AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Er så lei og deprimert av å høre hvor dritt barn gjør parforholdet osv. Mannen min er mitt favorittmenneske og vi får barn nettopp FORDI vi elsker hverandre så å hele tiden få høre hvor mange som går fra hverandre og hvor mye barn ødelegger for alt har bare gjort at jeg ikke helt klarer å glede meg overhodet lengre… 28 uker på vei med førstefødte og nå er alt bare trist 😅 så, alt av fine historier taes imot med verdens største takk! Anonymkode: 4c4e7...0b6 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Det kan da godt hende det går helt fint 😊 Her må jeg innrømme at parforholdet har endret seg etter at vi fikk barn. Har en baby på snart 5 mnd og pr i dag er vi nok mer foreldre enn kjærester, men det tror jeg er helt nødvendig i en så stor omstillingsprosess. Det er ikke bare oss lenger, og vi har et lite menneske her som er 100% avhengig av oss, han må komme i første rekke. Vi har våre utfordringer, sexlivet har fått seg en trøkk og vi sover på hvert vårt soverom. Likevel elsker jeg og beundrer jeg min kjære enda dypere nå enn før. Ikke bare er han mannen i mitt liv, han er også pappaen til det fineste jeg vet ❤️ Tror det er viktig å innstille seg på at forholdet vil forandre seg og det vil komme et nytt kapittel, men det skal man håndtere sammen, på samme lag! Anonymkode: 26c6b...34a 7 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Langt fra alle går fra hverandre 😊 Vi fikk første barnet i 2019. Ja det kan være slitsomt og tungt å få barn, man får mindre egentid osv. Men føler vi bare kom nærmere hverandre som par. Vi bli et ordentlig team. Giftet oss i 2021, venter barn nr.2 til våren, er like glad i hverandre og har det like fint nå som før barn. Anonymkode: 9dd01...86b
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Vi ble mer forelsket i hverandre, tok mer hensyn til hverandre og samarbeidet mye bedre. Et eksempel er at innimellom tar en av oss barnet selv om den andre har ansvaret, fordi man våkner litt før og vil la den andre få sove ut. Eller serverer en kaffe på senga. Vi har laget mer god mat, hatt mer faktisk kvalitetstid som kjærester (når man må planlegge litt), hatt god egentid som vi har unnet hverandre og koser oss virkelig med livet nå. Og vi har fulltidsjobber og en haug med dyr i tillegg. Følte både vi ble bedre kjærester og bedre team. Vi ble litt mer omsorgsfulle mot hverandre også rett og slett Barn ødela absolutt ingenting. Anonymkode: 9db2d...095 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi ble mer forelsket i hverandre, tok mer hensyn til hverandre og samarbeidet mye bedre. Et eksempel er at innimellom tar en av oss barnet selv om den andre har ansvaret, fordi man våkner litt før og vil la den andre få sove ut. Eller serverer en kaffe på senga. Vi har laget mer god mat, hatt mer faktisk kvalitetstid som kjærester (når man må planlegge litt), hatt god egentid som vi har unnet hverandre og koser oss virkelig med livet nå. Og vi har fulltidsjobber og en haug med dyr i tillegg. Følte både vi ble bedre kjærester og bedre team. Vi ble litt mer omsorgsfulle mot hverandre også rett og slett Barn ødela absolutt ingenting. Anonymkode: 9db2d...095 Du skriver «barnet». Etter min erfaring er det barn nr. 2 som velter lasset. Anonymkode: 2f652...614 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Vi begynte å ha mer sex enn vi hadde hatt på årevis da barnet var 1 år. Mannen fikk rett og slett mer lyst av at vi ikke kunne ha sex "når som helst" lenger, så han begynte å sette mer pris på sex. Barnet er 3,5 år og vi har fortsatt sex 3-5 ganger i uka. Før barn (og etter nyforelsket-fasen, selvsagt) hadde vi sex 2-4 ganger i måneden. Anonymkode: 6cdd0...