Gå til innhold

Katteintroduksjon søsken, kun en trives

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en katt fra før, skulle få henne en venn, brått og tilfeldig ble det to (et søskenpar). De er separert fra hverandre og etter litt tid har gått, merker jeg noen ting som er litt trøblete

1) Det ene søskenet (han) er veldig kosete og har på kort tid blitt tydelig glad i meg. Skal slikke meg mye. (Hun) andre føler trygghet med broren sin, men ikke med meg. Det gjør f.eks at hun sitter nært meg når han er hos meg, men hun er uinteressert i fysisk kontakt med meg og løper gjerne vekk. Broren er upåvirket av dette. 

2) Jeg har i introduksjonsprosessen prøvd å la katten jeg har fra før møte, og sniffe på kattungene under strengt oppsyn. Mellom katten min og "han" går ting tilsynelatende greit, ikke helt fornøyd, fortsatt mye sniffing og på "alerten", men virker som de vil komme overrens på sikt. Med "hun" derimot er det lite interesse, og langt mer aggressivitet. 

Lurer veldig på hva jeg kan gjøre for å få "hun" mer inkludert? Er jo ikke veldig langt inn i innføringsprosessen, så tid er jo kanskje svaret, men samtidig virker det som at det allerede går veldig mye bedre for den ene enn den andre?

Anonymkode: c2433...89d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...