Gå til innhold

Erfaring ang nedsatt sædkvalitet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker ingen negativitet, kun deres erfaringer. Mannen har 7 mill sædceller hver gang han kommer, eller hva man skal si. Alle har god mobilitet og ingen missdannelser. Vi har prøvd i snart 5 år og bli gravide og vi får ikke offentlig hjelp. Veldig frustrerende når man ønsker seg barn. Er det noen som likevel har blitt gravid tross dårlig sædkvalitet og var det noe spesielt som ble gjort? Stillinger osv. spør fordi jeg lurer på om det er noe vi gjør feil. Vi gjør bare vanlig misjonær ved penetrering ved utløsning og samme bakfra, bytter litt på. Men likevel kommer mensen hver mnd, noen ganger litt forsinket men da er det nok ønsketenking å bli gravid at den blir utsatt..

Anonymkode: 554bb...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha lest at stilling ikke har noe å si så lenge han ejakulerer inni deg- så der tror jeg ikke dere gjør «noe feil»😊 Regner med at du har kontroll på syklusen din og at dere prøver å «time» det med eggløsning? Eksperter mener det øker sjansene om det allerede finnes sæd inni deg når egget slipper(dvs sex døgnet før selve eggløsningen👍🏼) Kan hende svømmerene også kunne hatt godt av hjelp «oppover» i form av såkalt «fertility lubricant». Det er jo derfor vi kvinner får dette el-slimet fra naturens side- for å hjelpe svømmerene slik at de kommer seg til riktig sted.

https://www.billige-tester.no/glidecreme/conceive-plus-multi-use/

Vet ikke om svaret mitt egentlig var til hjelp, men forstår så godt frustrasjonen når det tar så lang tid prøving❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandalorian skrev (9 minutter siden):

Mener å ha lest at stilling ikke har noe å si så lenge han ejakulerer inni deg- så der tror jeg ikke dere gjør «noe feil»😊 Regner med at du har kontroll på syklusen din og at dere prøver å «time» det med eggløsning? Eksperter mener det øker sjansene om det allerede finnes sæd inni deg når egget slipper(dvs sex døgnet før selve eggløsningen👍🏼) Kan hende svømmerene også kunne hatt godt av hjelp «oppover» i form av såkalt «fertility lubricant». Det er jo derfor vi kvinner får dette el-slimet fra naturens side- for å hjelpe svømmerene slik at de kommer seg til riktig sted.

https://www.billige-tester.no/glidecreme/conceive-plus-multi-use/

Vet ikke om svaret mitt egentlig var til hjelp, men forstår så godt frustrasjonen når det tar så lang tid prøving❤️

Okei, skjønner. Men jeg har aldri hatt noe form for eggløsningsslim nå i senere alder. Er 25 nå og sisst jeg hadde det så var jeg vel 18.. har kun hvit melkaktig utflod men kan jo hende slimet er inni der. Fikk beskjed at slimhinnene mine er fine, er det eggløsningsslimet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres sånn ut ja👍🏼 Ikke rart om du synes det har forandret seg med alder😊 Du merker det på at det forandrer seg i utseende og «struktur»= mer klissete(sorry for tmi) for å så bli mindre i dagene før mens.

For å være helt sikker går det også an måle med el-tester(disse måler hormoner i kroppen din og kan dermed påvise når du er mest fruktbar= de dagene dere kan prøve å «legge inn» aksjer før og under el) Andre liker å «tempe», måle/føre oversikt over kroppstemp= kroppstemperaturen din stiger med 0,5-0,7 under EL og holder seg slik i 10-14 dager etter frem til mens.  Ved å finne din «baseline»= kroppstemp mellom mens og el så kan du dermed påvise el når du ser at den plutselig har økt med 0,5-0,7🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandalorian skrev (18 minutter siden):

Det høres sånn ut ja👍🏼 Ikke rart om du synes det har forandret seg med alder😊 Du merker det på at det forandrer seg i utseende og «struktur»= mer klissete(sorry for tmi) for å så bli mindre i dagene før mens.

For å være helt sikker går det også an måle med el-tester(disse måler hormoner i kroppen din og kan dermed påvise når du er mest fruktbar= de dagene dere kan prøve å «legge inn» aksjer før og under el) Andre liker å «tempe», måle/føre oversikt over kroppstemp= kroppstemperaturen din stiger med 0,5-0,7 under EL og holder seg slik i 10-14 dager etter frem til mens.  Ved å finne din «baseline»= kroppstemp mellom mens og el så kan du dermed påvise el når du ser at den plutselig har økt med 0,5-0,7🤗

Det kan jeg jo prøve meg frem på, takk for tips😇 leste bare at man må ha eggløsningsslim for å bli gravid naturlig, og har sjekket utflod osv før eggløsning og eggløsningsdagen men kun sånn hvitt, så det er litt deprimerende. Me kanskje det ikke synes for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle, vi må gi hverandre tips og triks når vi kan🤗😊

Jeg synes det er veldig vanskelig å stadfeste min egen eggløsning kun basert på dette «slimet», har tatt laaaang tid før jeg har skjønt forskjell på det utover i syklusen så tester og temper og har nå blitt mye bedre kjent med syklusen og dermed forstått hvordan «mitt slim» ser ut😅 

Men, du har helt rett= trenger det slimet for å føre sædcellene lettere oppover livmorhalsen og videre(tror det er derfor noen har opplevd suksess med den fertility lubricant’en) Tror nok helt sikkert at du har el-slim du også, bare at det ser annerledes ut enn du skulle tro❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjada :) vi er gravid for andre gang nå etter å ha vært på utredning tidligere i fjor hvor de sa at sæden hans var såpass nedsatt at det ikke var vits i å prøve selv. Jeg var og over 40 så sjansene var så små. 

vi har spist masse vitaminer, han har tatt fertil aid vanlig plus  mobility, bestilte fra urtesenteret , dette tok han noen måneder. I tillegg fikk han ekstra B vit, høy dose vit C daglig og vit d. Jeg multivitaminer plus ekstra B, d, C , q10, høydose E. Plus vitex. Tror vitexen forbedrer slimhinnene så radikalt at det er Mye enklere å feste seg. 

sex bakfra gjorde susen også, tror det kommer lengre inn. I tillegg brukte vi glidemiddelet consieve plus. Det skal gjøre det enklere for spermen å svømme i, mange blir gravide på den.

Anonymkode: 2dd5c...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Okei, skjønner. Men jeg har aldri hatt noe form for eggløsningsslim nå i senere alder. Er 25 nå og sisst jeg hadde det så var jeg vel 18.. har kun hvit melkaktig utflod men kan jo hende slimet er inni der. Fikk beskjed at slimhinnene mine er fine, er det eggløsningsslimet?

Slimhinner og el slim er Ikke det samme nei :) med lite el slim er det mye vanskeligere å bli gravid, prøv derfor det glidemiddelet nevnt over :) 

Anonymkode: 2dd5c...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dette problemet. Min mann hadde 8-12 millioner. Vi leste en studie om at C-vitamintilskudd daglig i høy dose kunne gjøre susen. Vi kan aldri vite for sikkert at det var dette som gjorde forskjellen, men han startet på det og etter 6 uker hadde han det legene kalte "normal sædmengde". Vi ble gravid pp2 etter at han startet på dette, og pp2 med nr 2 også, som dessverre endte i SA forrige mnd. Han tar 1500 mg C-vitamintilskudd fordelt i to per dag nå, og vi har troen på at dette gjør forskjellen. Han tar også ashwaganda-kapsler daglig, fordi vi leste at det også kunne ha effekt. Hvem vet? Det skader ikke å prøve, tenker vi. Masse lykke til ❤️ 

Anonymkode: 3f6d5...991

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også noen livsstilstiltak han kan gjøre hvis han ikke har gjort det enda. Kutte alkohol, snus, koffein, etc. Google for flere livsstilsråd som kan være positivt for sædkvalitet  :)

Anonymkode: 79a97...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vi hadde dette problemet. Min mann hadde 8-12 millioner. Vi leste en studie om at C-vitamintilskudd daglig i høy dose kunne gjøre susen. Vi kan aldri vite for sikkert at det var dette som gjorde forskjellen, men han startet på det og etter 6 uker hadde han det legene kalte "normal sædmengde". Vi ble gravid pp2 etter at han startet på dette, og pp2 med nr 2 også, som dessverre endte i SA forrige mnd. Han tar 1500 mg C-vitamintilskudd fordelt i to per dag nå, og vi har troen på at dette gjør forskjellen. Han tar også ashwaganda-kapsler daglig, fordi vi leste at det også kunne ha effekt. Hvem vet? Det skader ikke å prøve, tenker vi. Masse lykke til ❤️ 

Er det et spesielt merke han bruker? Eller er det sånn man får kjøpt på dagligvare butikker osv. Det skader jo ikke å prøve 😇 ellers er han frisk og rask, null røyk/snus og drikker heller ikke, så er dumt med denne sædkvaliteten når man så sterkt ønsker barn😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare tipse deg om Frøyaklinikken. Jeg var der, og Anette satt opp et løp med mye vitaminer for både meg og mannen. Vi prøvde i 2 år, og blir gravide pp 2 etter besøket der! Fikk i tillegg kostholdstips. 
Jeg fikk mye med eggløsningsslim etter jeg startet på vitaminene, og mannen fikk bedre sædkvalitet. Greit å snakke med noken som kan :) tror jeg betalte 1500,- for time + akupunktur. Vitaminer kommer i tillegg, men det høres ut som at du har en del av det du trenger fra før :)

Anonymkode: 07a53...419

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg vil bare tipse deg om Frøyaklinikken. Jeg var der, og Anette satt opp et løp med mye vitaminer for både meg og mannen. Vi prøvde i 2 år, og blir gravide pp 2 etter besøket der! Fikk i tillegg kostholdstips. 
Jeg fikk mye med eggløsningsslim etter jeg startet på vitaminene, og mannen fikk bedre sædkvalitet. Greit å snakke med noken som kan :) tror jeg betalte 1500,- for time + akupunktur. Vitaminer kommer i tillegg, men det høres ut som at du har en del av det du trenger fra før :)

Anonymkode: 07a53...419

Men var mannen nedsatt i sædkvalitet sånn at det nesten ikke var mulig uten ivf? Tenkte på om han på nytt kan utredes, må alt av legejournal inntentes osv? :) han har tatt sædprøve før, de fant utav at den var dårlig men god mobilitet. Men ikke bakgrunnen for hvorfor den er dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det et spesielt merke han bruker? Eller er det sånn man får kjøpt på dagligvare butikker osv. Det skader jo ikke å prøve 😇 ellers er han frisk og rask, null røyk/snus og drikker heller ikke, så er dumt med denne sædkvaliteten når man så sterkt ønsker barn😖

Bare sånne vanlige fra butikken, så det er ikke så dyrt heller. Halvparten morgen og kveld 😇 Ja, det er det virkelig. Og fortvilende når det er uforklarlig hvorfor det er slik. Ut fra det du skriver virker det som dere har fine sjanser selv om det har gått lang tid. Håper dere snart lykkes!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...