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 Vi var helt villt forelsket etter vårt første barn sammen ble født (jeg hadde et fra før). Helt sånn euforisk nyforelsket. Kunne hatt sex på føden, men hadde ikke akkurat kondomer med i fødebagen 🤪 klarte å holde oss til 7 dager etter fødsel, da var vi sånn type tenåringsforelsket. Så utrolig trøtte, slitne og fulle av kjærlighet. Det er 4 år siden nå og vi har i mellomtiden giftet oss og jeg er gravid med vårt andre barn med termin om 8 uker. Han elsker farsrollen, behandler meg som en dronning og vi er fortsatt veldig forelsket etter 6 år sammen. Livet er så fylt med kjærlighet og jeg synes bare samlivet oss imellom blir bedre og bedre. Vi er veldig kjærlige dagen igjennom, klemmer og koser mye og jeg føler meg så heldig som har en sånn fantastisk mann 🥰🥰🥰 Anonymkode: b7543...5f5 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du skriver «barnet». Etter min erfaring er det barn nr. 2 som velter lasset. Anonymkode: 2f652...614 Alle får ikke to barn. Anonymkode: 9db2d...095 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du skriver «barnet». Etter min erfaring er det barn nr. 2 som velter lasset. Anonymkode: 2f652...614 Her ble det bedre etter barn 2 enn barn 1. Pappan har mer forståelse for hva det innebærer å ta vare på et bsrn nå som vi hadde et fra før og stiller mye mer opp uten at jeg må be om det. Og da er jeg jo mindre sliten som gjør at vi begge får mer overskudd til å tenke på hverandre. Anonymkode: 5862f...2dd
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Skrevet 21. januar 2023 Vi har tre barn og forholdet er mye sterkere nå! det blir annerledes, men det trenger ikke være negativt- selvsagt er det en stor forandring når et nytt menneske kommer til verden. hva liker dere å gjøre sammen som kjærester? Fortsett med det. å leve sammen - er å velge hverandre hver dag. Anonymkode: 0c43f...baf
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #11 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er så lei og deprimert av å høre hvor dritt barn gjør parforholdet osv. Mannen min er mitt favorittmenneske og vi får barn nettopp FORDI vi elsker hverandre så å hele tiden få høre hvor mange som går fra hverandre og hvor mye barn ødelegger for alt har bare gjort at jeg ikke helt klarer å glede meg overhodet lengre… 28 uker på vei med førstefødte og nå er alt bare trist 😅 så, alt av fine historier taes imot med verdens største takk! Anonymkode: 4c4e7...0b6 Min samboer og jeg ble foreldre i høst, og for oss begge har set vært helt fantastisk. Det blir nok litt tørke i sexlivet en liten stund for vår del, men det trenger ikke det om dere ikke ønsker det. Vi vet at vi kan ta det igjen når babyen er større. Nå som babyen har begynt å legge seg relativt tidlig på kvelden, får vi litt alenetid bare oss to. Da prater vi eller ser en film eller serie. Vi har også litt alenetid hver for oss. Vi gleder oss over barnet og over fremtida vår og alt det finr vi sksl oppleve. Vi fokuserer ikke på at det ikke alltid er like rent og ryddig som før eller at det blir noen enkle løsninger til middag i blant. Vi vil heller nyte tida så mye vi kan. Vi hjelper hverandre og prøver vise hverandre raushet. Det kan gå ei kule varmt i blant, men vi sårer ikke hverandre med vilje og sier unnskyld/skværer opp raskt. Vi er begge enige om at dette er det beste som har skjedd oss. ❤️ Lykke til! Babytida kan være en tøff overgang for noen, men det er også ei fabtastisk tid med MYE å glede seg over sammen. Det er jo det største prosjektet dere skal lede sammen, og sikkert det beste. Anonymkode: 37e0f...a48 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #12 Skrevet 21. januar 2023 Nummer 2 er snart 10 måneder - det å få barn har hvertfall ikke påvirket forholdet vårt i negativ retning. Vi er rause med hverandre og unner hverandre egentid, samtidig som begge prioriterer hva vi blir med på i forhold til at ingen av oss skal bli altfor mye alene (spesielt etter barn nr 2), dessuten vil vi jo ha mest mulig tid med barna og sammen som en familie. Skal sies at jeg tar mesteparten av "byrden" når det gjelder husarbeid, planlegging etc., og er svært lite borte. Mannen er mer på gutteturer/kompisskvelder, men det tenker jeg er naturlig ettersom barna gjerne er mer avhengig av mor i starten (ammer, og ingen av de har vi fått til å ta flaske). Han stiller alltid opp når jeg sier jeg behøver hjelp til feks husarbeid, aldri en sur mine der, dessuten tar han ofte ting som snømåking, bytte dekk på bil osv:-) lykke til ❤️å få barn er virkelig fantastisk Anonymkode: 7db76...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #13 Skrevet 21. januar 2023 Husker at han disket opp et skikkelig spekemat- og ostmåltid et par dager etter vi kom hjem fra føden. Så fyrte vi i peisen, tente lys og puslet puslespill sammen halvmørket mens jeg satt med babyen i bæresjal sovende på brystet. Og det var så rolig og varmt og fint 🥰 et nydelig øyeblikk. Anonymkode: b7543...5f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #14 Skrevet 21. januar 2023 Forholdet vårt blomstret etter at vi fikk barn. Det er bare noe med å se mannen jeg elsker være verdens beste far, og samtidig være så raus og god mot meg. Tiden vi setter av til å bare være kjærester er også mer kvalitet nå, nettopp fordi vi ikke har hele døgnet å bruke på hverandre lenger. Vi hadde jo all tid i verden før, og da tok man det kanskje mer for gitt. Bare det å se en film eller lage en god middag for bare oss to må vente til etter 19, og skal vi ut så må det planlegges. Nå er vi veldig heldige med avlastning da alle besteforeldrene bor innenfor en 15 min radius, og gjerne stiller opp. Vi har derfor mulighet til å komme oss ut sammen ganske mye enda. Setter likevel mer pris på det, og samboeren min, nå. Anonymkode: 9f615...e8d 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #15 Skrevet 21. januar 2023 Det er langt fra alle som går fra hverandre! Slapp av, og bare vær bevisst på at forholdet (med eller uten barn) vil gå litt opp og ned. Det er naturlig 😊 Tiden etter fødsel og gjerne det første året eller to, er ofte litt unntakstilstand. For noen betyr det flere måneder uten sex - uten at det betyr at noe er ødelagt for alltid. Mange damer, meg selv inkludert, fikk 100% nok kroppskontakt av baby. I ganske lang tid faktisk.. Når baby endelig sov for seg selv, så ville jeg fysisk være alene og ha min kropp for meg selv. Klarer dere å snakke om ulike utfordringer, og hvordan dere tror dere hadde reagert? Bare å ha snakket om ting på forhånd kan gjøre det lettere å forstå hverandre midt i situasjonen. Hvordan takler dere stress og dårlig søvn? Snakk sammen om det, luft hva du er redd for. (Nå har vi vært sammen i 20 år, har tre barn og eldstemann er tenåring. Innimellom har ting vært tøft, innimellom fantastisk. Men alt har gått seg til, vi har vel egentlig et bedre sexliv enn noensinne, og velger hverandre fortsatt ❤️) Anonymkode: 1f49b...889 1
Tomas77 Skrevet 21. januar 2023 #16 Skrevet 21. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Alle får ikke to barn. Anonymkode: 9db2d...095 Nei men noen av oss får 3 uten at det ødelegger forholdet. For oss har det vært viktig å være tålelig laid back. Vi har mindre tid så da må vi prioritere slik at ikke hverdagene er et evig jag der man ikke har tid til hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #17 Skrevet 21. januar 2023 Herregud så NYDELIG å høre positive historie om hvor forelsket dere er osvosv. Blir helt rørt 😅 Jeg er selvfølgelig innstilt på at ting endrer seg, ingen av oss er heller spesielt «krevende» eller romantisk. Vi bare elsker å være i hverandres selskap og tulle å snakke. Det er nok å bare få være oss, sammen. Å lese historiene deres og øyeblikk/opplevelser dere har satt pris på skikkelig snudde noe i hodet mitt og gjorde det mye mindre mørkt her. Tusen hjertelig takk dere ❤️ TS Anonymkode: 4c4e7...0b6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #18 Skrevet 21. januar 2023 Altså, vi deler jo noe helt spesielt! Sammen er vi vitne til at dette lille mennesket som litt meg og litt han, vokser opp og lærer seg nye ting. Ingen andre er engasjert i det på samme måten som vi to. Det er ganske fint Anonymkode: 51a67...901 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #19 Skrevet 21. januar 2023 Tomas77 skrev (52 minutter siden): Nei men noen av oss får 3 uten at det ødelegger forholdet. For oss har det vært viktig å være tålelig laid back. Vi har mindre tid så da må vi prioritere slik at ikke hverdagene er et evig jag der man ikke har tid til hverandre. Nå svarte jeg på en kommentar som jeg oppfatter som litt nedlatende til at forholdet mitt ikke har lidd under barn. «Fordi du har bare ett barn, prøv to». Anonymkode: 9db2d...095 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #20 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå svarte jeg på en kommentar som jeg oppfatter som litt nedlatende til at forholdet mitt ikke har lidd under barn. «Fordi du har bare ett barn, prøv to». Anonymkode: 9db2d...095 Men fint til og med tre går bra Anonymkode: 9db2d...095 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå