg sitter nå barnevakt for tvillinger på 10 måneder, og har til sammen 90 min reisevei. Jeg tjener til sammen 500 kr på 3t, og da må jeg også ta bort 80 kr i reisekostnader, så tjener egentlig bare 420kr. Jeg vurderer å høre om vi kan diskutere lønnen min, noe jeg ikke tror de er vanskelige med, ettersom at de er veldig greie folk! Jeg ville bare forhøre meg her først, hvis det er noen her som har noen tanker rundt dette. Anonymkode: 91ca6...fbf Omtrent alle jobber har reisekost så du får 500 ikke 420. Ellers så er lønna innafor. Om du føler du ønsker mer så må du nesten snakke med oppdragsgiver, værste som kan skje er at de hyrer en annen. Anonymkode: 57dde...1f3 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Synes forsåvidt timelønna er ok, men du burde strengt tatt få betalt per barn, og reiseutgifter er det helt vanlig at foreldrene dekker. Anonymkode: e1493...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 Fem hundre kroner for tre timer er jo bra! Men reiseutgifter bør komme i tillegg! Anonymkode: 85a8b...c62 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 250!kr timen pluss reisepenger Anonymkode: 57c5c...8e6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil forhøre meg litt hvis noen andre her inne har litt erfaring med barnevakt. Jeg er 30 år, og studerer. Har alltid vært veldig glad i barn, og sittet barnevakt, vært dagmamma, jobbet i skolen og i barnehage, og har bachelor i pedagogikk. Jeg er dermed ikke så flink til å sette lønn for meg selv, og har de siste årene tatt 125kr per time. Jeg sitter nå barnevakt for tvillinger på 10 måneder, og har til sammen 90 min reisevei. Jeg tjener til sammen 500 kr på 3t, og da må jeg også ta bort 80 kr i reisekostnader, så tjener egentlig bare 420kr. Jeg vurderer å høre om vi kan diskutere lønnen min, noe jeg ikke tror de er vanskelige med, ettersom at de er veldig greie folk! Jeg ville bare forhøre meg her først, hvis det er noen her som har noen tanker rundt dette. Anonymkode: 91ca6...fbf Tenker du kan be om litt høyere lønn, selv om 166 skattefrie i timen ikke er så verst som barnevakt. Men du har en relevant utdanning og passer også tvillinger, så det bør gjenspeile lønna. Men, sitter du stort sett barnevakt etter leggetid, slik at du stort sett får sitte i fred og se på tv? Eller er det leking, mating, stell og legging? Får du forsyne deg i skapene? Har de valgt deg nettopp pga din bakgrunn, eller grunnet slektskap/vennskap, eller kunne de vært fornøyde med en attenåring uten relevant utdanning til å passe barna? Dette er sånt jeg ville tenkt gjennom før forespørsel om lønnsøkelse. Anonymkode: b58c2...cdd 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 Kjære vene, de ufaglærte 14-16 åringene som jobber hos oss tjener mer enn deg. Og de får i tillegg feriepenger og pensjon. Du skal definitivt ha en annen timepris/timelønn. Jeg ville tenkt 200-300 kr/t. Anonymkode: 16e63...b75 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 Hvis de ikke går med på lønnsøkning så ville jeg heller fått meg en enkel deltidsjobb hvis jeg var deg. Der vil du mest sannsynlig tjene dobbelt så mye og muligens få kortere reisevei? Ellers tenker jeg at 200 kr timen pluss en ekstra time for reise ville vært ok. Altså 800 kr for 3t. Anonymkode: b4ed3...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kjære vene, de ufaglærte 14-16 åringene som jobber hos oss tjener mer enn deg. Og de får i tillegg feriepenger og pensjon. Du skal definitivt ha en annen timepris/timelønn. Jeg ville tenkt 200-300 kr/t. Anonymkode: 16e63...b75 Hvilken jobb er det? Er ikke lett for så unge å få jobb Anonymkode: a702b...02d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #11 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): 250!kr timen pluss reisepenger Anonymkode: 57c5c...8e6 Bedre betalt enn jeg har i min vanlige jobb, og jeg må skatte av det 😁 Anonymkode: 9b912...999 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 Takk for svar alle sammen! Jeg ønsket helst ikke reisevei, da jeg som regel