AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Aldri opplevd det før, men jeg sitter her i stua og hørte et skikkelig smell i husveggen. Har overvåkningskamera ute og kunne ikke se noe på det. Det er -20 grader ute og jeg fyrer i peisen. Da er det vanlig med litt knaking og lyder, men dette var et skikkelig smell så både jeg og bikkja hoppet opp fra sofaen Noen som berolige meg med en plausibel forklaring på dette? Jeg er jo selvfølgelig alene hjemme også noe jeg aldri ellers er 🙈 Anonymkode: 98281...566 1
Mandalorian Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Jeg bor i et stort trehus et sted det blir ned mot -15/-20😊 Det kan komme høye smell fra veggene og verandaen, spesielt om det er mye fukt(fks væromslag, fra fuktig ikke så kaldt til plutselig veldig kaldt og «tørr» luft) Ikke farlig, men ekkelt hvis det er første gang🤗❤️ 2
Gjest kira87 Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 Er nok en skrue i verandaen som har gått pga. kulden. Opplevde det selv i går, det ristet i sofaen.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Mandalorian skrev (5 minutter siden): Jeg bor i et stort trehus et sted det blir ned mot -15/-20😊 Det kan komme høye smell fra veggene og verandaen, spesielt om det er mye fukt(fks væromslag, fra fuktig ikke så kaldt til plutselig veldig kaldt og «tørr» luft) Ikke farlig, men ekkelt hvis det er første gang🤗❤️ kira87 skrev (2 minutter siden): Er nok en skrue i verandaen som har gått pga. kulden. Opplevde det selv i går, det ristet i sofaen. Dette er et ganske lite trehus, bygd ca 1980. Det har vært tørr og iskald luft her i hele dag og er fortsatt det Men når du nevner verandaen så kom det fra den retningen. Hørtes ut som om det smalt rett i veggen, men det kan ha vært lyd fra verandaen også. Har ikke tømt verandaen for snø i vinter så nå er det vel kanskje 20 cm med snø på den. Mulig det er bedre å skuffe den fri for snø, men kroppen har vært vrang i vinter 🙈 Men takk for plausible forklaringer ❤️ det roer nervene litt og jeg kanskje tør å sover her hjemme alene i natt 😅 Anonymkode: 98281...566 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #5 Skrevet 21. januar 2023 Har opplevd det ja, ved temperaturendringer og endring i fukt. Det smeller så man skvetter skikkelig! Anonymkode: 3f565...627 1
enkefru Skrevet 21. januar 2023 #6 Skrevet 21. januar 2023 Ikke uvanlig i trehus ved værskifte og/eller mange minusgrader 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #7 Skrevet 21. januar 2023 Her gikk det fra 2 blå til 14 blå i går kveld, hadde 3 ganske reelle smell, og ett i dag. 17 blå her nå, vært 12 gjennom dagen. Anonymkode: 840b1...e94 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Her gikk det fra 2 blå til 14 blå i går kveld, hadde 3 ganske reelle smell, og ett i dag. 17 blå her nå, vært 12 gjennom dagen. Anonymkode: 840b1...e94 Ja jeg tenkte at det kunne være noe slik, men samtidig har det ikke vært veldig mange grader forskjell heller. Har vel gått fra kanskje -17 til -22 totalt over en lengre tid Men samtidig så er jeg ikke vant til slik kulde. Har hele livet bodd langs kysten hvor det sjeldent blir veldig kaldt. Opplevde aldri noen smell der selv om det kunne svinge voldsomt i temperatur. Men føler meg iallfall mer trygg nå på hva det kan ha kommet av og kan legge meg og sove uten å være redd for at typ huset ramler sammen 😅 Anonymkode: 98281...566 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 Går helt bra med huset Bor et veldig kaldt sted selv, og enig i forklaringen om skruer på altanen. Det kan smelle skikkelig høyt! Ikke uvanlig at det knaker og braker litt i huset ellers også ved væromslag fra mildt til skikkelig frost. Men de høye smellene så en nesten tror det er skudd, er stort sett fra skruer i balkongen. Anonymkode: 1eeef...fc1 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går helt bra med huset Bor et veldig kaldt sted selv, og enig i forklaringen om skruer på altanen. Det kan smelle skikkelig høyt! Ikke uvanlig at det knaker og braker litt i huset ellers også ved væromslag fra mildt til skikkelig frost. Men de høye smellene så en nesten tror det er skudd, er stort sett fra skruer i balkongen. Anonymkode: 1eeef...fc1 Utrolig hvor mange sånne teite, rare ting man må lære seg og venne seg til bare man flytter et par timer lengre inn i landet 😄 Anonymkode: 98281...566 2 1
Maskinfører Skrevet 22. januar 2023 #11 Skrevet 22. januar 2023 (endret) Materialer som jobber hører stadig smell hus 1978 Endret 22. januar 2023 av Maskinfører 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå