Gå til innhold

Sære hesteeiere som gjør jobben vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på et større ridesenter med en del private oppstallører. Flere av de har sære regler som gjør jobben min mye mer krevende enn hva den trenger å være. Det er alt fra å ikke få lov til å gå inn i boksen til en hest ved siden av og gjøre klar den så lenge deres egen hest fortsatt står å spiser fordi det er "forstyrrende", som betyr at ting å slippe hestene ut i paddocken forsinkes med en time til at jeg ikke får bruke sagflis når jeg møkker boksen deres fordi hesten må ha spesial bunn som er mye tyngre for meg.  

De tenker at siden de betaler så bestemmer de, men har jeg noe å si her og kan spørre om vi ikke kan gjøre det anderledes så det er lettere for meg? Å ha ansvaret for 40 hester er tungt nok så det hadde vært bedre å få gjøre ting på min måte som jeg får med 30 av hestene, bare ti sære hesteeiere som skal ha det så vanskelig. Sjefen i stallen er konfliktsky og bare ler det bort som "ja sånn er Guro, ja hehe Eva er sær, du kjenner jo Tommy han skal ha det på sin måte hehe!" så jeg føler ikke jeg kommer gjennom der og tror ikke noen forstår hvor ekstra krevende det blir for meg hver dag. 

Anonymkode: a23cc...218

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan du faktisk ikke ta hensyn til. De betaler for boks, flis, for og fasiliteter. De betaler IKKE for å herje med deg. Om hesten blir forstyrret av så lite så kan man ganske enkelt ikke stå på en stall med 40 hester.

Slike idiotiske regler gir du totalt faen i.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Enig i at det får være grenser for sære regler, spesielt som at man ikke får gå i boksen ved siden av 🙈 Hva er det slags tull? Det hadde jeg bare sagt at er ikke mulig, da får de heller bytte stall om hesten ikke tåler forstyrrelser. 

Jeg er derimot litt enig i at man som hesteeier må få bestemme hva slags underlag hesten står på så lenge det ikke medfører for mye merarbeid, ev skifter underlag selv eller betaler ekstra. 

Anonymkode: c54b1...761

• Liker 5
Skrevet

Så lenge du er ansatt er det stalleier som bestemmer. Hvis dette er avtaler hver enkelt hesteeier har gjort med stalleier må du bare finne deg i det. 

Anonymkode: a1d50...6cb

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker også det er viktig at du som arbeidstaker da er tydelig ovenfor stalleier - hvis jobben din innebærer ekstra tunge løft og spesialhensyn (noe som kan skje på alle arbeidsplasser), kan det også gå utover logistikken og medføre at hester står inne ekstra lenge, at å fylle på flis/strø tar ekstra lang tid osv. og du kan ikke slite deg ut for å gjøre ting i samme tempo som hvis ikke alle disse ekstra hensynene eksisterte. Ser frustrasjonen da, står selv på stall med 25 hester nå og ingen av de har noen slike tilleggshensyn, det er nok oftest eier og ikke hesten som har de behovene.

Anonymkode: 83fcb...1f9

• Liker 3
Skrevet

Det er noen sære primadonnaer rundt omkring i hestemiljøet.. De kan jo komme med føringer for egen hest, men ikke for de andre hestene. Dermed tenker jeg at de kan be om spesialunderlag eller andre tilpasninger som angår egen hest, men ikke forlange at du skal vente med stell eller klargjøring av hestene i naboboksene. 

Og som andre har sagt, si fra til stalleier om hva som kreves og hvordan det påvirker hva du rekker. Om stalleier ikke synes det er ok får hen ta det opp med hesteeier. 

Anonymkode: 7f3b5...391

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...