velger noen i området jeg bor i. Jeg kjenner ikke denne familien fra før, og de oppsøkte meg, så sa jeg ja før jeg innså at reiseveien ville være så lang. Jeg leker, mater, steller og legger dem mens jeg er der. Så de sover deler av tiden. Men, ettersom at de er så små, så våkner de også, så jeg må av og til stå å vugge på en av dem til han sovner, og det tar tid noen ganger. I kveld hadde jeg ca 30 min hvor det var helt stille, og jeg kunne "slappe av". Jeg skal ta det opp med foreldrene, men nå har jeg litt å gå ut i fra! Anonymkode: 91ca6...fbf 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #13 Skrevet 23. januar 2023 Hvis de som passer barna skal ha like mye eller mer enn de som trenger barnepass kan jo like godt folk være hjemme hos barna selv og ikke arbeide. Det er helt vanlig at man tjener mindre som barnevakt, men ikke 200-250 kr timen, hjelpes. Men det er lov å spørre om en økning. Anonymkode: 16e8d...b79 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #14 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 1.37): Bedre betalt enn jeg har i min vanlige jobb, og jeg må skatte av det 😁 Anonymkode: 9b912...999 Ja, og da kan du jo like godt være hjemme hos barnet selv hvis du skal betale mer for barnepass enn du tjener på å arbeide. Anonymkode: 16e8d...b79 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #15 Skrevet 23. januar 2023 Hadde definitivt tatt 200 kr timen. Du passer jo TO barn. Anonymkode: a9f74...6e6 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #16 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis de som passer barna skal ha like mye eller mer enn de som trenger barnepass kan jo like godt folk være hjemme hos barna selv og ikke arbeide. Det er helt vanlig at man tjener mindre som barnevakt, men ikke 200-250 kr timen, hjelpes. Men det er lov å spørre om en økning. Anonymkode: 16e8d...b79 Nå skal de vel ha barnevakt på kvelden fordi de skal ut og spise eller noe, ikke fordi de skal på jobb. Men ja, har de ikke råd til å betale grei lønn så kan det hende de må passe barna selv. Ser ikke helt hvordan det er ts sitt problem. Hvis man skal regne på det, og foreldrene tjener 250 kr timen hver, så må de bare jobbe 1,5 time hver for å dekke opp 4 timer barnevakt for 200kr timen. Syns ikke det er helt urimelig. Anonymkode: b4ed3...fe8 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #17 Skrevet 23. januar 2023 Jeg skulle hatt rimelig godt betalt for å passe tvillinger på 10 mnd!! 🙈 Anonymkode: 36e03...424 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #18 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 1.45): Takk for svar alle sammen! Jeg ønsket helst ikke reisevei, da jeg som regel velger noen i området jeg bor i. Jeg kjenner ikke denne familien fra før, og de oppsøkte meg, så sa jeg ja før jeg innså at reiseveien ville være så lang. Jeg leker, mater, steller og legger dem mens jeg er der. Så de sover deler av tiden. Men, ettersom at de er så små, så våkner de også, så jeg må av og til stå å vugge på en av dem til han sovner, og det tar tid noen ganger. I kveld hadde jeg ca 30 min hvor det var helt stille, og jeg kunne "slappe av". Jeg skal ta det opp med foreldrene, men nå har jeg litt å gå ut i fra! Anonymkode: 91ca6...fbf Si at du blir nødt til å takke nei om det ikke er mulig å øke lønna. Anonymkode: 0eefd...a92 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #19 Skrevet 23. januar 2023 Folk har jo helt urimelige krav her og foreslår lønn over det som er normalt i vanlige jobber. Barnevaktjobb er ikke en profesjonell jobb, men ekstra inntekt de færreste betaler skatt av. Mer som en slags tjeneste det man ofte får mat og drikke. Anonymkode: ae170...787 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #20 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg skulle hatt rimelig godt betalt for å passe tvillinger på 10 mnd!! 🙈 Anonymkode: 36e03...424 Det er jo bare å takke nei om jobben ikke er for deg. Anonymkode: ae170...787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå