Gå til innhold

Ville du hatt krig for Finnmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si Putin angrep Norge og okkuperte Finnmark.  Ville du da ønsket at Norge ga seg uten kamp eller ville du ønsket at NATO kom og hjalp oss og startet en verdenskrig pga Finnmark? Og hvor mye hadde du vært villig til å ofre av Norge for å hindre atomkrig? Nord-Norge, hele Norge?

Anonymkode: 6ab1c...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville glatt ofret Oslo.

Anonymkode: 11b98...aac

• Liker 12
Skrevet

"For alt vi har. Og alt vi er."

Selvfølgelig skal NATO på banen og Norge skal forsvares! 

Anonymkode: 8d377...529

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg ønsker, men Norge ville i realiteten svart med full mobilisering av sine styrker for å forsvare landet. Vi har ingen sjanse å overleve uten at NATO hjelper oss og derfor er dette også et svært usannsynlig scenario i og med at Russland da angriper NATO i effekt og det har de ikke ressurser til å opprettholde.

Atomkrig er også svært usannsynlig siden vi da inngår i en gjensidig selvmordspakt samtidig som vi ødelegger jorda. Det skal ikke mye hjerneceller til for å innse at man ødelegger mer for seg selv i hverdagen enn man tjener noe på en atomkrig. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du noe imot Finnmark? 

• Liker 5
Skrevet

Ja hadde gått i krig for Norge. Kan ikke gi dem litt for da er neste trinn å ta alt 

Anonymkode: b0204...de8

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg hadde gått i krigen for å hindre en annen statsmakt i å okkupere norsk jord. Samme hvilket fylke det var, og samme hvilken statsmakt det var. 

Anonymkode: 97c6f...38c

• Liker 10
Skrevet

Selvfølgelig. Vi hadde ikke tapt finnmark uten å tapt vesentlige havområder, og ikke minst hadde de brukt det til å plassere atomvåpen enda nærmere, samt skaffet seg strak vei inn videre i berget.

Mye tull å lese her inne fra forskremte jentunger som tror at "litt innvasjon" og "litt etnisk renskning" må man tåle.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

La oss si Putin angrep Norge og okkuperte Finnmark.  Ville du da ønsket at Norge ga seg uten kamp eller ville du ønsket at NATO kom og hjalp oss og startet en verdenskrig pga Finnmark? Og hvor mye hadde du vært villig til å ofre av Norge for å hindre atomkrig? Nord-Norge, hele Norge?

Hvis det hadde blitt verdenskrig i dette scenarioet så hadde det i så fall vært Putin som startet den. Plasser ansvaret der det hører hjemme.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

En grense er en grense, og et overtramp finner vi oss ikke i. Selvfølgelig skal vi ha Finnmark.

• Liker 5
Skrevet

Vil ha NATO inn.

Anonymkode: c2d6a...c8e

Gjest Adobyen
Skrevet

Da mobiliserer vi selvsagt KG-hæren 👻💩🤡👷‍♀️🧌🦅🐈

Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)

Nord Norge,og da også Finnmark som du spør om her,er like mye verdt som resten av Norge og Oslo gryta,så åpenbart skal ikke vi i Nord ofres. For ett spm🙈🙈

Endret av Sunfl0wer
Skrevet

Ingen kødder med Finnmark. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
5 hours ago, Rosakatt said:

Har du noe imot Finnmark? 

Jeg har ingenting i mot Finnmark. Jeg lagde kun tråden for å sjekke om folk på forumet var villig til å risikere atomkrig for å beholde Finnmark. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Seriøst, "pga Finnmark", du vet seriøst altfor lite. Er du klar over hvilke ressurser som ligger i Finnmark? Fiskeri, oppdrett, bare for å nevne noe. 

Anonymkode: 1a2aa...db0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ville glatt ofret Oslo.

Anonymkode: 11b98...aac

Helt enig, rent strategisk og økonomisk så er Finnmark mye viktigere enn Oslo og sistnevnte kan svenskene få siden tilstandene og kulturen passer bedre med det svenskene driver på med.

Anonymkode: 55707...fb6

• Nyttig 2
Skrevet

Finnmark er Norge. Svalbard er Norge. IKKE Russland. 

Anonymkode: 38e56...a72

• Liker 2
Gjest Inverto
Skrevet
megda skrev (20 timer siden):

Atomkrig er også svært usannsynlig

Det er ikke svært usannsynlig nei, tatt i betraktning nylige hendelser.
Nåværende DEFCON level er 3 btw

Skrevet
10 minutter siden, Inverto said:

Det er ikke svært usannsynlig nei, tatt i betraktning nylige hendelser.
Nåværende DEFCON level er 3 btw

Jeg mener det er svært usannsynlig ut i fra begrunnelsen jeg ga.  Det er ingen som tjener på en atomkrig om ikke målet er å destruere alle strukturer i samfunnet for å starte på nytt, men det er ingen av oss levende på planeten nå tjent med. 

Om jeg bruker denne grafikken er svært lite sannsynlig fra 10% og ned, men jeg er vel nede på under 1% selv. 

image.thumb.png.301853d828c8f0bdeb12eec1e8e30e27.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...