Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lurifaks
Skrevet

Mine ekskjærester er meg revnende likegyldige. Er man ferdig med et forhold som skar seg, så legger jeg det bak meg og ser fremover. Jeg vil ikke henge meg opp i fortiden, jeg klarer gå videre.

Andre har et godt forhold til sine ekser, og har sine argumenter for at det er OK for dem. Hvordan er det med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min eks er min beste venn, og det tror jeg alltid han vil være.

Vårt forhold er historie, vi har begge gått videre på hver vår kant, men vennskapet ønsker vi å beholde til evig tid.

Jeg vet at vi har et litt spesielt vennskapsforhold, iallefall så synes mange det er spesielt at vi klarer å omgås kun som venner når vi tidligere hadde et alvorlig forhold og delte ringer.

For oss er det ingen problem, vi er glade i vår nye partner og trives godt der vi er, og har ingen planer om å endre sivilstatus.

Jeg har ingen problemer med å si at min eks har en stor plass i hjertet mitt, de fleste bestevenner har vel det og jeg unner han virkelig absolutt alt godt og er veldig glad han også har gått videre og har funnet en å dele livet med.

Selv om vi har hatt et forhold for flere år siden, fokuserer vi ikke på dette nå.

Ja, vi kan snakke om det, men det betyr ikke at vi mister fokus på der vi er i dag, selv om vi alltid vil være ekskjærester er det venner vi først og fremst er, og det vi fokuserer på.

Endret av Shagya
Skrevet

For min del kommer det litt an på hvordan og hvorfor forholdet tok slutt. Har ingen ekser som nære venner, bortsett fra han jeg har barn med. De fleste andre eksene mine snakker jeg med når vi treffes, det er hyggelig å se dem, men fortid er fortid... (Nå høres det jo ut som jeg har en haug med ekser, men det er ikke snakk om noen stor gruppe her :ler: )

Gjest Drømmenbrast
Skrevet

Det er kun en eks jeg ikke har møtt etter bruddet.

De andre er jeg venner med, i alle fall på talefot med, og vi kan til og med ha det hyggelig, mens to er bestekameratene mine (jeg kan fortelle de om omtrent alt).

Og selvsagt vil jeg presentere dem for en evt. ny kjæreste når/hvis jeg møter en. Godtar ikke den nye at jeg har ekser som venner, så godtar jeg ikke at den nye får ta del av livet mitt...

Da vil jeg tolke det dit at han er kontrollerende og helst vil at jeg ikke skal ha noe eget liv.

Jeg har kranglet en del med faren til barnet mitt opp gjennom årene i telefonen (ikke mens barnet hørte på), men vi har alltid blitt venner igjen, merkelig nok, selv om vi ikke har blitt helt enige...

Jeg er vant til at ekser er venner etter brudd (kanskje ikke med det samme) innad i familien også. Julaften har ofte vært en blanding av nye partnere, ekser med eller uten partner, og det har ikke vært noe problem.

Gjest Trylletrollet
Skrevet

Ikke-eksisterende for min del, men var redd jeg skulle ende på forsiden av VG - i en likpose! Har noen smykker som ligger på havets bunn eller skvupler rundt i en fiskemage :ler:

Skrevet

Alle ekser er ute av livet mitt. Jeg har ingen jeg kunne tenke meg å beholde som venner. Dersom alle følelser er borte fra begge to, OG fyren egentlig var OK, så går det kanskje fint, men jeg har dårlige erfaringer med å prøve å være venner.

Skrevet

Min samboer er min beste venn! Nå har jeg bare en eks, men vil ikke definere oss som venner, vi hilser på hverandre om vi tilfeldigvis treffes, og snakker kanskje litt om løst og fast. Har overhodet ikke noe ønske om å pleie kontakt med eksen min, og jeg ville heller ikke likt om min samboer gjorde det med sine ekser! Fortid er fortid!

Skrevet
Min eks er min beste venn, og det tror jeg alltid han vil være.

Vårt forhold er historie

Samme her, men har et par andre som jeg gjerne ville latt være å se igjen. Ser ikke på han som noen eks engang, mer som en god venn. Er sånn jeg presenterer han iallfall.

Skrevet

Jeg har ingen x'er jeg er venn med, og det er vel bare han jeg var sammen med før min nåværende jeg gjerne skulle vært venner med, men han har valgt å ikke ha kontakt med meg. Vi bor langt fra hverandre og har vel bare hilst på hverandre noen få ganger etter bruddet, ser ut til at vi treffes i jul og det tror jeg kan bli koselig.

Min nåværende har et godt forhold til sin x, kjempehyggelig jente som jeg sikkert treffer igjen til jula da vi skal innom og hilse på "skillsmissevovven"... Og når jeg ser hvor godt forhold de har så skulle jeg gjerne hatt det samme med min x, menmen.

Skrevet
Ser ikke på han som noen eks engang, mer som en god venn. Er sånn jeg presenterer han iallfall.

Tror det er ganske uvanlig å si: Hei dette er Thomas, eksen min..

Skrevet

Med tanke på intimiteten man har delt med sin ex(på mange områder) synes jeg det føles ubehagelig å skulle pleie noen omgang etter forholdet er over. Når det har gått noen år og hvis man tilfeldig skulle møtes..... :roll: hadde nok stoppet opp å pratet...så sant det ikke hadde vært fiendskap i forbindelse med bruddet :sinna:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Tror det har vært mange diskusjoner omkring dette på KG.... :sjenert:

Uansett - jeg har ikke noe direkte dårlig forhold til noen av mine ekser. Har to ekser som av en eller annen grunn bare preiker piss når vi treffes og forsøker å få meg til å fremstå i et dårlig lys mens de forsøker å få seg selv til å fremstå som noen riktig viktige mennesker uten at dette stemmer.

Ellers har jeg en eks som jeg har et godt forhold til men som jeg ikke ser ofte fordi han bor i et annet land. Vi kommuniserer på mail innimellom, og har planer om å komme på besøk, men foreløpig har ikke det passet sånn.

Min siste eks som jeg var sammen med i 4 år og samboer med i 2 år, har jeg derimot et bestevennsforhold med. Vi gir julegaver og bursdagsgaver til hverandre, jeg snakker oftere med ham enn med de fleste andre nære venninner, og han har til og med klart å bli kjæreste med en nær venninne av min nåværende samboer.... Så jeg og min kjæreste har ofte "dobbeldater" med eksen min og hans nye kjæreste, og vi har til og med vært på ferie sammen. Det skal nevnes at det ikke er noen barn med i bildet som gjør det nødvendig med et så nært forhold.

Skrevet

Jeg har bare en eks, og ham har jeg ikke sett siden det ble slutt. Det har jeg heller ikke noe ønske om. Han er ikke en type jeg noen gang kunne hatt som en god venn (så da kan man spørre seg hvorfor jeg var sammen med ham, men det er vl heller det at da jeg ble bedre kjent med ham, så ble han min eks) så det er ingen aktuell problemstilling helle. Ikke-eksisterende.

Skrevet
Tror det er ganske uvanlig å si: Hei dette er Thomas, eksen min..

Ikke der jeg kommer fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...