AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Jeg opplever vanskeligheter med kjæresten min som er fryktelig gjerrig. Han er i bunn og grunn en utrolig fin fyr, vi har det egentlig ganske bra på alle andre områder. Han er snill, morsom og kreativ. Vi har flere felles interesser. Men når det kommer til penger så er han veldig gjerrig. Vi har vært sammen i ett år, og jeg har enda ikke fått noe av han bortsett fra en øl til jul. Selv ga jeg han både en bursdagsgave han ønsket seg pluss en fin julegave. Vi kan aldri spise ute, for han sier at det er så dyrt, ikke kan vi reise sammen. Da får han helt hetta av å tenke på kostnadene. Vi har vært på noen få dater før vi ble sammen, der betalte vi hver for oss. Jeg reagerte ikke så mye på det fordi jeg synes det er greit å betale for meg selv. Utfordringen er at jeg er i midten av tredveårene og ønsker så gjerne å få et barn, noe han er helt imot. Han har søskenbarn og det har jeg også. Vi har passet på barna flere ganger. Han er kjempeflink med dem og det virker egentlig som han er glad i barn. Jeg har tatt det opp med han flere ganger, selv om han ikke liker å snakke om det. For det meste snakker han det bort. Sist gang klarte han å si at det koster for mye å ha barn. Jeg er sliten av dette. Han har godt betalt jobb og jeg tjener egne penger, skjønner ikke hva det handler om. Ingen av oss har usunn forhold til penger. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 684ae...faf
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Hvorfor er dere kjærester?? Anonymkode: 220bb...ac2 16 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Finne en annen. Du kan ikke endre en voksen mann. Anonymkode: 44e20...abb 11 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Dette må du bare ut av, han kommer aldri til å endre seg. Finn en raus mann å få barn med. Det vil gjøre deg godt. Ikke bruk tid på å vent på å se om det "ordner" seg. Det vil nok ikke det... Anonymkode: 3dfc2...c98 9 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Okei jeg hadde aldri orket det! En kjæreste skal være raus og gavmild, like å gi og glede! En gjerrigknark kan få sitte der for seg selv som singel å telle kroner og øre som hobby siden det er så viktig for han Anonymkode: 866c5...c90 5 2
Motelvibes Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 Han der er ikke lagd for å være i forhold. 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 Jeg synes det er greit at min er gjerrig. Jeg får gaver iblant men ikke noe ofte, dyrt eller fancy. Jeg er selv litt sløsete, må jeg innrømme. Det er bra for meg å tenke mer nøysomt. Det viktigste for meg er uanstrengt gode klemmer. Anonymkode: 70d10...c26 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 hvordan kommer dette egentlig til å bli hvis dere eventuelt kommer til å få barn sammen? blir du nødt til å stå for 100 prosent av bursdagsgaver / julegaver, alt av klær og sko, og så videre til barna også? Anonymkode: a43bd...033 2 3
Motelvibes Skrevet 21. januar 2023 #10 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hvordan kommer dette egentlig til å bli hvis dere eventuelt kommer til å få barn sammen? blir du nødt til å stå for 100 prosent av bursdagsgaver / julegaver, alt av klær og sko, og så videre til barna også? Anonymkode: a43bd...033 Han kommer til å bli en elendig far hvis han skal være så kjip og gjerrig. 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #11 Skrevet 21. januar 2023 Motelvibes skrev (Akkurat nå): Han kommer til å bli en elendig far hvis han skal være så kjip og gjerrig. Neida. Mange fedre er kjipe og gjerrige. Det er sånn de får råd til barn. Anonymkode: 70d10...c26
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #12 Skrevet 21. januar 2023 Lager han noe budsjett over forbruket? Jeg synes feks det er vanskelig å bruke penger uavhengig hva det skal være. Kan sikkert bli sett på som gjerrig noen ganger, uten at jeg vil være det selv. Løsningen ble å føre budsjett og sette av noe hver mnd til ferie, gaver osv, får mye mer kontroll når jeg vet at pengene ligger klar på sparekontoen. Anonymkode: 36ee5...b71 1
Motelvibes Skrevet 21. januar 2023 #13 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Neida. Mange fedre er kjipe og gjerrige. Det er sånn de får råd til barn. Anonymkode: 70d10...c26 Det finnes fedre som aldri unner ungene sine noenting. Slike er dårlige fedre. 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #14 Skrevet 21. januar 2023 Hvis du vil ha barn og han ikke vil ha barn, så er dere ganske lite kompatible, tenker jeg. Og dette er bare et år inn i forholdet. Gjerrig eller ei. Anonymkode: dab50...bc2 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #15 Skrevet 21. januar 2023 Dere har ulikt ønske om å få barn. Hvis du leter etter han du skal være med livet ut, så bør du finne noen som ønsker barn. (Ja, jeg skjønte at du tenkte at han EGENTLIG ønsker seg barn, bare at han vet det ikke selv enda) Anonymkode: 5ddf2...5c4 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #16 Skrevet 21. januar 2023 Jeg tror du må endre mye av egen tankemønster og personlighet om du skal kunne leve med han. Selv hadde jeg aldri giddet å prøve, da dere ønsker to helt forskjellige liv. En gnitalus vil aldri endre seg til å bli raus og gavmild, barneønsket kan du glemme og alt kommer til å handle om hans prinsipper. Anonymkode: 1b743...7c2 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #17 Skrevet 22. januar 2023 Motelvibes skrev (3 timer siden): Det finnes fedre som aldri unner ungene sine noenting. Slike er dårlige fedre. Her er vel mer problemet at han sier rett ut at han ikke ønsker barn. Anonymkode: 70d10...c26 4
Helene1982 Skrevet 22. januar 2023 #18 Skrevet 22. januar 2023 Det virker som om har er usunt opptatt av penger. Er det en grunn til det? Hadde han lite da han vokste opp for eksempel? Om han ikke ønsker barn, og du gjør det, er ikke det et spørsmål man kan inngå kompromisser på. 3
Motelvibes Skrevet 22. januar 2023 #19 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her er vel mer problemet at han sier rett ut at han ikke ønsker barn. Anonymkode: 70d10...c26 Ja, leste det nå, og ts ønsker barn OG er midt i 30-årene allerede. Da kan hun ikke kaste vekk tida på en gjerrigknark som ikke vil ha barn attpåtil. De vil totalt forskjellige ting i livet —> ikke liv laga. 5 1
SPOCA Skrevet 22. januar 2023 #20 Skrevet 22. januar 2023 Hadde jeg ikke giddet. Du må finne deg noen som både har likere verdier som deg selv (økonomi/forbruk), og som ønsker barn. Ikke kast bort tid på en fyr som ikke vil det samme som deg, ellers vil du angre. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå